TBU4901 Masteroppgave

    • Studiepoeng
      30
    • Undervisningssemestre
      2024 Høst
    • Undervisningsspråk
      Norsk
    • Undervisningssted
      Lillehammer
Emnets innhold
  • Vitenskapsteori
  • Metode
  • Akademisk skriving

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap om et spesialisert felt innenfor fagfeltet tverrfaglig arbeid med barn, unge og familier
  • har avansert kunnskap om teorier som er relevante for temaet som behandles i masteroppgaven
  • kan analysere sosialfaglige, helsefaglige eller psykososiale problemstillinger fra flere ulike perspektiver på makro og mikronivå
  • har inngående kunnskap, og anvendelse av akademiske krav for analyse og skriftlig produksjon
Ferdigheter

Studenten

  • kan syntetisere og fortette kunnskap
  • kan avgrense et større tema eller fenomen og gjøre det til gjenstand for forskning
  • kan anvende metoder og analysere datamaterialet som er relevante for å belyse masteroppgavens problemstilling
  • gjennomføre en systematisk og kritisk analyse, anvende sentrale forskningsprinsipper og gi en klar akademisk framstilling av resultatene
  • vurdere forskningsetiske problemstillinger knyttet til eget prosjekt
Generell kompetanse

Studenten

  • kan forstå og formidle forskningslitteratur kritisk og reflektert
  • kan formidle kunnskap og egne forskningsresultater skriftlig og muntlig
  • kan anvende forskningsbaserte kunnskaper og ferdigheter på områder knyttet helse- og sosialfaglig arbeid med barn og unge
Arbeidskrav
  • Deltakelse på oppgaveseminar 1 og 2
  • Deltakelse på 80% seminar
Vurdering

Skriftlig masteroppgave utformes som monografi eller som to forskningsartikler med kappe. Masteroppgaven skrives i gruppe på 2 studenter. Det gis graderte bokstavkarakter på oppgaven fra A-F. E er laveste karakter for bestått.

Vurderinger
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
Oppgave
ECTS - A-F
Gruppe
Fakultet
Fakultet for helse- og sosialvitenskap
Institutt
Institutt for sosialvitenskap og veiledning