2MNK171-3 Norsk 2, emne 3: Språk i norskfaget
- Emnekode2MNK171-3
 - Studiepoeng15
 - Undervisningssemestre2027 Vår
 - Undervisnings- og eksamensspråkNorsk
 - Forkunnskapskrav
Emna 2MNK172-1 og 2MNK172-2 eller tilsvarande, må vere bestått.
 
- Norsk som andrespråk og fleirspråklegheit
 - Språkleg variasjon
 - Språkleg endring og språkhistorie
 - Normering
 - Nabospråk, nasjonale minoritetsspråk og samisk språk
 - Munnleg kommunikasjon
 - Begynnande lese- og skriveopplæring
 - Akademiske tekstar og akademisk skriving
 
Læringsutbytte
Ved bestått emne har kandidaten oppnådd følgjande læringsutbytte:
Studenten
- har omfattende kunnskap om norsk som første- og andrespråk og flerspråklegheit
 - har omfattande kunnskap om språkleg variasjon
 - har kunnskap om språkhistorie, språklege endringsprosessar i eldre og nyare tid
 - har kunnskap om gjeldande normering av nynorsk og bokmål
 - har kunnskap om samisk språk, nasjonale minoritetsspråk og nabospråk
 - har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon
 - har omfattande kunnskap om begynnaropplæringa i lesing og skriving
 
Studenten
- kan gi tilpassa opplæring for minoritetselevar med varierande ferdigheiter i munnleg og skriftleg norsk
 - kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i begynnaropplæringa
 - kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål
 
Studenten
- har innsikt i skulefagets historie og eigenart som språk-, kultur-, litteratur- og danningsfag
 - kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
 - kjenner til norskdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
 - kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 1–7 i samarbeid med andre
 
Undervisninga vert lagt opp i form av forelesingar, ulike seminar, arbeid i grupper og individuelt. Aktiv deltaking i undervisninga og på høgskolens IKT-baserte studiestøttesystem er ein viktig del av studiet. Arbeidsformene er vidare spesifiserte i undervisningsplanen.
Praksis
Praksisstudiet er ein integrert del av faga som inngår i utdanninga. Alle fag i utdanninga har saman med praksisstudiet ansvar for at studentane utviklar ein identitet som lærar. Det skal vere ei nær kopling mellom innhald og arbeidsmåtar i lærarutdanningsfaga og praksisstudiet. Rettleiing og vurdering av studentar i praksisstudiet er eit felles ansvarsområde for faglærarane i grunnskulelærarutdanningane, praksislærar og rektor.
Studentane skal utføre oppgåver i praksisperioden ut frå undervisningsplanen og delta på profesjonsseminar på høgskulen.
- Inntil fire korte, individuelle skriftlege fagtekstar med eigenvurdering. Begge målformene må vere representerte.
 - Delta på inntil to seminar med munnleg presentasjon, i gruppe eller individuelt, som spesifisert i undervisningsplanen.
 - Korte faglege innspel knytt til emne i pensum eller til medstudentane si skriving og munnlege presentasjonar, som spesifisert i undervisningsplanen.
 - 75 % obligatorisk frammøte til undervisning slik det går fram av undervisningsplanen. Studenten har sjølv ansvar for å bli registrert.
 
| Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentarer | 
|---|---|---|---|---|---|---|
Skriftlig eksamen med tilsyn  | ECTS - A-F  | Individuell  | 4 Time(r)  | 
  | Digital ordliste, tilgjengeleg på nett under eksamen.  |  
Fire timar individuell skriftleg eksamen.
Målform: Nynorsk
Prestasjonen blir vurdert med graderte bokstavkarakterar frå A-F, der E er lågaste ståkarakter.