58TB02O Emne E Byggesaka - 2026 Haust
Emnefakta
- FagområdeAnlegg
- Studiepoeng15
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.1
- StudiestadVoss
- StudieprogramAnlegg Voss
- Startsemester2026 Haust
Om emnet
- Søknadsprosedyrar
- Anbud og kontraktar
- Kvalitetsstyring og HMS
- Dokumentforståing
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten skal:
- ha kunnskap om aktuelle plantypar og krav til godkjennings- og kontrollordningar
- ha kunnskap om aktuelle lovar, forskrifter, vedtekter og standardar innan emnet
- ha kjennskap til anbudsprosessen og kontraktsinngåing
- kjenne prosedyrar for offentlege og private nyskaffingar
- ha kunnskap om føremålet med å drive kvalitets- og HMS-arbeid
- forstå at kvalitet skal vere ein naturleg del av all planlegging og utføring
- kjenne til føremålet med å kunne etablere ein HMS-plan for eit prosjekt, og kunne utarbeide han i samsvar med krava i internkontroll- og byggherreforskrifta
- ha kunnskap om NS-standardene vedrørande utvalde bygg- og anleggstekningar
Ferdigheiter
Studenten skal:
- kunne bruke plan- og bygningsloven med forskrifter, samt forstå lokale vedtekter, i det daglege arbeidet
- kunne ta hensyn til arealplanar og reguleringsplanen ved planlegging og utarbeiding av byggesøknad
- kunne planlegge og utarbeide søknad om byggetillating for aktuelle tiltaksklasser iht. lovar, forskrifter og rettleiingar
- kunne utarbeide anbud/tilbud iht. gjeldande standardar, beskrive entrepriseformer og gjere bruk av standardkontraktar og gjennomføre kontraktsforhandlingar og inngå kontrakt med tiltakshavar
- kunne etablere eit kvalitetssystem som tilfredsstiller krava i plan- og bygningsloven
- kunne utarbeide eit system tilpassa den enkelte bygg- og anleggsplass basert på kvalitetssystemet til bedriften
- kunne etablere eit HMS-system for ein bedrift i henhald til internkontrollforskrifta
- kunne utarbeide og følge opp ein KS/SHA-plan
- kunne lese og forstå teikningar, både digitale og papirutgåver
- kunne lage skisser for hand og utarbeide enkle teikningar ved hjelp av eit relevant DAK- verktøy
Generell kompetanse
Studenten skal:
- kunne planlegge og utarbeide søknad om byggetillating for aktuelle tiltaksklasser iht. lover, forskrifter og rettleiingar
- ha forståing for utarbeiding av anbod og tilbod, gjennomføre kontraktsforhandlingar og inngå kontrakt med tiltakshavar
- ha forståing for prinsippa i eit kvalitetsstyringssystem, slik at dei kan etablere eit KS- system i bedriften
- kunne utveksle synspunkt om prinsippa i HMS-arbeid både under prosjektering og utføring av bygg- og anleggsprosjekter
- bruke kunnskap og ferdigheiter til å lage forklarande skisser og til å utarbeide teikningar med relevant informasjon
Undervisningsformar og aktivitetar
Studieplanen er grunnlag for all undervisning.
Undervisningen baserer seg i stor grad på lærebøker, faglitteratur, forelesingar, og arbeid med oppgåver og oppgaveløysing. Det blir lagt stor vekt på jobbing med tverrfagleg prosjekt, med arbeid både i grupper og individuelt.
Aktivitet mellom samlingar:
- Lærar tilbyr rettleiing og undervisning over nettet
- Student og lærar kommuniserer over læringsplattformen
- Det kan bli nytta undervisning med video
- Det blir lagt til rette for eigenstyrte læringsaktivitetar knytta til eksempeloppgåver/ øvingsoppgåver og prosjektarbeid
- Det blir tilrettelagt for at studenten kan tilpasse oppgaveløysing og prosjektarbeid til eiget fagfelt og praksis, innanfor rammene gitt i læringsutbyteskildringane.
Det er forventa at studenten har eit aktivt forhold til rettleiing.
Arbeidsinnsats
Timeplanfestet tid er timene som ligger i timeplanen. For deltidsstudiet er timeplanfestet tid timene på timeplanen på samlinger. Disse timene er på dagtid. Egenstyrt aktivitet er arbeidet du som student bør legge ned utenom timene som er timeplanfestet. Dette inkluderer blant annet arbeid med innleveringer, gruppearbeid og eventuelle timer på kveldstid med lærer etter nærmere avtale. I tillegg er det i disse timene selvstudie i form av forberedelse til timer, lese fagstoff osv.
Timene som er timeplanfestet er et utgangspunkt, og timer kan bli overført mellom emner på bakgrunn av klassens behov og etter en nærmere pedagogisk vurdering.
Vurdering
- 2 individuelle skuleeksamenar.
Karakter setjast samla etter ei heilskapeleg vurdering.
| Vurdering | Praktisk info | Annet |
|---|---|---|
Vurderingsform Skriftleg skuleeksamen Karakterskala A-F |
Arbeidsmengde
| Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
|---|---|---|---|---|
Eigenstyrt aktivitet | 335 Tima(r) | Deltid | ||
Timeplanfesta timer | 90 Tima(r) | Deltid |
Obligatoriske læringsaktivitetar
- 8 individuelle innleveringar
- 3 tverrfaglege gruppeinnleveringar.
Arbeidskrav må vere bestått for å få sluttvurdering i emnet.
Læringsaktivitetar
| Namn | Krav | Kommentar |
|---|---|---|
Skriftleg innlevering 11 Gruppe/Individuell | 8 individuelle innleveringar, og 3 tverrfaglige gruppe-innleveringar |
Litteratur- og utstyrsliste
Roger Beggerud (2016) HMS - teori og praksis, Bergen, Fagbokforlaget, ISBN: 9788245019919, 253 sider
Kåre Bua, Anders Digernes (2016) Byggesaken, Sandefjord, Læremiddelforlaget, ISBN: 9788279972013, side 372
Publikasjoner fra Direktoratet for byggkvalitet: PBL, TEK, SAK10 etter avtale med lærere