01HH55H EIHOLSF Hovedprosjekt

01HH55H EIHOLSF Hovedprosjekt

  • Emnebeskrivelse
    • Emnekode
      01HH55H EIHOLSF
    • Studieprogram
      Logistikk og service i helsetjenesten
    • Studiepoeng
      8
    • Studiested
      Fredrikstad
    • Studienivå
      Fagskole nivå 5.1
    • Emneansvarlig
      Fredrik Hæren
Undervisningssemestere
2024 Vår
Emnets innhold

Dette emnet er et obligatorisk fordypningsarbeid. Tema for fordypningen skal være praksisrettet og konkret knyttet til selvvalgt tema innen logistikk og service i helsetjenesten.  Studentene skal gjennom fordypningsarbeidet vise refleksjon og bruke både teori og erfaringer fra praksis. 

Læringsutbytte
Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om prosjekt som arbeidsmetode for å løse utfordringer i fagfeltet innenfor et selvvalgt fordypningsemne innen logistikk i helsetjenesten
  • har innsikt i relevant regelverk, standarder, avtaler og krav til kvalitet innenfor fordypningsemne
  • kan oppdatere sin yrkesfaglige kunnskap innen logistikkprosesser i helsetjenesten
  • forstår egen faggruppes betydning i yrkesfeltet og kan drøfte sammenhengen mellom teori og praksis innen logistikkprosessene i helsetjenesten
Ferdigheter

Studenten:

  • kan anvende faglig kunnskap på praktiske og teoretiske problemstillinger innenfor et selvvalgt fordypningsemne innen logistikk og service i helsetjenesten
  • kan anvende relevant faglige verktøy i logistikkprosessene i helsetjenesten
  • kan finne informasjon og fagstoff som er relevant for fordypningsoppgavens problemstilling innen logistikkprosesser i helsetjenesten
  • kan kartlegge en situasjon og identifisere en faglig problemstilling og behov for iverksetting av tiltak innen logistikkprosessene i helsetjenesten
Generell kompetanse

Studenten:

  • har forståelse for yrkesetiske prinsipper i sitt arbeid innenfor fagfeltet logistikk og service
  • har forståelse for etiske retningslinjer i forhold til skriftlig arbeid
  • har utviklet en etisk grunnholdning i utøvelsen av arbeidet knyttet til logistikk og service i helsetjenesten
  • kan bygge relasjoner med medstudenter og samarbeide om hovedprosjektet i grupper
Arbeidsinnsats
  • Skriftlige fordypningsoppgave. Gjennomføres individuelt eller i gruppe.  

  • Omfang antall ord ved individuell innlevering er 5000 ord +/- 10%, og ved gruppeinnlevering 7500 +/- 10%  

  • Møtelogg/framdriftsplan 

  • Presentasjon av fordypningsarbeidet 

  • Refleksjonsnotat etter avsluttet emne 

Oppmøteplikt

80% oppmøte på fysiske samlinger.

Der studenten overskrider fraværsgrensen på 20 % på de fysiske samlingene, vil faglærer og utdanningsleder kunne vurdere om studenten ikke skal bestå emnet. Dersom slik vurdering tas, vil heller ikke studenten kunne fullføre utdanningen før emnet er vurdert til bestått

Vurdering

Den skriftlige fordypningsoppgaven og muntlig høring vurderes av førstesensor og andresensor.  

  • Skriftlig oppgave vurderes med en midlertidig gradert karakter A-F.  

  • Muntlig høring vurderes med gradert karakter A-F 

  • Det gis en samlet individuell eksamenskarakter gradert fra A-F etter gjennomført muntlig høring hvor den muntlige delen vektlegges. Annensensors vurdering teller mest. 

Eksamenskarakteren danner grunnlaget for sluttvurderingen i emnet.

Forkunnskapskrav

Bestått emne 1-3 og praksis 

Arbeids- og læringsaktiviteter

Forelesning, gruppearbeid, veiledning og presentasjon.

Litteraturliste

Litteraturliste oppdateres og kunngjøres ved studiestart.