58TB02N Emne D Byggeprosessen - 2026 Haust
Emnefakta
- FagområdeAnlegg
- Studiepoeng15
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
- StudiestadVoss
- StudieprogramAnlegg Voss
- Startsemester2026 Haust
Om emnet
Tema:
- Stikning og nivellering
- Materiallære
- Konstruksjonslære
- Bygg- og anleggskonstruksjon
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten skal
- ha kunnskapar om digitale kart, metodar, og moderne utstyr for utføring av enklere landmålingsoppdrag
- ha grunnleggande forståing for byggematerialane si oppbygging og karakteristiske eigenskapar
- ha kunnskapar om kraftbilder i enkle konstruksjonar
- ha kunnskap om konstruksjonane innanfor bygg og anlegg både over og under bakkenivå
- ha kjennskap til utføring av ulike bygningskonstruksjonar og det mest brukte utstyret innanfor bygg- og anlegg
Ferdigheiter
Studenten skal
- kunne lese og tolke tekningar og kart i aktuelle målestokkar og bruke koordinatsystemet
- kunne berekne koordinatar på objekt (bygningar) og sette objekta ut i terrenget og måle inn ferdige objekt (bygningar) og legge dette inn på kartet
- kunne utarbeide lengde- og tverrprofilar og berekne masser frå målte profilar og kart
- kunne kontrollere og bruke vanlege landmålingsinstrument
- kunne sette ut retningar og høgdar for plassering av bygningar og kunne utføre enkel arbeidsstikning og innmåling
- kunne foreta undersøkingar av ulike materialeigenskapar i laboratorium
- kunne forklare strukturen til og oppbygginga av aktuelle byggematerialar
- kunne forklare aktuelle byggematerialar sine fasthets- og deformasjonseigenskapar
- kan gjere greie for krefter i konstruksjonselement
- forstå dei mest brukte konstruksjonsprinsipper og bæresystemer
- forstå ulike metodar vedrørande fundamentering og oppbygging av veger, plassar, jernbane, kaier og dammar
- å kunne bruke og å rekne ut tverrsnittsdata for bjelkar
Generell kompetanse
Studenten skal:
- kunne hente grunnlagsdata frå tekningar og kart
- kunne berekne stikningsdata som er nødvendige for å plassere byggobjektet og berekne koordinatar for innmålte punkt
- kunne bruke vanleg stikningsutstyr og kunne utføre stikningsarbeidet på ein byggeplass
- kunne utføre enkle statiske berekningar
- ha grunnleggjande forståing for byggematerialene si oppbygning og karakteristiske eigenskapar og kunne bruke materialane riktig
- kunne utveksle synspunkt på sentrale krav som blir stilt til dokumentasjon av byggevarer og den ferdige konstruksjon
Undervisningsformar og aktivitetar
Studieplanen er grunnlag for all undervisning.
Undervisninga baserer seg i stor grad på lærebøker, faglitteratur, forelesingar og arbeid med oppgåver og oppgaveløysing. Det blir lagt stor vekt på jobbing med tverrfagleg prosjekt, med arbeid både i grupper og individuelt.
Aktivitet mellom samlingar:
- Lærar tilbyr rettleiing og undervising over nettet
- Student og lærar kommuniserer over læringsplattformen
- Det kan bli nytta undervisning med video
- Det blir lagt til rette for eigenstyrte læringsaktivitetar knytta til eksempeloppgåver/ øvingsoppgåver og prosjektarbeid
- Det blir tilrettelagt for at studenten kan tilpasse oppgaveløysing og prosjektarbeid til eiget fagfelt og praksis, innanfor rammane gitt i læreutbyttebeskrivingane.
Det er forventa at studenten har eit aktivt forhold til rettleiing.
Arbeidsinnsats
Timeplanfestet tid er timene som ligger i timeplanen. For deltidsstudiet er timeplanfestet tid timene på timeplanen på samlinger. Disse timene er på dagtid. Egenstyrt aktivitet er arbeidet du som student bør legge ned utenom timene som er timeplanfestet. Dette inkluderer blant annet arbeid med innleveringer, gruppearbeid og eventuelle timer på kveldstid med lærer etter nærmere avtale. I tillegg er det i disse timene selvstudie i form av forberedelse til timer, lese fagstoff osv.
Timene som er timeplanfestet er et utgangspunkt, og timer kan bli overført mellom emner på bakgrunn av klassens behov og etter en nærmere pedagogisk vurdering.
Vurdering
- 2 skriftlege individuelle skuleeksamenar
Karakter setjast samla etter ei heilskapeleg vurdering.
| Vurdering | Praktisk info | Annet |
|---|---|---|
Vurderingsform Skriftleg skuleeksamen Karakterskala A-F | Gruppering Individuell |
Arbeidsmengde
| Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
|---|---|---|---|---|
Timeplanfesta timer | 90 Tima(r) | Deltid | ||
Eigenstyrt aktivitet | 335 Tima(r) | Deltid |
Obligatoriske læringsaktivitetar
- 10 individuelle innleveringar
- 3 tverrfaglege gruppeinnleveringar.
Læringsaktivitetar
| Namn | Krav | Kommentar |
|---|---|---|
Skriftleg innlevering 13 Individuell | 10 individuelle. Og 3 tverrfaglige gruppe-innleveringer. |
Litteratur- og utstyrsliste
Karlsen (2016), Geomatikkboka, Byggesaken, http://www.byggesaken.no/geomatikk.php Øistein Vollen, (2010), Statikk og fasthetslære, Oslo, NKI-Forlaget, ISBN: 9788256271528
Jarle Johannessen, (2007), Tekniske tabeller, Oslo, Cappelen, ISBN: 9788202168223, 158 sider
Bjørn Normann Sandaker, Malvin Sandvik, Bjørn Vik (2007) Materialkunnskap, Oslo, Byggnæringens Forlag, ISBN: 9788280210210, 132 sider