TVLED2012 Kreativ ledelse

    • Studiepoeng
      5
    • Undervisningssemestre
      2025 Høst
    • Undervisningsspråk
      Norsk
    • Undervisningssted
      Lillehammer
Emnets innhold

Gjennom emnet skal studentene få kunnskap om og reflektere rundt egen praksis omkring følgende temaer:

  • Ledelse av kreative prosesser
  • Creative Management
  • Rekruttering og talentutvikling
  • Personalledelse
  • Kommunikasjon

 

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten 

  • Har kunnskaper og begreper om organisasjonskulturer, arbeidsformer, gruppedynamikk og ledelsesstiler i profesjonell medieproduksjon. 
Ferdigheter

Studenten 

  • Kan reflektere rundt lederrollen i profesjonell TV- og medieproduksjon
  • Kan gjøre enkle organisasjonsanalyser av relevante mediebedrifter
Generell kompetanse

Studenten

  • Kan formidle og drøfte sentralt fagstoff, og relatere dette til profesjonell medieproduksjon
Arbeids- og undervisningsformer
  • forelesninger  
  • seminarer 
  • selvstudium 
  • oppgaveskriving 
  • bruk av læringsplattform Canvas: Studiet benytter en stor grad av «blended learning», gjennom at faglærere på forhånd har lagt ut viktige oppgaver som studenten kan arbeide med på forhånd – og i etterkant av undervisning – der det forsterker læringen.   

 

Arbeidskrav

Obligatorisk deltakelse i fellesundervisning (angitt i undervisningsplan)

Vurdering
  • Semesteroppgave
  • Individuell skriftlig refleksjon samt en gruppe/individuell presentasjon 

 

Vurderinger
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
Mappeeksamen
Bestått - Ikke bestått
Individuell
  • Alle
Fakultet
Fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi
Institutt
Institutt for TV-utdannninger - TV-skolen