Anlegg Voss - 2026 Haust
Studiefakta
- FagområdeAnlegg
- Studiepoeng120
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
- StudiestadVoss
- StudieformDeltid
- Startsemester2026 Haust
Anlegg Voss
Antall studieplasser
Om studiet
Utdanning innan bygg og anlegg i teknisk fagskule kombinerer teori og praksis og gir deg kvalifikasjonar på mange ulike område. Studiet gir fagskuleingeniør- og mellomleiarkompetanse innan ein stor og samfunnsmessig viktig bransje, som er i stadig utvikling. Typiske arbeidsoppgåver for ein fagskoleingeniør er å kunne berekne, planleggje og koordinere produksjon, innkjøp og personressursar innan eit anleggsprosjekt. Anleggsutdanninga omfattar også landmåling/geomatikk og kommunalteknikk, med anbud og kalkulasjon, med geoteknikk, fjellarbeid, anleggsdrift og prosjektstyring.
Fagskuleutdanninga vil gjere deg attraktiv på arbeidsmarkedet, og tilfredstiller teorikrava til meisterbrev.
Undervisninga tar sikte på å utdanne fagskuleingeniørar for følgande stillingar innan bygg- og anleggsfaga:
- entreprenørar og konsulentar
- anleggsleiarar
- formenn
- kvalitetskontrollørar/anleggskontrollørar
- kommuneteknikarar
- stikningsteknikarar
- salsrepresentant for anleggsbransjen
Læringsutbyte
Læringsutbyttebeskrivingene viser det kandidatene skal kunne etter fullført fagskuleutdanning i anlegg, i form av kunnskaper, ferdigheiter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om omgrep, teoriar, berekningsmodellar og verktøy og materialvalg, samt om koordinering og planlegging av eit anleggsprosjekt
- har kunnskap om økonomistyring, personalleiing, marknadsføringsleiing og bransjenormer for å kunne vere operasjonell leiar i anleggsprosjekt i privat og offentleg arbeidsliv
- har kunnskap som gir grunnlag for godkjenningar etter Plan- og bygningsloven
- kan vurdere eiget arbeid mot lovar, forskriftar, kontraktdokument, handbøker fra Statens vegvesen, kommunaltekniske normer og bransjenormer og korleis det påvirker utføringa av anleggsprosjekt
- har kunnskap om anleggsbransjen og om kva som inngår i eit anleggsprosjekt
- kan oppdatere den yrkesfaglege kunnskapen sin ved å følge med på nye krav til anlegg, nye materiale og teknikkar gjennom kurs og vidareutdanning, fagleg litteratur og lovverk
- kjenner til historia, tradisjonane og eigenarten til anleggsbransjen om korleis drift, vedlikehald og utføringsmetodar har endra seg og om korleis lokalsamfunnet har blitt påvirka av endringane
- har innsikt i eigne utviklingsmulegheiter innan anleggsbransjen
Ferdigheiter
Studenten:
- kan gjere greie for val av løysingar for bygningskonstruksjonar, veg, vann og avløp
- kan administrere eit anleggs- eller vedlikehaldsprosjekt gjennom økonomistyring, personalleiing, kontraktsoppfølging, kvalitetssikring og HMS
- kan vurdere den økonomiske situasjonen til bedrifta, marknads- og leiingsutfordringar, og treffe hensiktsmessige og begrunna val
- kan reflektere over eiga fagleg utøving ved utarbeiding av eit anlegg og justere ho under rettleiing
- kan finne og vise til informasjon og fagstoff, som i regelverk, standardar, forskriftar, handbøker og bransjenormer og vurdere relevansen for faglege og sikkerhetsmessige problemstillingar som kan oppstå under ein anleggsprosess
