REG1005 Å fortelle uten ord

    • Studiepoeng
      5
    • Undervisningssemestre
      2024 Vår
    • Undervisningsspråk
      Norsk
    • Undervisningssted
      Lillehammer
Emnets innhold

I dette emnet skal studentene gjennom praktiske øvelser trenes i å utnytte bilde og lyd som fortellende elementer. Hensikten er å styrke regissørens visuelle og auditive fokus og å skape meningsbærende sekvenser eller scener uten å ta i bruk dialog eller intervjuer.

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten 

  • Har god kjennskap til opptaksteknikk for lyd og bilde
  • Har grunnleggende kunnskap om lydredigering
  • Har grunnleggende kunnskap om filmredigering
Ferdigheter

Studenten 

  • Kan lage en enkel lydfortelling uten bruk av tale/dialog
  • Kan lage en enkel filmfortelling uten bruk av tale/dialog
Arbeids- og undervisningsformer
  • forelesninger  
  • gruppearbeid  
  • seminarer 
  • studentpresentasjoner 
  • selvstudium 
  • veiledning – individuelt og i gruppe
  • bruk av læringsplattform Canvas: Studiet benytter en stor grad av «blended learning», gjennom at faglærere på forhånd har lagt ut viktige oppgaver som studenten kan arbeide med på forhånd – og i etterkant av undervisning – der det forsterker læringen.  
Arbeidskrav

Deltakelse i all undervisning (angitt i undervisningsplan) 

Vurdering

Innlevering av ferdig lydfortelling og bildefortelling etter nærmere angitt spesifikasjon

Vurderinger
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
Mappeeksamen
Bestått - Ikke bestått
Individuell
Fakultet
Fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi
Institutt
Institutt for TV-utdannninger - TV-skolen