00TD01F EITDTPK Programmering med faglig ledelse
00TD01F EITDTPK Programmering med faglig ledelse
- Emnebeskrivelse
- Emnekode00TD01F EITDTPK
- StudieprogramProgrammering
- Studiepoeng20
- StudiestedKongsberg
- StudienivåFagskole nivå 5.2
- EmneansvarligPer Anton Hansen
Temaer:
- Grunnleggende objektorientert programmering (10 studiepoeng)
- UML og C++ Klasser og Objekter
- C++
- Webapplikasjoner (5 studiepoeng)
- Monitorering (hente ut data fra ulike ting)
- Power BI eller noe annet
- API (kryptering, sertifikat, sikkerhet)
- Lage enkle nettsider
- Sikkerhet
- Monitorering (hente ut data fra ulike ting)
- Mobile applikasjoner (3 studiepoeng)
- Bruke noe som er aktuelt i undervisning, eksempel Unity , C#
- Sikkerhet
- Scripting (2 studiepoeng)
Kandidaten
- Kan vurdere eget arbeid i forhold til gjeldende normer og krav
- Har innsikt i egne utviklingsmuligheter
- Har kunnskap om begreper, teorier, modeller og prosesser innen grunnleggende objektorientert programmering
- Har kunnskap og begreper om ulike prosesser
- Har innsikt i sikkerhetsaspekter innen objektorientert orientering
- Kan vurdere og anvende relevant fagstoff
Kandidaten
- Kan utvikle og gjøre rede for ulike typer applikasjoner
- Kan reflektere over egen faglig utøvelse
- Kan finne og henvise til informasjon, fagstoff og vurdere relevansen for en yrkesfaglig problemstilling
- Kan utvikle grunnleggende objektivt orienterte programmer
- Kan bruke eksterne fagmiljøer
Kandidaten
- Kan planlegge og gjennomføre yrkesrettede arbeidsoppgaver og prosjekter alene og som deltaker i gruppe og i tråd med etiske krav og retningslinjer
- Kan utveksle synspunkter med andre med bakgrunn innenfor bransjen/ yrket og delta i diskusjoner om utvikling av god praksis
- Kan bidra til organisasjonsutvikling
Forventet arbeidsinnsats
- Gjennomføre obligatoriske arbeidskrav
Et obligatorisk arbeidskrav innebærer en faglig prøving og må være godkjent for å kunne få sluttvurdering i et emne. Arbeidskrav vurderes som «godkjent» eller «ikke godkjent».
I hvert emne skal det foretas en sluttvurdering av studenten i forhold til emnets læringsutbyttebeskrivelser. Det skal være en helhetsvurdering av studentens kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse.
Eksamen, se fagskolens forskrift.
- Forelesning/undervisning
- Praktisk øving
- Digitale arbeidsformer
- Gruppearbeid
- Prosjektarbeid
- Case
- Skriftlig arbeid til innlevering
- Praktisk orientert laboratorieundervisning
- Nettbasert undervisning (gjelder nettstudenter)
- Veiledning