30HH62G Valgfag: Innovative anskaffelser og velferdsteknologi

30HH62G Valgfag: Innovative anskaffelser og velferdsteknologi

    • Studiepoeng
      5
    • Emneansvarlig
      Edutorium Admin
    • Start
      2021 Høst
Emnets innhold

Behovsvurdering

Kartlegge brukerbehov

Dialog om løsninger

Ytelse- og funksjonsbeskrivelser

Anskaffelses- og utviklingsprosedyrer

Evaluere tilbud

Oppfølging av kontrakt

Læringsutbytte
Kunnskap

Kandidaten

·         Har kunnskap om hvorfor det er viktig at brukeren er i fokus i en anskaffelse

·         Har kunnskap om hvordan man involverer brukeren

·         Har kunnskap om kommunikasjon og dokumentasjon av brukerbehov på tvers av fag og institusjoner

·         Har kunnskap om hvordan en innovativ anskaffelse forankrer og legger føringer for et velferdsteknologisk produkt eller tjeneste i organisasjonen i løpet av selve anskaffelsesprosessen.

·         Har kunnskap om vanlige metoder og verktøy i en innovativ anskaffelsesprosess

Ferdigheter

Kandidaten

·         Kan gjøre rede for stegene i en innovativ anskaffelse og bakgrunnen for disse

·         Kan formidle brukerens behov på tvers av fag og institusjoner/ mulige leverandører

·         Kan definere sin egen rolle i en innovativ anskaffelse sett i lys av egen organisasjon

·         Kan gjøre rede for hovedprinsippene for evaluering av tilbud.

Generell kompetanse

Kandidaten

Kan benytte tverrfaglig kompetanse om velferdsteknologi til å sikre gode innovative anskaffelser- prosesser.

Arbeidsinnsats

Arbeidskrav

·         Fire læringsnotater. Omfang 400 – 800 ord pr. notat

·         En faglig oppgave – enten individuelt eller i gruppe. Omfang 400 – 800 ord

·         Studentene skal skrive minst ett selvstendig innlegg og kommentere minst tre innlegg fra medstudenter i blogg. Minst 50 ord pr. innlegg.

Fremdriftsrapport

Vurdering

·         Mappevurdering av arbeidsmappe med læringsnotater og oppgaver

Tilbakemeldinger og veiledning fra lærer og medstudenter

 

Eksamensform

·         Presentasjonsmappe med læringsnotatene og oppgaver

Vurdering med karakter A-F

 

Arbeids- og læringsaktiviteter

·         Undervisning «live» på videokonferanse

·         Gruppearbeid på videokonferanse i løpet av hver undervisningsøkt

·         Lesing av fagstoff på VLE og annet fagstoff

·         Relevant informasjonsinnhenting på internett

·         Repetisjon av opptak av undervisnings økt på VLE

·         Bruk av egne praksiscase i læringsnotater og oppgaver

·         Individuelt læringsnotat

·         Individuell tilbakemelding og vurdering på læringsnotat

·         Inngå i læringsgruppe og gi tilbakemelding og vurdering av medlemmenes læringsnotater

          Videreutvikling av egne læringsnotat

Pensumliste