- kan kartlegge ein situasjon, som å gjennomføre ein tilstandsanalyse på eit anlegg og identifisere faglege problemstillingar og iverksette eventuelle tiltak
Generell kompetanse
Studenten:
- kan planlegge og gjennomføre eit anleggsprosjekt aleine og som deltakar i gruppe i tråd med etiske krav og retningslinjer, som klare ansettings- og arbeidsforhold og med tanke på samspelet mellom teknologi, miljø og samfunn både nasjonalt og internasjonalt
- kan som ansatt i eit firma med nødvendige godkjenningar både søke om, prosjektere og leie utføringa av større og mindre anleggsprosjekt etter kunder sine behov, samt vurdere behov for vedlikehald på eit anlegg og planlegge og leie gjennomføringa av vedlikehaldsarbeid i samarbeid med eiarar og myndigheitar
- kan prosjektere og leie gjennomføring av ulike typer anleggsprosjekt der det blir gjennomført livsløpsanalysar og vurdert energiforbruk, miljøbelastningar og økonomi, med ryddige tilsettings- og arbeidsforhold
- kan bygge relasjonar med fagfellar innan anleggsbransjen og på tvers av fag, samt med leverandørar og kundar
- kan utveksle synspunkt med andre med bakgrunn innanfor anleggsbransjen og delta i diskusjonar om optimale løysingar på utfordrande anleggsprosjektar
- kan bidra til organisasjonsutvikling ved å følge med på ny teknologi innan anleggsfaget, som kan føre til nyskapning og innovasjon innanfor bransjen
Opptak
Det generelle grunnlaget for opptak til studium ved Fagskulen Vestland er anten relevant fag- eller sveinebrev eller treårig yrkesfagleg opplæring.
Søkjarar som kan dokumentere at dei skal gjennomføre fagprøve etter opptaksfristen, kan tildelast plass på vilkår om bestått prøve
Formelle opptakskrav
Relevant yrkesutdanning
Vidaregåande utdanning innan bygg- og anleggsteknikk kvalifiserer for opptak til studiet. Fagbrev/sveinebrev som gir grunnlag for opptak er:
- anleggsmaskinførarfaget
- anleggsmaskinmekanikarfaget
- asfaltfaget
- anleggsgartnerfaget
- banemontørfaget
- betongfaget
- fjell- og bergverksfaget
- landbruksmekanikarfaget
- murarfaget
- røyrleggjarfaget
- steinfaget
- tømrarfaget
- veg- og anleggsfaget
Opptak på grunnlag av realkompetansevurdering
Søkjarar som ikkje oppfyller dei formelle krava, og som har fylt 23 år, kan søkje om opptak på grunnlag av realkompetanse.
Realkompetanse er all den relevante kompetansen ein person har skaffa seg gjennom utdanning, praktisk yrkeserfaring og deltaking i organisasjonar m.m.
For utfyllande informasjon sjå fagskulen.no eller Forskrift om opptak ved Fagskulen Vestland, 2022, §2 på www.lovddata.no.
Organisering av studiet
Utdanninga har følgande gjennomføringsmodell:
- 120 studiepoeng fordelt over tre år som nettbasert studium med samlingar, noko som tilsvarer ein 2-årig heiltidsutdanning.
Utdanninga er bygd opp av emne, som inneheld fleire tema.
Timebelastninga for eit studie på heiltid er 1700 timar per studieår. Dette inkluderer all lærarstyrt undervisning, rettleiing og eigenarbeid for studentane.
Studiet har tre obligatoriske samlingar på studiestad Voss per semester, kvar samling strekk seg over ei uke med 40 undervisningstimar. I tillegg vil det vere veiledning, heimeoppgåver og andre aktivitetar mellom samlingane.
Fagskulen Vestland avdeling Voss nytter læringsplattformen It's learning og digital undervisning og rettleiing gjennom programmet Zoom eller Teams.
