EITDAMK 01TD56C Programmering
EITDAMK 01TD56C Programmering
- Emnebeskrivelse
- EmnekodeEITDAMK 01TD56C
 - StudieprogramAnvendt maskinlæring
 - Studiepoeng10
 - StudiestedKongsberg
 - StudienivåFagskole nivå 5.2
 - EmneansvarligGry Brubakk Fossan
 
 
Used in other programs
- Anvendt maskinlæring
 
Temaer
Grunnleggende programmering
- Introduksjon til programmering
 - Grunnleggende konsepter: variabler, datatyper, og operatorer
 - Funksjoner og moduler
 - Kontrollstrukturer og loops
 
Objektorientert programmering (OOP)
- Introduksjon OOP
 - Klasser og egne datatyper
 - API’er
 - Dataanalyse verktøy
 - Visualisering av data
 
Lab
- Praktiske oppgaver
 
Studenten:
- Har kunnskap om grunnleggende programmering
 - Har kunnskap om variabler, datatyper og operatorer
 - Har kunnskap om funksjoner og moduler
 - Har kunnskap om kontrollstrukturer og loops
 - Har kunnskap om objektorientert programmering (OOP)
 - Har kunnskap om ulike AP’Ier
 
Studenten
- kan anvende faglig kunnskap om grunnleggende programmering
 - kan anvende faglig kunnskap om variabler, datatyper og operatorer
 - kan anvende faglig kunnskap om funksjoner og moduler
 - kan anvende faglig kunnskap om kontrollstrukturer og løkker
 - kan anvende faglig kunnskap om objektorientert programmering (OOP)
 - kan anvende faglig kunnskap om ulike APIer
 
Studenten
- kan planlegge, prosjektere, dokumentere, iverksette og drifte applikasjoner
 - kan utveksle bransjerelaterte synspunkter og informasjon
 - kan bygge relasjoner, både internt, eksternt og på tvers av fagfelt
 - kan vedlikeholde og utvikle sin egen kompetanse innenfor emnet
 
Arbeidskrav
- Gjennomføre obligatoriske innleveringsoppgaver
 - Studentene får grundig tilbakemelding på arbeidskrav og vurderes bestått/ikke bestått
 - Arbeidskravene må være bestått for å gjennomføre kurset/få avsluttende vurdering
 
Det gjennomføres obligatoriske arbeidskrav i emnet. Disse vurderes til godkjent/ikke godkjent. Antall arbeidskrav fremkommer i emnets fremdriftsplan.
Det foretas en helhetlig vurdering i emnet. Emnekarakter fastsettes basert på ett eller flere vurderingstellende elementer. Det fremkommer i emnets fremdriftsplan hva som er vurderingstellende arbeid.
Nettbaserte forelesninger, individuelle oppgaver, gruppearbeid, presentasjoner, refleksjoner og diskusjoner