58TB02O Emne E Byggesaka - 2026 Haust

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Anlegg
    • Studiepoeng
      15
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.1
    • Studiestad
      Voss
    • Studieprogram
      Anlegg Voss
    • Startsemester
      2026 Haust

Om emnet

  • Søknadsprosedyrar
  • Anbud og kontraktar
  • Kvalitetsstyring og HMS
  • Dokumentforståing

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten skal:

  • ha kunnskap om aktuelle plantypar og krav til godkjennings- og kontrollordningar
  • ha kunnskap om aktuelle lovar, forskrifter, vedtekter og standardar innan emnet
  • ha kjennskap til anbudsprosessen og kontraktsinngåing
  • kjenne prosedyrar for offentlege og private nyskaffingar
  • ha kunnskap om føremålet med å drive kvalitets- og HMS-arbeid
  • forstå at kvalitet skal vere ein naturleg del av all planlegging og utføring
  • kjenne til føremålet med å kunne etablere ein HMS-plan for eit prosjekt, og kunne utarbeide han i samsvar med krava i internkontroll- og byggherreforskrifta
  • ha kunnskap om NS-standardene vedrørande utvalde bygg- og anleggstekningar

Ferdigheiter

Studenten skal:

  • kunne bruke plan- og bygningsloven med forskrifter, samt forstå lokale vedtekter, i det daglege arbeidet
  • kunne ta hensyn til arealplanar og reguleringsplanen ved planlegging og utarbeiding av byggesøknad
  • kunne planlegge og utarbeide søknad om byggetillating for aktuelle tiltaksklasser iht. lovar, forskrifter og rettleiingar
  • kunne utarbeide anbud/tilbud iht. gjeldande standardar, beskrive entrepriseformer og gjere bruk av standardkontraktar og gjennomføre kontraktsforhandlingar og inngå kontrakt med tiltakshavar
  • kunne etablere eit kvalitetssystem som tilfredsstiller krava i plan- og bygningsloven
  • kunne utarbeide eit system tilpassa den enkelte bygg- og anleggsplass basert på kvalitetssystemet til bedriften
  • kunne etablere eit HMS-system for ein bedrift i henhald til internkontrollforskrifta
  • kunne utarbeide og følge opp ein KS/SHA-plan
  • kunne lese og forstå teikningar, både digitale og papirutgåver
  • kunne lage skisser for hand og utarbeide enkle teikningar ved hjelp av eit relevant DAK- verktøy

Generell kompetanse

Studenten skal:

  • kunne planlegge og utarbeide søknad om byggetillating for aktuelle tiltaksklasser iht. lover, forskrifter og rettleiingar
  • ha forståing for utarbeiding av anbod og tilbod, gjennomføre kontraktsforhandlingar og inngå kontrakt med tiltakshavar
  • ha forståing for prinsippa i eit kvalitetsstyringssystem, slik at dei kan etablere eit KS- system i bedriften
  • kunne utveksle synspunkt om prinsippa i HMS-arbeid både under prosjektering og utføring av bygg- og anleggsprosjekter
  • bruke kunnskap og ferdigheiter til å lage forklarande skisser og til å utarbeide teikningar med relevant informasjon

 

Undervisningsformar og aktivitetar

Studieplanen er grunnlag for all undervisning.

Undervisningen baserer seg i stor grad på lærebøker, faglitteratur, forelesingar, og arbeid med oppgåver og oppgaveløysing. Det blir lagt stor vekt på jobbing med tverrfagleg prosjekt, med arbeid både i grupper og individuelt. 

Aktivitet mellom samlingar:

  • Lærar tilbyr rettleiing og undervisning over nettet
  • Student og lærar kommuniserer over læringsplattformen
  • Det kan bli nytta undervisning med video
  • Det blir lagt til rette for eigenstyrte læringsaktivitetar knytta til eksempeloppgåver/ øvingsoppgåver og prosjektarbeid
  • Det blir tilrettelagt for at studenten kan tilpasse oppgaveløysing og prosjektarbeid til eiget fagfelt og praksis, innanfor rammene gitt i læringsutbyteskildringane.

Det er forventa at studenten har eit aktivt forhold til rettleiing.

Arbeidsinnsats

Timeplanfestet tid er timene som ligger i timeplanen. For deltidsstudiet er timeplanfestet tid timene på timeplanen på samlinger. Disse timene er på dagtid. Egenstyrt aktivitet er arbeidet du som student bør legge ned utenom timene som er timeplanfestet. Dette inkluderer blant annet arbeid med innleveringer, gruppearbeid og eventuelle timer på kveldstid med lærer etter nærmere avtale. I tillegg er det i disse timene selvstudie i form av forberedelse til timer, lese fagstoff osv.

Timene som er timeplanfestet er et utgangspunkt, og timer kan bli overført mellom emner på bakgrunn av klassens behov og etter en nærmere pedagogisk vurdering.

Vurdering

  • 2 individuelle skuleeksamenar. 

Karakter setjast samla etter ei heilskapeleg vurdering. 

VurderingPraktisk infoAnnet
Vurderingsform
Skriftleg skuleeksamen
Karakterskala
A-F

Arbeidsmengde

AktivitetAktivitetsdetaljerVarighetStudieformKommentar
Eigenstyrt aktivitet
335 Tima(r)
Deltid
Timeplanfesta timer
90 Tima(r)
Deltid

Obligatoriske læringsaktivitetar

- 8 individuelle innleveringar

- 3 tverrfaglege gruppeinnleveringar.   

Arbeidskrav må vere bestått for å få sluttvurdering i emnet. 

Læringsaktivitetar

NamnKravKommentar
Skriftleg innlevering
11
Gruppe/Individuell
8 individuelle innleveringar, og 3 tverrfaglige gruppe-innleveringar

Litteratur- og utstyrsliste

Roger Beggerud (2016) HMS - teori og praksis, Bergen, Fagbokforlaget, ISBN: 9788245019919, 253 sider

 Kåre Bua,    Anders Digernes (2016) Byggesaken, Sandefjord,  Læremiddelforlaget, ISBN: 9788279972013, side 372

 Publikasjoner fra Direktoratet for byggkvalitet: PBL, TEK, SAK10 etter avtale med lærere

Emneansvarleg

Atle Østrem
Jøran Brekkhus