01TL52C EIKBIFK Digital kundereise i frisør- og hudpleierfaget
01TL52C EIKBIFK Digital kundereise i frisør- og hudpleierfaget
- Emnebeskrivelse
- Emnekode01TL52C EIKBIFK
 - StudieprogramBedriftsutvikling i frisørfaget
 - Studiepoeng10
 - StudiestedKjeller
 - StudienivåFagskole nivå 5.1
 - EmneansvarligTony Øvrevik
 
 
Used in other programs
- Bedriftsutvikling i frisørfaget
 
Merkevarebygging
- Identifisering
- Identifisere din merkevare
 - Merkets konsept og kjennskap
 
 - Differensiering
- Differensiere din merkevare fra andres
 - Merkets attributter
 
 - Bredde og dybde i merkekjennskap
- Bredde – hvilken situasjon skal kunden komme på din merkevare
 - Dybder – fremkalling av merkevaren – kunden husker din merkevare når behovet melder seg
 
 
Digital strategi av kundereisen
- Identifisere målgruppen
- Valg av segment
 - Hvilke digitale plattformer når jeg målgruppen
 - Relevant innhold til målgruppen
 - Lage personas
 - Vurdering av demografiske forutsetninger
 
 - Markedskommunikasjon
- Top Of Mind
 - Kundelojalitet
 - Styrke merkevarens posisjon i kundens hode
 - Nåværende – og ønsket posisjon
 - Hvilke digitale kanaler blir verktøyet for å nå målgruppen?
 - Hvordan implementere merkevarebygging i markedskommunikasjonen
 
 - Sømløsbrukeropplevelse
- Omni effekten
 - Sosiale medier – nettside – Kassaløsning – salongbesøk
 
 - Optimere
- Hvordan bruke digitale verktøy for å øke kundetilfredshet
 - Skape lojalitet til merkevaren
 
 
Etikk
- Lover og regler
- Bildebruk
 - Konkurranser
 - Privat/offentlig profil
 - Nettvett GDPR
 
 
Studenten
- har kunnskap om begreper, prosesser og verktøy som anvendes innenfor kartlegging av salong, kundegrupper og digital markedskommunikasjon
 - har innsikt i verdien og effekten av merkevarebygging og digital markedsføring for salong.
 - har kunnskap om den digitale kundereisen og hvordan man kan optimere den sømløse brukeropplevelsen og identifisere kundegruppen ved å benytte digitale verktøy i markedskommunikasjonen
 - har innsikt i relevant regelverk som markedsføringsloven, bildebruk, nettvett, GDPR, og kunne gjøre rede for etiske retningslinjer innenfor digital markedsføring
 
Studenten
- kan anvende ulike verktøy og modeller for å identifisere og kartlegge sin egen kundegruppe, og anvende dette i praksis for å optimalisere kundetilfredshet i den digitale kundereisen.
 - Kan kartlegge salongen, og kunne identifisere hva som differensierer sin salong/arbeidsplass fra andres
 - Kan anvende metoder til å styrke merkevaren til bedriften og brukeropplevelsen til kunden
 - Kan finne informasjon om hvordan man skal tilpasse den digitale markedskommunikasjonen til ulike kundegrupper ved hjelp av lover og regler
 
Studenten
- Har forståelse for hvordan man kommuniserer og samhandler med kunder over de ulike digitale plattformene, for å oppnå best mulig bruker og kundeopplevelse
 - har utviklet en etisk grunnholdning ved bruken av ulike verktøy for merkevarebygging og i den digitale kundereisen
 - Kan bygge relasjoner med ulike kundegrupper gjennom digitale- verktøy og kanaler
 - Kan utvikle arbeidsmetoder og tjenester som ivaretar den sømløse digitale kundereisen, markedskommunikasjon og markedsføring
 
Arbeidskrav
- Det skal gjennomføres 2-3 obligatoriske arbeidskrav
 - Oppmøteplikt overholdes
 - Avsluttende test/prøve
 - Mappevurdering med individuelt refleksjonsnotat om egen læring i emnet
 
Alle obligatoriske arbeidskrav må være godkjent for å få sluttvurdering i emnet
Formell vurdering av arbeidskrav med godkjent/ikke godkjent.
Avsluttende emne test, arbeidsoppdrag, prosess og refleksjonsnotat danner grunnlaget for emnekarakteren. I sluttvurderingen vektes avsluttende emne test 70% og arbeidsoppdrag/prosess/refleksjonsnotat 30%.
Det gjennomføres ikke eksamen i emnet.
Forelesninger, individuelle oppgaver som for eksempel PBL, gruppearbeid, rollespill, presentasjon, refleksjoner og diskusjoner.