58PH05C Fiskehelse - 2026 Vår

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Marin
    • Studiepoeng
      10
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
    • Studiestad
      Austevoll
    • Studieprogram
      Vannkjemi, mikrobiologi og fiskehelse innen akvakultur Nordnes og Austevoll
    • Startsemester
      2026 Vår

Om emnet

Fiskehelse tek for seg tema frå sjukdomslære, mikrobiologi, genetikk og avl. Kunnskap og ferdigheiter på desse områda skal fremje gode haldningar og gi ei solid forståing av fiskehelse.

Innhald:

  • anatomi og fysiologi hos fisk

  • sjukdomslære

  • avl, vaksinasjon og genteknologi

  • metodar for smoltifisering

  • tiltak som reduserer smittespreiing

  • regelverk, standardar og krav til kvalitet

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  • har innsikt i anatomi og fysiologi hos fisk, og i smoltifisering av laks

  • har grunnleggjande kunnskap i sjukdomslære, som legg grunnlaget for å planleggje driftsformer som førebyggjer sjukdom, avgrensar utbrot og reduserer smittespreiing – med særleg fokus på resirkuleringsanlegg

  • har grunnleggjande kunnskap om avl og genteknologi

  • har innsikt i ulike metodar for smoltifisering

  • kjenner til sentrale myndigheitskrav for produksjon i akvakultur

Ferdigheiter

Studenten:

  • kan identifisere dei vanlegaste sjukdomane i anlegg, basert på endra åtferd, morfologiske endringar og funn i indre organ

  • kjenner til og kan peike ut forhold som påverkar vekst og spreiing av uønskte mikroorganismar

  • kan ta prøver av bakteriar og utføre enkel dyrking av desse

  • kan kjenne att vanlege parasittar og setje i verk tiltak for å hindre auke

  • kan handtere daud fisk

  • kan handtere sjuke oppdrettsorganismar i samråd med veterinærstyresmaktene

  • kan bruke vanlege vaksinasjonsmetodar og følgje prosedyrar knytte til desse, inkludert tiltak for å redusere sopp etter vaksinering og sortering

  • kan setje i verk tiltak som reduserer smittespreiing i anlegg og til ytre miljø

  • kan lage program for lysstyring som sikrar god nok smoltifisering

Generell kompetanse

Studenten:

  • har innsikt i relevante faglege problemstillingar knytte til fiskehelse og dyrevelferd

  • kan drøfte synspunkt og dele erfaringar med andre med bakgrunn frå fagområdet, og med det bidra til utvikling av god praksis

Undervisningsformar og aktivitetar

Undervisninga går føre seg nettbasert og gjennom webinar, med tre fysiske eller digitale samlingar på éin dag kvar. Studentane arbeider med oppgåver både individuelt og i grupper, under samlingane og i mellomperiodane.

Vurdering

Skriftlig skoleeksamen, 5 timer

VurderingPraktisk infoAnnet
Vurderingsform
Skriftleg skuleeksamen
Sensortype
Intern sensor
Karakterskala
A-F
Kontinuasjon
Eksamen ved neste emnegjennomføring
Gruppering
Individuell

Arbeidsmengde

AktivitetAktivitetsdetaljerVarighetStudieformKommentar
Lærarstyrte aktivitetar utanom samlingar
  • Lærarstyrt 1
22 Tima(r)
Nett
Undervisninga utanom samlingane er lærarstyrt og går føre seg digitalt, i form av webinar og nettførelesingar.

Obligatoriske læringsaktivitetar

2 skriftlege innleveringar
Arbeidskrav må vere godkjende for å kunne gå opp til eksamen.

Litteratur- og utstyrsliste

Lærebok:  Olsen, R-E & Finstad, B (red). (2024). Fiskefysiologi. NTNU & FHF. https://hdl.handle.net/11250/3113208

Emneansvarleg

Geir Johannessen