00TB02F Emne F Konstruksjon anlegg med fagleg leiing - 2028 Vår
Emnefakta
- FagområdeAnlegg
- Studiepoeng15
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
- StudiestadVoss
- StudieprogramAnlegg Voss
- Startsemester2028 Vår
Om emnet
- Kommunalteknikk
- Anleggskonstruksjonar
- Geoteknikk
- Betong- og stålkonstruksjonar
- Konstruksjonslære II
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om byggemetodar for enkle bru- og kaikonstruksjonar, dammar, kraftverk, samt større og mindre veganlegg
- har kunnskap om løsmassar i samband med anleggsarbeid og risiko og tiltak forbunde med det
- har kunnskap om enkle betong-/stålkonstruksjonar samt støpeleiing
- har kunnskap om permanente og variable laster på ein konstruksjon
- har kunnskap om dimensjonering av enkle betongkonstruksjonar og stålkonstruksjonar som søyler og bjelkar
- har kunnskap om geotekniske berekningar innanfor jordtrykk, fundamentering og stabilitet
- kan vurdere eiget arbeid med konstruksjon av anlegg i forhold til gjeldande lovar, forskrifter, vedtekter og standardar innan anleggskonstruksjon
- har kunnskap om bransjen som driver med konstruksjon av anlegg
- kan oppdatere kunnskapen sin om konstruksjonar av anlegg
- kjenner til anleggskonstruksjonen si historie, tradisjon, eigenart og plass i samfunnet
- har innsikt i eigne utviklingsmulegheiter innan konstruksjon av anlegg
Ferdigheiter
Studenten
- kan gjere greie for prosjektering, planlegging og utføring av vegutbyggingar og andre anlegg
- kan gjere greie for geotekniske utfordringar og tolke resultatar fra dei vanlegste undersøkingar og tester som blir tatt av grunnen
- kan gjere greie for berekningar som er nødvendig innanfor enkle betongkonstruksjonar
- kan gjere greie for statiske berekningar på konstruksjonsemna
- kan gjere greie for korleis ein leser og tekner betong- og armeringstekningar
- kan reflektere over kva for løysingar som er tatt for konstruksjonar av anlegg og justere disse under rettleiing
- kan finne og vise til informasjon og fagstoff om konstruksjonar av anlegg og vurdere relevansen for eit anleggsprosjekt
- kan kartlegge konstruksjonen av eit anlegg og identifisere faglege problemstillingar og behov for iverksetting av tiltak
Generell kompetanse
Studenten
- kan planlegge og gjennomføre eit anleggsprosjekt, som eit veganlegg, som deltakar eller leiar av gruppe og i tråd med gjeldande krav og regelverk, som trafikksikring og arbeidsvarsling ved arbeid på trafikkert veg
- kan utføre eit anleggsprosjekt etter kunder sine ønske og krava til myndigheiter
- kan bygge relasjonar med fagfellar innan konstruksjon av anlegg og på tvers av fag som rådgivande ingeniørar, konsulentar og arkitektar, samt med eksterne målgruppar som ingeniørar og økonomar i Statens vegvesen
- kan utveksle synspunkt med andre med bakgrunn innanfor konstruksjon av anlegg og delta i diskusjonar om sikker, økonomisk og miljøvenleg praksis
- kan bidra til organisasjonsutvikling gjennom proaktiv rapportering om eventuelle hendingar
Undervisningsformar og aktivitetar
Studieplanen er grunnlag for all undervisning.
Undervisninga baserer seg i stor grad på lærebøker, faglitteratur, forelesingar og arbeid med oppgåver og oppgåveløysing. Det blir lagt stor vekt på jobbing med tverrfagleg prosjekt, med arbeid både i grupper og individuelt.
Aktivitet mellom samlingar:
- Lærar tilbyr rettleiing og undervisning over nettet
- Student og lærar kommuniserar over læringsplattformen
- Det kan bli nytta undervisning med video
- Det blir lagt til rette for eigenstyrte læringsaktivitetar knytta til eksempeloppgåver/øvingsoppgåver og prosjektarbeid
- Det blir lagt til rette for at studenten kan tilpasse oppgaveløysing og prosjektarbeid til eiget fagfelt og praksis, innanfor rammene gitt i læringsutbyteskildringane.
Det er forventa at studenten har eit aktivt forhold til rettleiing.
Arbeidsinnsats
Timeplanfestet tid er timene som ligger i timeplanen. For deltidsstudiet er timeplanfestet tid timene på timeplanen på samlinger. Disse timene er på dagtid. Egenstyrt aktivitet er arbeidet du som student bør legge ned utenom timene som er timeplanfestet. Dette inkluderer blant annet arbeid med innleveringer, gruppearbeid og eventuelle timer på kveldstid med lærer etter nærmere avtale. I tillegg er det i disse timene selvstudie i form av forberedelse til timer, lese fagstoff osv.
Timene som er timeplanfestet er et utgangspunkt, og timer kan bli overført mellom emner på bakgrunn av klassens behov og etter en nærmere pedagogisk vurdering.
Vurdering
- 2 skriftlege individuelle skuleeksamenar.
Karakter setjast samla ut fra ei heilskapeleg vurdering.
| Vurdering | Praktisk info | Annet |
|---|---|---|
Vurderingsform Skriftleg skuleeksamen Karakterskala A-F | Gruppering Individuell |
Arbeidsmengde
| Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
|---|---|---|---|---|
Eigenstyrt aktivitet | 335 Tima(r) | Deltid | ||
Timeplanfesta timer | 90 Tima(r) | Deltid |
Obligatoriske læringsaktivitetar
20 mindre individuelle innleveringar.
Arbeidskrava skal være godkjent for å få sluttvurdering i emnet.
Læringsaktivitetar
| Namn | Krav | Kommentar |
|---|---|---|
Skriftleg innlevering 20 Individuell | 20 mindre innleveringar, fordelt på 5 tema |
Litteratur- og utstyrsliste
Karlsen Geoteknikkboka - 2016 2017 http://www.byggesaken.no/anleggsteknikk.php John Eie (2010) Stålkonstruksjoner, Oslo, NKI-Forlaget, ISBN: 9788256270538
John Eie (2010) Konstruksjonslære, Oslo, NKI-Forlaget, ISBN: 9788256270354