KIUA2003 Applikasjon av kunstig intelligens/maskinlæring II

    • Emnekode
      KIUA2003
    • Studiepoeng
      15
    • Undervisningssemestre
      2027 Høst
    • Undervisningsspråk
      Norsk/Engelsk
    • Undervisningssted
      Hamar
    • Forkunnskapskrav

      Anbefalte KIUA2003 Applikasjon av KI & ML Del 1

Emnets innhold

Dette kurset gir en omfattende introduksjon til toppmoderne AI- og ML-teknologier. Studentene vil lære praktisk anvendelse av disse teknologiene for generaliserte sammenhenger. Dette kurset gir også en forståelse av behovene til disse kontekstene der disse teknologiene kan brukes. Dette vil tillate studentene å kritisk vurdere relevansen av slike teknologier for slike sammenhenger. I tillegg skal studentene fortsette å utvikle generelle ferdigheter i prosjektplanlegging og kunnskapsdeling.

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten har:

  • Kunnskap om bruk av toppmoderne AI- og ML-teknologier.
  • Kunnskap om behov i generaliserte kontekster for slike AI- og ML-teknologier
  • Kunnskap om slike AI- og ML-teknologiintegrasjonsutfordringer i generaliserte sammenhenger.
Ferdigheter

Studenten kan:

  • Forstå og kunne bruke toppmoderne AI- og ML-teknologier
  • Identifisere behov i generaliserte sammenhenger som kan dekkes ved hjelp av slike AI- og ML-teknologier
  • Bruk slike AI- og ML-teknologier og -verktøy i generaliserte sammenhenger.
  • Kritisk vurdere relevansen av slike AI- og ML-teknologier og verktøy i generaliserte sammenhenger.
Generell kompetanse

Studenten kan:

  • Bruke toppmoderne AI- og ML-teknologier for problemer i den virkelige verden
  • Kritisk evaluere relevansen av slike AI- og ML-teknologier og verktøy i virkelige kontekster.
  • Arbeide i samarbeidsprosjekter gjennom ulike aktiviteter
Arbeids- og undervisningsformer

Emnet er gjennomført som en kombinasjon av forelesninger, praktiske øvelser, selvstudium og veiledning.

Obligatoriske aktiviteter
  • 2 individuelle obligatoriske arbeidskrav, krever fysisk tilstedeværelse  
Eksamen
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
ECTS - A-F
Gruppe
  • Alle
  • Annet - skriv inn under kommentar
Eksamen
  • 1 prosjektbasert gruppeoppgave  

Studenten kan velge hvilket språk som benyttes i egen gjennomføring av eksamen. Valg er bokmål, nynorsk eller engelsk.

Fakultet
Fakultet for film, TV og spill
Institutt
Institutt for spillutdanninger - Spillskolen
Fagområde
Matematisk-naturvitenskapelige fag/informatikk
Studieprogram
Bachelor i kunstig intelligens - utvikling og anvendelse
Emnenivå
Videregående emner, nivå II (200-LN)