3MED340 Rena Music & Media

    • Studiepoeng
      7,5
    • Undervisningssemestre
      2024 Vår
    • Undervisningsspråk
      Norsk
    • Undervisningssted
      Rena
    • Forkunnskapskrav

      3MAR100 Markedsføringsledelse eller tilsvarende må være bestått. Emnet tilbys studenter ved bachelor Musikkproduksjon og bachelor Music Management

Emnets innhold

-strategisk  bruk av sosiale medier i markedsføringssammenheng
-Innføring i sentrale sosiale medier som: 
      -Facebook
      -Twitter
      -Instagram
      -You Tube
      -web sider
      -blogging
      og evt. nye sosiale medier som blir sentrale i markedsføringssamenheng

- innføring fotografering og behandling av bilder
-innføring i video og redigering
-formulering av tekster for nett
-drifting av sosoiale medier i praksis (Rena Music & Media)
-storytelling

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om teori og praksis med bruk av sosiale medier i markedsføringssammenheng
  • har kunnskap til å gjøre mediefaglige vurderinger av oppbygging og anvendelse av sosiale medier
  • har kunnskap om storytelling som fagområde
Ferdigheter

Studenten

  • kan produsere innhold til sosiale medier
  • kan anvende sosiale medier i markedsføringssammenheng
  • har ferdigheter i bruk av film, bilde og tekst til å visualisere/fortelle en historie
  • kan drive markedsføring mot en segmentert målgruppe
Generell kompetanse

Studenten

  • har kompetanse i bruk av sosiale medier i informasjons- og markedsføringssammenheng
Arbeids- og undervisningsformer

Gruppearbeid under veiledning. Det vil være 10 felles samlinger ila. året med undervisning innen sentrale områder i sosiale medier samt redaksjonelt arbeid. Studentene rapporterer underveis for de ulike prosjektene som studentene arbeider med. Det føres individuelt timeregnskap som fremlegges på hver samling.

Gruppene og faglærer kan foreslå tema/oppgaver. Tema for oppgavene må godkjennes av oppnevnt veileder. Gruppene settes sammen av studenter fra BA Music Management og BA Musikkproduksjon.

Arbeidskrav

Dokumentert minimum 187,5 timers relevant arbeid igjennom prosjektet

Vurdering

Individuell, skriftlig rapport ved endt emne som bedømmes med bestått/ikke bestått.

Vurderinger
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
Oppgave
Bestått - Ikke bestått
Individuell
100%
Fakultet
Handelshøgskolen i Innlandet - fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap
Institutt
Institutt for organisasjon, ledelse og styring