58TB02N Emne D Byggeprosessen - 2026 Haust

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Anlegg
    • Studiepoeng
      15
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
    • Studiestad
      Voss
    • Studieprogram
      Anlegg Voss
    • Startsemester
      2026 Haust

Om emnet

Tema: 

  • Stikning og nivellering
  • Materiallære
  • Konstruksjonslære
  • Bygg- og anleggskonstruksjon

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten skal

  • ha kunnskapar om digitale kart, metodar, og moderne utstyr for utføring av enklere landmålingsoppdrag
  • ha grunnleggande forståing for byggematerialane si oppbygging og karakteristiske eigenskapar
  • ha kunnskapar om kraftbilder i enkle konstruksjonar
  • ha kunnskap om konstruksjonane innanfor bygg og anlegg både over og under bakkenivå
  • ha kjennskap til utføring av ulike bygningskonstruksjonar og det mest brukte utstyret innanfor bygg- og anlegg

Ferdigheiter

Studenten skal

  • kunne lese og tolke tekningar og kart i aktuelle målestokkar og bruke koordinatsystemet
  • kunne berekne koordinatar på objekt (bygningar) og sette objekta ut i terrenget og måle inn ferdige objekt (bygningar) og legge dette inn på kartet
  • kunne utarbeide lengde- og tverrprofilar og berekne masser frå målte profilar og kart
  • kunne kontrollere og bruke vanlege landmålingsinstrument
  • kunne sette ut retningar og høgdar for plassering av bygningar og kunne utføre enkel arbeidsstikning og innmåling
  • kunne foreta undersøkingar av ulike materialeigenskapar i laboratorium
  • kunne forklare strukturen til og oppbygginga av aktuelle byggematerialar
  • kunne forklare aktuelle byggematerialar sine fasthets- og deformasjonseigenskapar
  • kan gjere greie for krefter i konstruksjonselement
  • forstå dei mest brukte konstruksjonsprinsipper og bæresystemer
  • forstå ulike metodar vedrørande fundamentering og oppbygging av veger, plassar, jernbane, kaier og dammar
  • å kunne bruke og å rekne ut tverrsnittsdata for bjelkar

Generell kompetanse

Studenten skal:

  • kunne hente grunnlagsdata frå tekningar og kart
  • kunne berekne stikningsdata som er nødvendige for å plassere byggobjektet og berekne koordinatar for innmålte punkt
  • kunne bruke vanleg stikningsutstyr og kunne utføre stikningsarbeidet på ein byggeplass
  • kunne utføre enkle statiske berekningar
  • ha grunnleggjande forståing for byggematerialene si oppbygning og karakteristiske eigenskapar og kunne bruke materialane riktig
  • kunne utveksle synspunkt på sentrale krav som blir stilt til dokumentasjon av byggevarer og den ferdige konstruksjon

 

Undervisningsformar og aktivitetar

Studieplanen er grunnlag for all undervisning.

Undervisninga baserer seg i stor grad på lærebøker, faglitteratur, forelesingar og arbeid med oppgåver og oppgaveløysing. Det blir lagt stor vekt på jobbing med tverrfagleg prosjekt, med arbeid både i grupper og individuelt. 

Aktivitet mellom samlingar:

  • Lærar tilbyr rettleiing og undervising over nettet
  • Student og lærar kommuniserer over læringsplattformen
  • Det kan bli nytta undervisning med video
  • Det blir lagt til rette for eigenstyrte læringsaktivitetar knytta til eksempeloppgåver/ øvingsoppgåver og prosjektarbeid
  • Det blir tilrettelagt for at studenten kan tilpasse oppgaveløysing og prosjektarbeid til eiget fagfelt og praksis, innanfor rammane gitt i læreutbyttebeskrivingane.

Det er forventa at studenten har eit aktivt forhold til rettleiing.

Arbeidsinnsats

Timeplanfestet tid er timene som ligger i timeplanen. For deltidsstudiet er timeplanfestet tid timene på timeplanen på samlinger. Disse timene er på dagtid. Egenstyrt aktivitet er arbeidet du som student bør legge ned utenom timene som er timeplanfestet. Dette inkluderer blant annet arbeid med innleveringer, gruppearbeid og eventuelle timer på kveldstid med lærer etter nærmere avtale. I tillegg er det i disse timene selvstudie i form av forberedelse til timer, lese fagstoff osv.

Timene som er timeplanfestet er et utgangspunkt, og timer kan bli overført mellom emner på bakgrunn av klassens behov og etter en nærmere pedagogisk vurdering.

Vurdering

  •  2 skriftlege individuelle skuleeksamenar

Karakter setjast samla etter ei heilskapeleg vurdering. 

VurderingPraktisk infoAnnet
Vurderingsform
Skriftleg skuleeksamen
Karakterskala
A-F
Gruppering
Individuell

Arbeidsmengde

AktivitetAktivitetsdetaljerVarighetStudieformKommentar
Timeplanfesta timer
90 Tima(r)
Deltid
Eigenstyrt aktivitet
335 Tima(r)
Deltid

Obligatoriske læringsaktivitetar

- 10 individuelle innleveringar

- 3 tverrfaglege gruppeinnleveringar.

Læringsaktivitetar

NamnKravKommentar
Skriftleg innlevering
13
Individuell
10 individuelle. Og 3 tverrfaglige gruppe-innleveringer.

Litteratur- og utstyrsliste

Karlsen (2016), Geomatikkboka, Byggesaken, http://www.byggesaken.no/geomatikk.php Øistein Vollen, (2010), Statikk og fasthetslære, Oslo, NKI-Forlaget, ISBN: 9788256271528

Jarle Johannessen, (2007), Tekniske tabeller, Oslo, Cappelen, ISBN: 9788202168223, 158 sider

 Bjørn  Normann  Sandaker, Malvin  Sandvik, Bjørn Vik   (2007) Materialkunnskap, Oslo, Byggnæringens Forlag, ISBN: 9788280210210, 132 sider

Emneansvarleg

Atle Østrem
Jøran Brekkhus