01TK85B EIRLTRK Markedsføring og produktutvikling
01TK85B EIRLTRK Markedsføring og produktutvikling
- Emnebeskrivelse
- Emnekode01TK85B EIRLTRK
- StudieprogramNorsk tradisjonsdrikke som reiselivsprodukt
- Studiepoeng7
- StudiestedJessheim
- StudienivåFagskole nivå 5.1
- EmneansvarligMette Marthinsen
Markedsføring
- Kjøpsadferd
- Markedsstrategier
- Presentasjonsteknikk
Utvikling reiselivsprodukter
- Innovasjonsteknikker
- Ideutvikling
- Kommersialisering
- Designutvikling
Kandidaten:
- har kunnskap om produktenes historiske og kulturelle kontekst, og kan bruke dette aktivt i markedsføring
- har innsikt i relevant regelverk og standarder og krav i henhold til omsetning og reklame for alkoholholdige drikker.
- har kunnskap om norsk drikke og dens betydning for det helhetlige reiselivsproduktet
Kandidaten:
- kan finne relevant informasjon og fagstoff om produktutvikling og markedsføring
- kan kartlegge ulike forhold og identifisere problemstillinger som påvirker markedsføringen av et produkt
- kan anvende ulike presentasjonsteknikker i markedsføringen av et produkt
Kandidaten:
- kan utvikle produkter som fremmer norsk drikke som et reiselivsprodukt.
- Ha forståelse for de muligheter og begrensinger markedsføring av alkoholholdige produkter har i henhold til dagens lovgivning
- kan utvikle markedsstrategi for å nå nye markeder
Det gjennomføres tre obligatoriske arbeidskrav i emnet. Disse vurderes til godkjent/ikke godkjent. Alle arbeidskrav må være vurdert til godkjent for å få sluttvurdering i emnet.
Avsluttende emnevurdering, arbeidskrav og refleksjonsnotat danner grunnlaget for emnekarakteren. Avsluttende emnevurdering vektes med 70% og øvrige arbeidskrav/refleksjonsnotat med 30%. Emnet vurderes med karakter A-F.
Det gjennomføres ikke eksamen i emnet.
Forelesninger, individuelle oppgaver som for eksempel PBL (problembasert læring), gruppearbeid, presentasjoner, refleksjoner og diskusjoner.