01TK85B EIRLTRK Markedsføring og produktutvikling
01TK85B EIRLTRK Markedsføring og produktutvikling
- Emnebeskrivelse
- Emnekode01TK85B EIRLTRK
 - StudieprogramNorsk tradisjonsdrikke som reiselivsprodukt
 - Studiepoeng7
 - StudiestedJessheim
 - StudienivåFagskole nivå 5.1
 - EmneansvarligMette Marthinsen
 
 
Used in other programs
- Norsk tradisjonsdrikke som reiselivsprodukt
 
Markedsføring
- Kjøpsadferd
 - Markedsstrategier
 - Presentasjonsteknikk
 
Utvikling reiselivsprodukter
- Innovasjonsteknikker
 - Ideutvikling
 - Kommersialisering
 - Designutvikling
 
Kandidaten:
- har kunnskap om produktenes historiske og kulturelle kontekst, og kan bruke dette aktivt i markedsføring
 - har innsikt i relevant regelverk og standarder og krav i henhold til omsetning og reklame for alkoholholdige drikker.
 - har kunnskap om norsk drikke og dens betydning for det helhetlige reiselivsproduktet
 
Kandidaten:
- kan finne relevant informasjon og fagstoff om produktutvikling og markedsføring
 - kan kartlegge ulike forhold og identifisere problemstillinger som påvirker markedsføringen av et produkt
 - kan anvende ulike presentasjonsteknikker i markedsføringen av et produkt
 
Kandidaten:
- kan utvikle produkter som fremmer norsk drikke som et reiselivsprodukt.
 - Ha forståelse for de muligheter og begrensinger markedsføring av alkoholholdige produkter har i henhold til dagens lovgivning
 - kan utvikle markedsstrategi for å nå nye markeder
 
Det gjennomføres tre obligatoriske arbeidskrav i emnet. Disse vurderes til godkjent/ikke godkjent. Alle arbeidskrav må være vurdert til godkjent for å få sluttvurdering i emnet.
Avsluttende emnevurdering, arbeidskrav og refleksjonsnotat danner grunnlaget for emnekarakteren. Avsluttende emnevurdering vektes med 70% og øvrige arbeidskrav/refleksjonsnotat med 30%. Emnet vurderes med karakter A-F.
Eksamen
Det gjennomføres ikke eksamen i emnet.
Forelesninger, individuelle oppgaver som for eksempel PBL (problembasert læring), gruppearbeid, presentasjoner, refleksjoner og diskusjoner.