RLL2006 Tjenestelogikk

    • Studiepoeng
      7,5
    • Undervisningssemestre
      2024 Høst
    • Undervisningsspråk
      Norsk
    • Undervisningssted
      Lillehammer
    • Forkunnskapskrav

      ØKA1013 Markedsføring, RLT1005 Innføring i reiseliv og RLT 1002 Attraksjons- og opplevelsesutvikling. Anbefalte forkunnskapskrav: OLA1010 Innføring i innovasjon og entreprenørskap og ØKA1017 Organisasjonsfag.

Emnets innhold

Emnet fokuserer på den tjenestedominante logikken (service dominant logic) og hva den logikken innebærer for ledelse av organisasjoner i dag. Hovedfokus i emnet settes på hva det vil si å samskape verdier og hvilke utfordringer dette innebærer, både generelt og spesielt for reiselivs- og opplevelsesprodusenter. Videre vil det i emnet særlig arbeide med betydningen av å samskape verdier med kunder. Studenten skal arbeide med de teoretiske begrepene og perspektivene som tjenestelogikken bygger på gjennom et case. Casearbeidet skal gi en forståelse for implikasjoner logikken vil gi for virksomhetene i praksis.

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • kan beskrive markedsføringsfagets utvikling som utgangspunkt for tjenestelogikken
  • kan beskrive de sentrale premisser tjenestelogikken bygger på
  • kan redegjøre for reiselivs- og opplevelsesprodusenters prosesser for å samskape verdier med kunder
Ferdigheter

Studenten

  • kan drøfte og analysere relevante faglige og praktiske utfordringer virksomheter møter relatert til samskaping av verdier med kunder
Generell kompetanse

Studenten

  • kan utveksle synspunkter og erfaringer om utfordringer tjenestelogikken kan gi for reiselivs- og opplevelsesprodusenter og gjennom dette bidra til utvikling og praksis
Arbeids- og undervisningsformer

Forelesninger, arbeid med case gjennomgående i emnet.

Arbeidskrav

Et arbeidskrav med flere delevalueringer som det arbeides med gjennomgående i emnet.

Vurdering

Individuell skriftlig 48 timers hjemmeeksamen.

Vurderinger
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
Hjemmeeksamen
ECTS - A-F
Individuell
Time(r)
  • Alle
100%
Fakultet
Handelshøgskolen i Innlandet - fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap
Institutt
Institutt for økonomifag