Arbeidsmengde i Anlegg Voss, nettstøttet studium
| Emnebeskrivelse | Eigenstyrt aktivitet | Timeplanfesta timer | Sum |
|---|---|---|---|
| 00TB02A Emne A Realfaglege reiskap | 223 | 60 | 283 |
| 58TB01L Yrkesretta kommunikasjon | 190 | 36 | 226 |
| 00TX00A Leiing, økonomi og marknadsføring | 246 | 45 | 291 |
| 58TB02N Emne D Byggeprosessen | 335 | 90 | 425 |
| 58TB02O Emne E Byggesaka | 335 | 90 | 425 |
| 00TB02F Emne F Konstruksjon anlegg med fagleg leiing | 335 | 90 | 425 |
| 00TB02G Emne G Anleggsdrift med fagleg leiing | 446 | 120 | 566 |
| 58TB02H Emne H Lokal tilpassing | 335 | 90 | 425 |
| 58TB02M Emne I Hovudprosjektet | 270 | 70 | 340 |
| Sum | 2715 | 691 | 3406 |
Læringsformer
Fagskulen Vestland legg til rette for læringsformer der studentane kan bruke den aktuelle kompetansen. Læringsformene skal vere relevante og hensiktsmessige i samsvar med læringsutbyttebeskrivingane for utdanninga. Studentane skal i tillegg til fagleg utvikling også utvikle evne til selvstendig arbeid, kommunikasjon og praktisk utøving. Studentane har praktisk erfaring innan eigne fagområde, som gir høve til å legge til rette for erfaringsbaserte læringsformer.
Variasjon i val av læringsmetodar er nødvendige for å oppnå ein heilskapleg kompetanse som omfattar både kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse. Tverrfaglege prosjektarbeid er ein arbeidsform som ivaretar dette på ein god måte, det gir gode mulegheiter for åpne problemstillingar som utfordrar studentane til å søke gode, fagleg forsvarlege løysingar, der kreativitet og samarbeid blir styrka. Rettleiing får og ein naturleg plass i gjennomføring av prosjekta.
Mindre oppgåver og innleveringar i tverrfaglege prosjekt har derfor sentral plass i læringsprosessen.
Skulen vil nytte ulike læringsformer:
- førelesingar
- lærarstyrt undervisning prega av dialog og erfaringsdeling
- prosjektarbeid og prosjektoppgåver (både gruppe og individuelt)
- individuelle arbeidsoppgåver
- presentasjonar
- nettbasert undervisning
- video
- rettleiing i klasserom og via nett
Undervisningsformer
Førelesing
Ein undervisningsform der lærar presenterer og diskuterer eit fagleg emne med utgangspunkt i studieplan og pensum. Det blir halde førelesingar på samlingane og via nett (både synkront og asynkront)
Læringsressursar
Undervisningsmateriell blir produsert eller delt av lærar og lagt tilgjengeleg for studentane på læringsplattform. Læringsressursar kan inkludere dokument, lenker til nettsider, videosnuttar, opptak av førelesingar m.m.
Gruppearbeid
Gruppearbeid kan vere både lærar- og studentdrive, og inneber at mindre grupper samarbeider om løysning av ein oppgåve eller prosjekt. Gruppene kan samhandle via nett; både Zoom, Its learning, Teams elle andre kanalar kan bli nytta. Hovudprosjektet er eit større, tverrfagleg gruppeprosjekt som skal bli levert avsluttande skuleår.
Rettleiing
Rettleiing kan gå føre seg både gruppevis eller mellom den enkelte student og lærar. Rettleiing blir tilbudt både under samlingar og på nett mellom samlingane. Tilbakemeldinga kan bli gitt både skriftleg og ved hjelp av videoopptak eller lydfil.
Sjølvstudium
Sjølvstudium er studentarbeidet utover det fastsette undervisningstilbodet. Dette inkluderer lesing av pensumlitteratur, bruk av læringsressursar, arbeid med oppgåver, etc.
Vurdering
Vurdering ved Fagskulen Vestland har fleire mål, ho skal måle kompetansen til studentane, men skal og bidra til å fremme læring.
Studentane får ein karakter for kvart emne og da er det sluttkompetansen som skal bli målt. Emnekarakteren er eit uttrykk for kompetansen som er oppnådd og skal vere ein heilskapleg vurdering av kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse. Det skal bli nytta bokstavkarakter frå A til F. Karakteren A er beste karakter, og E er dårligste karakter for å bestå. Karakteren F inneber at emnet ikkje er bestått. For å måle denne kompetansen kan vi blant anna bruke eksamen, emneprøve / heildagsprøve, vurderingsmappe, prosjektoppgåver, innleveringar eller liknande.
