3MUS250 Artist and Repertoire Management 2

    • Studiepoeng
      7,5
    • Undervisningssemestre
      2024 Høst
    • Undervisningsspråk
      Norsk/Engelsk
    • Undervisningssted
      Rena
    • Forkunnskapskrav

      3MUS200 Artist and Repertoire Management 1.

Emnets innhold
  • Reportoire Management
  • Markedsanalyse
  • Markedsplan for et gitt kommersielt musikkprodukt
  • Alle nødvendige kontrakter knyttet til en kommersiell musikkproduksjon
  • Utvikling av låt og innspilling
  • Musikkmarkedet - segmentering og avanserte, kulturelle aspekter (utføre)
  • Prosjektstyring

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Ferdigheter

Studenten 

  • har ferdigheter i å identifisere og utvikle konsistente og koherente kommersielle musikkprodukter
  • kan integrere kunnskap innenfor A&R og gjennomføre alle deler av prosessen knyttet til utvikling av et gitt kommersielt musikkprodukt, herunder
    • gjennomføre en markedsanalyse ved hjelp av relevant teori og dataanalyseverktøy
    • vurdere et musikk- og medieprodukt fra et kommersielt perspektiv
    • treffe begrunnede valg på grunnlag av markedsanalysen
    • kan omsette markedsanalyse til konkret låtproduksjon med kommersielt potensial
    • utforme markedsplan og alt avtaleverk knyttet til en produksjon
  • kan omsette abstrakte begreper og beskrivelser til konkrete artistiske og musikalske kommersielle uttrykk
Generell kompetanse

Studenten

  • kan gjennom praktisk arbeid demonstrere en reflektert tilnærming til hvordan kommersielt vellykket artist- og repertoarutvikling fungerer
Arbeids- og undervisningsformer

Forelesninger og workshops. Vi gjør oppmerksom på at antall plasser begrenses og studentene rangeres etter karakteren i forkunnskapskravet hvis flere søkere enn plasser.

Arbeidskrav

Oppmøte på undervisning og veiledning.

Vurdering

Ved gruppeeksamen (her mappevurdering) står alle deltakerne i gruppa til ansvar for alt innholdet i oppgaven.

Vurderinger
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
Mappeeksamen
ECTS - A-F
Gruppe (2 - 6)
100
Mappa skal inneholde følgende elementer:
- Scrumboard
- Prosjektplan
- Møtereferater
- Timebudsjett
- Markedsføringsplan med budsjett
- Ett-to produkter etter avtale
- Rapport med beskrivelse av produksjonsprosessen, diskusjon av faglige problemstillinger knyttet til arbeidet og egenvurdering av oppnådd resultat
- Ferdige utarbeidede kontrakter som regulerer samtlige rettigheter knyttet til det endelige produktet
Fakultet
Handelshøgskolen i Innlandet - fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap
Institutt
Institutt for organisasjon, ledelse og styring