TBU4902 Masteroppgave
- Studiepoeng45
- Undervisningssemestre2025 Vår
- UndervisningsspråkNorsk
- UndervisningsstedLillehammer
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:
Studenten
- Har avansert kunnskap om sentrale begrep, teori og forskning som er relevante for temaet i masteroppgaven
- Har inngående kunnskap om forskningsetiske retningslinjer
- Har spesialisert kunnskap om systematisk framgangsmåte for innhenting og analyse av data.
- Har inngående kunnskap om kvalitet i forskning
Studenten
- Kan gjennomføre et avgrenset forsknings- eller utviklingsprosjekt av relevans for barnevernet, under veiledning og i tråd med gjeldende forskningsetiske normer
- Kan velge relevant forskningsdesign passende til problemstillingen
- Kan systematisere, analysere og presentere data på en nøyaktig og oversiktlig måte
- Kan diskutere egne resultater opp mot relevant teori og empiri
- Kan diskutere følger av eget funn for videre forskning og/eller praksis i barnevernet
- Kan gi presis fremstilling av forskingsarbeidet i tråd med gjeldende normer for akademiske tekster
Studenten
- Kan holde seg oppdatert på nyere forskning
- Kan gjennomføre et avgrenset forsknings- eller utviklingsprosjekt, under veiledning og i tråd med gjeldende forskningsetiske normer
- Kan identifisere aktuelle forskningsområder, og bidra til utvikling av ny kunnskap innen barnevernfagfeltet
- Kan reflektere kritisk og begrunne valgt metode i vitenskapelig arbeid ut fra vitenskapsteorietiske og metodiske perspektiver
Skriftlig masteroppgave utformes som monografi eller forskningsartikkel med kappe. Masteroppgaven kan skrives individuelt eller i gruppe på 2 studenter. Det gis graderte bokstavkarakter på oppgaven (A-F). E er laveste karakter for bestått.
Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Oppgave | ECTS - A-F | Gruppe/Individuell (1 - 2) |
|
Pensum
Ingen pensumliste tilgjengelig for dette emnet