Vurdering blir og nytta som ein reiskap til at studentane skal lære meir, dette blir kalt ein formativ vurdering. Denne vurderinga skal vere slik at studentane kan nytte vurderingane til å oppdatere seg og arbeide med dei områdene dei har manglande kompetanse i. Vurderinga skal vere retta mot kva studentane kan gjere betre. Den formative vurderinga kan vere tradisjonelle prøver, oppgåver, prosjektarbeid, gruppearbeid, innleveringer, framføringer, refleksjonsnotat eller liknande, den kan vere skriftleg eller munnleg.
Obligatoriske læringsaktivitetar
Fagskulen Vestland nytter obligatoriske læringsaktivitetar i dei fleste emne. Formålet er å sikre progresjon i læringa og ein jevn arbeidsbelastning gjennom studiet. Obligatoriske læringsaktivitetar inngår i den formative delen av læreprosessen. Obligatoriske læringsaktivitetar kan bestå av ulike læringsaktiviteter, både individuelt og i grupper. Det vanligste er innleveringer, oppgåver, refleksjonsnotat eller liknande. Det er ofte arbeid som blir gjort på samlingane og / eller heime. Faglærar vurderer dei obligatoriske læringsaktivitetane, og for å få sluttvurdering må studenten ha utført dei obligatoriske læringsaktivitetane som emnet krever og dei må vere godkjente.
Sluttvurdering
Det blir gjort ei sluttvurdering i kvart emne, av det læringsutbyttet studenten har oppnådd. Vurderingsgrunnlag og -kriterium er beskrive i den enkelte studieplanen og det skal vere ein heilhetleg vurdering av kunnskapene, ferdigheitene og den generelle kompetansen til studenten i alle tema i emnet.
Det er lærarane i emnet som gjør sluttvurderinga. Om vurderingsforma i emnet er eksamen, blir det i tillegg oppnemnt ein medsensor.
Obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjent før studenten kan få endeleg karakter i eit emne.
Vurdering vert gjennomført slik at fagskulen kan vurdere på eit sikkert grunnlag om studenten har nådd læringsutbyttet i studieplanen for utdanninga, jf. fagskuleloven § 21 første ledd.
Det skal bli nytta bokstavkaraktar frå A til F. Karakteren A er beste karakter, og F inneber at emnet eller eksamen ikkje er bestått.
Sluttdokumentasjon
Studenter som fullfører og består utdanninga på 120 stp oppnår vitnemål og ein høgare fagskulegrad, samt tittelen:
Fagskuleingeniør – Anlegg
Vitnemålet skal innehalde:
- Emne som inngår i utdanninga.
- Omfang av emne og oppnådd karakter.
- Overordna læringsutbytte.
- Nivå i Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk (NKR) 5.2 og kvalifikasjonen som ble oppnådd.
- Karaktersystemet som blir brukt og antal studiepoeng.
- Navn på utdanning og tittel på hovudprosjektet.
For at dette skal fungere godt internasjonalt, skal omgrepet Vocational Diploma (VD) brukast på vitnemålet.
Studenter som ikkje har fullført heile utdanninga kan be om ein karakterutskrift som viser fullførte og beståtte emne og eksamenar.
