EITDAMK 01TD56A Introduksjon til KI og maskinlæringsmodeller
EITDAMK 01TD56A Introduksjon til KI og maskinlæringsmodeller
- Emnebeskrivelse
- EmnekodeEITDAMK 01TD56A
 - StudieprogramAnvendt maskinlæring
 - Studiepoeng10
 - StudiestedKongsberg
 - StudienivåFagskole nivå 5.2
 - EmneansvarligGry Brubakk Fossan
 
 
Used in other programs
- Anvendt maskinlæring
 
Temaer
Introduksjon til KI og maskinlæring
- Hva er maskinlæring
 - Typer av maskinlæring (veiledet læring, uveiledet læring og forsterkende læring)
 - Anvendelser og eksempler
 - Historie og utvikling
 
Introduksjon til nevrale nettverk
- Grunnleggende matematiske konsepter
 - Linear regresjon, logistisk regresjon
 - Beslutningstrær, K-nærmeste nabo (KNN)
 - Nevrale nettverk og dyp læring
 
Studenten:
- Har kunnskap om begreper, prosesser og verktøy som anvendes innenfor maskinlæring
 - har bransjekunnskap og kjennskap til bruksområder for maskinlæring
 - har kunnskap om grunnleggende matematiske konsepter for bruk i maskinlæring
 
Studenten
- kan finne relevante bruksområder for bruk av maskinlæring
 - kan gjøre rede for sine valg av maskinlæringstyper for ulike problemstillinger
 - kan anvende faglig kunnskap om grunnleggende matatematiske konsepter innenfor maskinlæring
 - kan anvende relevante faglige verktøy innenfor maskinlæring
 
Studenten
- har forståelse for yrkes- og bransjeetiske prinsipper innenfor KI
 - har utviklet en etisk grunnholdning i bruk av KI
 - kan bygge relasjoner med fagfeller og på tvers av fag, samt med eksterne målgrupper
 
Arbeidskrav
- Gjennomføre obligatoriske innleveringsoppgaver
 - Studentene får grundig tilbakemelding på arbeidskrav og vurderes bestått/ikke bestått
 - Arbeidskravene må være bestått for å gjennomføre kurset/få avsluttende vurdering
 
Det gjennomføres obligatoriske arbeidskrav i emnet. Disse vurderes til godkjent/ikke godkjent. Antall arbeidskrav fremkommer i emnets fremdriftsplan.
Det foretas en helhetlig vurdering i emnet. Emnekarakter fastsettes basert på ett eller flere vurderingstellende elementer. Det fremkommer i emnets fremdriftsplan hva som er vurderingstellende arbeid.
Nettbaserte forelesninger, individuelle oppgaver, gruppearbeid, presentasjoner, refleksjoner og diskusjoner