01HH55H EIHOLSF Hovedprosjekt
01HH55H EIHOLSF Hovedprosjekt
- Emnebeskrivelse
- Emnekode01HH55H EIHOLSF
- StudieprogramLogistikk og service i helsetjenesten
- Studiepoeng8
- StudiestedFredrikstad
- StudienivåFagskole nivå 5.1
- EmneansvarligFredrik Hæren
Dette emnet er et obligatorisk fordypningsarbeid. Tema for fordypningen skal være praksisrettet og konkret knyttet til selvvalgt tema innen logistikk og service i helsetjenesten. Studentene skal gjennom fordypningsarbeidet vise refleksjon og bruke både teori og erfaringer fra praksis. Hovedprosjektet skal gjennomføres vanligvis i grupper på 4 – 6 studenter.
Studenten:
- har kunnskap om prosjekt som arbeidsmetode for å løse utfordringer i fagfeltet innenfor et selvvalgt fordypningsemne innen logistikk i helsetjenesten
- har innsikt i relevant regelverk, standarder, avtaler og krav til kvalitet innenfor fordypningsemne
- kan oppdatere sin yrkesfaglige kunnskap innen logistikkprosesser i helsetjenesten
- forstår egen faggruppes betydning i yrkesfeltet og kan drøfte sammenhengen mellom teori og praksis innen logistikkprosessene i helsetjenesten
Studenten:
- kan anvende faglig kunnskap på praktiske og teoretiske problemstillinger innenfor et selvvalgt fordypningsemne innen logistikk og service i helsetjenesten
- kan anvende relevant faglige verktøy i logistikkprosessene i helsetjenesten
- kan finne informasjon og fagstoff som er relevant for fordypningsoppgavens problemstilling innen logistikkprosesser i helsetjenesten
- kan kartlegge en situasjon og identifisere en faglig problemstilling og behov for iverksetting av tiltak innen logistikkprosessene i helsetjenesten
Studenten:
- har forståelse for yrkesetiske prinsipper i sitt arbeid innenfor fagfeltet logistikk og service
- har forståelse for etiske retningslinjer i forhold til skriftlig arbeid
- har utviklet en etisk grunnholdning i utøvelsen av arbeidet knyttet til logistikk og service i helsetjenesten
- kan bygge relasjoner med medstudenter og samarbeide om hovedprosjektet i grupper
Arbeidskrav
Grunnlag for emnekarakteren er at arbeidskravene er bestått. Studentenes arbeidsinnsats, logg, samarbeid og engasjement i gruppa har betydning for emnekarakteren.
- Skriftlig prosjektarbeid i gruppe
- Prosjektkontrakt
- Muntlig presentasjon av prosjektarbeidet
- Logg
- Individuell refleksjon over egen læring
80% oppmøte på fysiske samlinger.
Der studenten overskrider fraværsgrensen på 20 % på de fysiske samlingene, vil faglærer og utdanningsleder kunne vurdere om studenten ikke skal bestå emnet. Dersom slik vurdering tas, vil heller ikke studenten kunne fullføre utdanningen før emnet er vurdert til bestått
- Formell vurdering av skriftlig prosjektarbeid og presentasjon. Karakter A-F
Det skal foretas en sluttvurdering i emnet av studenten i forhold til emnets læringsutbyttebeskrivelser. Når hele emnet er gjennomført, foretas en helhetsvurdering av studentens kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse. Endelig emnekarakter skal fremgå på vitnemålet/karakterutskriften. Et emne kan kun lede frem til én karakter.
Emne 4 har eksamen, og sluttvurderingen i emnet og resultatet fra eksamen vektes slik og utgjør endelig emnekarakter:
- Sluttvurdering/standpunkt: 60%
- Eksamen: 40%