Litteratur- og utstyrsliste
Anlegg Voss, nettstøttet studium
| Emnebeskrivelse | Litteratur- og utstyrsliste |
|---|---|
| 00TB02A Emne A Realfaglege reiskap | Vi tilrår å kjøpe faglitteratur før studiet startar. Trond Ekern, Øyvind Guldahl (2009), Fysikk for fagskolen, Oslo, NKI-forlaget, ISBN: 9788256269518, 235 sider John Haugan, Eimund Aamot (2011), Gyldendals tabeller og formler i fysikk, Oslo, Gyldendal, ISBN: 9788205419193, 48 sider Trond Ekern, Øyvind Guldahl (2015), Matematikk for fagskolen, Oslo, NKI-Forlaget, ISBN: 9788256272730, 528 sider Trond Ekern, Øyvind Guldahl, Erik Holst (2016), Løsningsforslag - Matematikk for fagskolen, Oslo,NKI-Forlaget, ISBN: 9788256274352 Tor Andersen, (2009), Aktiv formelsamling i matematikk, Bergen, Fagbokforlaget, ISBN: 9788245008753, 54 sider |
| 58TB01L Yrkesretta kommunikasjon | Lærebøker Bygg Nordnes: Norsk for ingeniører. Talmo, T. M., Ulstein, A., & Stifoss-Hanssen, A. (2022). (3. utgave) Universitetsforlaget, ISBN: 9788215063171 281 sider Crossover, Marianne Roald Ytterdal, (2021), (4.utgave) Oslo, Fagbokforlaget, ISBN: 9788245034264 330 sider Lærebøker Anlegg Voss: Federl og Hoel: Norsk for Fagskolen, 2020, 3.utgave, Fagbokforlaget , ISBN 9788245033618 333 sider. Olav Talberg: Access, Fagbokforlaget, 2.utgave, 2015, ISBN: 9788241207297 278 sider |
| 00TX00A Leiing, økonomi og marknadsføring | Eit av dei to følgjande læreverka (alternativ 1 eller alternativ 2) skal benyttast. Lærebøker skal anskaffast først etter samråd med faglærar. Alternativ 1 Mette Holan, Per Høiseth: Organisasjon og ledelse LØM. Fagbokforlaget 2024. ISBN:9788245048698 Mette Holan, Per Høiseth: Økonomistyring LØM. Fagbokforlaget 2024. ISBN: 9788245048186 Mette Holan, Markedsføringsledelse LØM. Fagbokforlaget 2024. ISBN:9788245048704 Alternativ 2 Hjertnes, Frode: Markedsføring, organisasjon og ledelse for LØM-emnet. Fagbokforlaget 2024. ISBN: 9788245048681 Hjertnes, Frode og Skorpen, Brynjulf: Økonomistyring for LØM-enmet. Fagbokforlaget 2024. ISBN: 9788245048674 |
| 58TB02N Emne D Byggeprosessen | Karlsen (2016), Geomatikkboka, Byggesaken, http://www.byggesaken.no/geomatikk.php Øistein Vollen, (2010), Statikk og fasthetslære, Oslo, NKI-Forlaget, ISBN: 9788256271528 Jarle Johannessen, (2007), Tekniske tabeller, Oslo, Cappelen, ISBN: 9788202168223, 158 sider Bjørn Normann Sandaker, Malvin Sandvik, Bjørn Vik (2007) Materialkunnskap, Oslo, Byggnæringens Forlag, ISBN: 9788280210210, 132 sider |
| 58TB02O Emne E Byggesaka | Roger Beggerud (2016) HMS - teori og praksis, Bergen, Fagbokforlaget, ISBN: 9788245019919, 253 sider Kåre Bua, Anders Digernes (2016) Byggesaken, Sandefjord, Læremiddelforlaget, ISBN: 9788279972013, side 372 Publikasjoner fra Direktoratet for byggkvalitet: PBL, TEK, SAK10 etter avtale med lærere |
| 00TB02F Emne F Konstruksjon anlegg med fagleg leiing | Karlsen Geoteknikkboka - 2016 2017 http://www.byggesaken.no/anleggsteknikk.php John Eie (2010) Stålkonstruksjoner, Oslo, NKI-Forlaget, ISBN: 9788256270538 John Eie (2010) Konstruksjonslære, Oslo, NKI-Forlaget, ISBN: 9788256270354 |
| 00TB02G Emne G Anleggsdrift med fagleg leiing | Karlsen, Byggesaksboka - 2016-2017 http://www.byggesaken.no/byggesak.php |
| 58TB02H Emne H Lokal tilpassing | Litteratur fra andre emne |
| 58TB02M Emne I Hovudprosjektet |