30HH62G Valgfag: Innovative anskaffelser og VFT

30HH62G Valgfag: Innovative anskaffelser og VFT

    • Studiepoeng
      5
    • Emneansvarlig
      Eva Kirkeberg, Agnes Brønstad
    • Start
      2025 Vår
Studiested
Horten
Innhold

Behovsvurdering

Kartlegge brukerbehov

Dialog om løsninger

Ytelse- og funksjonsbeskrivelser

Anskaffelses- og utviklingsprosedyrer

Evaluere tilbud

Oppfølging av kontrakt

Læringsutbytte

Gjennom alle arbeidskrav i emnet vil studenten bli målt opp mot læringsutbyttet i emnet. Alle målene er beskrevet under.

Kunnskap

• Har kunnskap om hvorfor det er viktig at brukeren er i fokus i en anskaffelse

• Har kunnskap om hvordan man involverer brukeren

• Har kunnskap om kommunikasjon og dokumentasjon av brukerbehov på tvers av fag og institusjoner

• Har kunnskap om hvordan en innovativ anskaffelse forankrer og legger føringer for et velferdsteknologisk produkt eller tjeneste i organisasjonen i løpet av selve anskaffelsesprosessen.

• Har kunnskap om vanlige metoder og verktøy i en innovativ anskaffelsesprosess

Ferdigheter

• Kan gjøre rede for stegene i en innovativ anskaffelse og bakgrunnen for disse

• Kan formidle brukerens behov på tvers av fag og institusjoner/ mulige leverandører

• Kan definere sin egen rolle i en innovativ anskaffelse sett i lys av egen organisasjon

• Kan gjøre rede for hovedprinsippene for evaluering av tilbud.

Generell kompetanse

• Kan benytte tverrfaglig kompetanse om velferdsteknologi til å sikre gode innovative anskaffelser- prosesser.

Læringsformer
Arbeidskrav
Forelesning
Gruppearbeid
Refleksjon
Veiledning
Vurdering

Gjennom emnet vil du få utlevert ulike arbeidskrav. Disse må være godkjent før studenten får gå opp til sluttvurdering i emnet (emnekarakter).

Arbeidskrav
ArbeidskravNavnKommentar
Arbeidskrav 1
Læringsnotat 1
Arbeidskrav 2
Læringsnotat 2
Arbeidskrav 3
Læringsnotat 3
Arbeidskrav 4
Læringsnotat 4
Arbeidskrav 5
Faglig oppgave
Sluttvurdering
VurderingKommentar
Presentasjonsmappe uten sluttprøve
Evaluering

Evaluering av emnet gjennomføres på fagskolens digitale læringsplattform. Evalueringen er beskrevet i fagskolens kvalitetssystem. Hensikten med evalueringsordningen er å gi studenten, lærerne og fagskolen regelmessig informasjon om undervisningens kvalitet i forhold til studentens faglige og personlige utvikling. 

Litteratur

www.innovativeanskaffelser.no

www.anskaffelser.no

• Velferdsteknologiens ABC - KS

• Aktuelle artikler

og fagstoffsom legges ut på VLE