01TT04N EITKMTFH24 3D-modellering
01TT04N EITKMTFH24 3D-modellering
- Emnebeskrivelse
- Emnekode01TT04N EITKMTFH24
- StudieprogramUniversell
- Studiepoeng10
- StudiestedFredrikstad
- StudienivåFagskole nivå 5.2
- EmneansvarligOle Kristian Thoresen
Temaer
3D-modellering (6 Stp.)
- 3D-modellering av avansert geometri
- Tegningsutlegg inklusiv GPS
- Endring av modeller og tegninger
- Parametrisering av 3D-modeller
- Simulering av bevegelse i 3D-modeller
- Presentasjon av 3D-modeller
Simulering og analyser (4 Stp.)
- Statiske styrkeberegninger/analyser (Linear og nonlinear)
- Dynamiske simuleringer/styrkeberegninger/analyser
- Bruken av Excel til dimensjonering
Studenten
- har kunnskap om moderne 3D-konstruksjonsverktøy og prinsipper ved oppbyggingen av parter og sammenstillinger
- har kunnskap om produksjon om 2D-tegninger i henhold til gjeldende regler og krav
- har kunnskap om endring og modifisering av deler, sammenstillinger og tegninger
- har kunnskap om statiske, dynamiske og strømnings -analyser ved hjelp av datasystemer
Studenten
- kan benytte hensiktsmessige prinsipper ved oppbyggingen av parter og sammenstillinger
- kan produsere 2D-tegninger i henhold til gjeldende regler og krav
- kan endre og modifisere parter, sammenstillinger og tegninger
- kan anvende et dataverktøy til å utføre statiske, dynamiske og strømnings -analyser
Studenten
- behersker DAK med vekt på geometrisk modellering, produktbeskrivelse og teknisk tegning
- kan arbeide i tråd med etiske krav og retningslinjer for kvalitet og miljø
- kan planlegge og gjennomføre arbeidsoppgaver innen teknisk dokumentasjon og administrasjon alene, eller som deltaker i en gruppe
Arbeidskrav
- Inntil 2 arbeidsoppdrag
- Avsluttende emnetest
- Refleksjonsnotat
Eksamen
Det gjennomføres ikke eksamen i emnet
Et emne kan kun lede frem til èn karakter.
Det foretas en helhetlig vurdering i emnet. Emnekarakter fastsettes basert på ett eller flere vurderingstellende elementer.
Arbeidsoppdrag og refleksjonsnotat vurderes til godkjent/ikke godkjent
Avsluttende emneteste, arbeidsoppdrag, arbeids-/læringsprosess og refleksjonsnotat danner grunnlaget for emnekarakteren.
Emnetest vurderes ved %-vis skår
I sluttvurderingen vektes avsluttende emnetest 50% og arbeidsoppdrag/prosess/refleksjonsnotat 50%.
- Forelesninger
- Gruppearbeid
- Individuelle oppgaver som for eksempel PBL (promblembasert læring)