2MEL301 Which English?
- Studiepoeng10
- Undervisningssemestre2024 Høst
- UndervisningsspråkEngelsk
- UndervisningsstedHamar
- Forkunnskapskrav
Ingen krav
- Faktorer som påvirker valg av engelskvariant
- Fosiokulturelle perspektiver på det engelske språkets status og historie i Norge og resten av verden
- Interkulturell pragmatikk og kommunikasjonsstrategier
- Hva betyr det å være en kompetent bruker av det engelske språket?
- Analyse av autentisk språkbruk
Læringsutbytte
Ved bestått emne har kandidaten oppnådd følgende læringsutbytte:
Studenten
- har inngående kunnskap om relevante problemstillinger rundt valget av engelskvariant
- har inngående kunnskap om sosiokulturelle spørsmål relatert til engelsk i Norge og som verdensspråk
- har inngående kunnskap om pragmatikk og bruk av kommunikasjonsstrategier i engelsk
- har inngående kunnskap om ulike perspektiver på hva det betyr å være en kompetent bruker av det engelske språket
Studenten
- kan identifisere, beskrive og forklare lingvistiske trekk i autentisk språkdata fra forskjellige engelskvarianter
- kan redegjøre for faktorer som påvirker valg av engelskvariant
- kan presentere og diskutere sosiokulturelle perspektiver på det engelske språkets status og historie i Norge og rundt om i verden
- kan reflektere over teori relatert til pragmatikk og kommunikasjonsstrategier i et interkulturelt perspektiv
- kan presentere og diskutere ulike perspektiver på hva det innebærer å være en kompetent bruker av det engelske språket
Studenten
- kan planlegge og gjennomføre oppgaver og prosjekter over tid, enten alene eller i gruppe, og i henhold til etiske retningslinjer og prinsipper
- kan kommunisere skriftlig og muntlig om relevante akademiske teorier og problemstillinger knyttet til varianter av engelsk, engelsk språkbruk og språkvalg
- kan kommunisere på engelsk på en måte som er tilpasset målgruppen
- kan utveksle meninger og erfaringer med andre som har bakgrunn i feltet, og dermed bidra til utvikling av god praksis
Emnet er organisert som en kombinasjon av forelesninger på samlinger, skriftlige arbeider og nettaktiviteter mellom samlingene. HINN bruker den digitale læringsplattformen Canvas.
- 1-2 muntlige og/eller skriftlige individuelle arbeidskrav med innleveringsfrister som vil gå fram av undervisningsplanen. Arbeidskravene må være godkjent senest 2 uker før eksamen
- Minimum 75 % frammøte til undervisning i henhold til undervisningsplanen. Studenten er ansvarlig for at tilstedeværelse registreres
Individuell muntlig eksamen. Prestasjonen vurderes med graderte bokstavkarakterer fra A til F, der E er laveste ståkarakter. Både innhold og språkferdigheter (engelsk) må møte minimumskravene for at studenten skal få ståkarakter.
Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Muntlig eksamen | ECTS - A-F | Individuell | 100 |
Pensum
Ingen pensumliste tilgjengelig for dette emnet