EITDDAK 01TD55B Programmering
EITDDAK 01TD55B Programmering
- Emnebeskrivelse
- EmnekodeEITDDAK 01TD55B
 - StudieprogramDataanalytiker
 - Studiepoeng10
 - StudiestedKongsberg
 - StudienivåFagskole nivå 5.2
 - EmneansvarligGry Brubakk Fossan
 
 
Used in other programs
- Dataanalytiker
 
Temaer:
Grunnleggende programmering
- Introduksjon til programmering
 - Grunnleggende konsepter: variabler, datatyper, og operatorer
 - Funksjoner og moduler
 - Kontrollstrukturer og loops
 
Objektorientert programmering (OOP)
- Introduksjon OOP
 - Klasser og egne datatyper
 - API’er
 - Dataanalyse verktøy
 - Visualisering av data
 
Studenten:
- Har kunnskap om grunnleggende programmering
 - Har kunnskap om variabler, datatyper og operatorer
 - Har kunnskap om funksjoner og moduler
 - Har kunnskap om kontrollstrukturer og loops
 - Har kunnskap om objektorientert programmering (OOP)
 - Har kunnskap om ulike APIer
 - Kan oppdatere sin yrkesfaglige kunnskap
 
Studenten
- kan anvende faglig kunnskap om grunnleggende programmering
 - kan anvende faglig kunnskap om variabler, datatyper og operatorer
 - kan anvende faglig kunnskap om funksjoner og moduler
 - kan anvende faglig kunnskap om Kontrollstrukturer og loops
 - kan anvende faglig kunnskap om objektorientert programmering (OOP)
 - kan anvende faglig kunnskap om ulike APIer
 - kan finne informasjon og fagstoff som er relevant for programmering
 
Studenten
- kan utvikle arbeidsmetoder og tjenester innenfor programmering
 - har forståelse bransjeetiske prinsipper innenfor KI og programmering
 - kan utføre et arbeid innenfor KI og programmering
 
Arbeidskrav
- Gjennomføre obligatoriske innleveringsoppgaver
 - Studentene får grundig tilbakemelding på arbeidskrav og vurderes bestått/ikke bestått
 - Arbeidskravene må være bestått for å gjennomføre kurset/få avsluttende vurdering
 
Det gjennomføres obligatoriske arbeidskrav i emnet. Disse vurderes til godkjent/ikke godkjent. Antall arbeidskrav fremkommer i emnets fremdriftsplan.
Det foretas en helhetlig vurdering i emnet. Emnekarakter fastsettes basert på ett eller flere vurderingstellende elementer. Det fremkommer i emnets fremdriftsplan hva som er vurderingstellende arbeid.