2MIT4007 Inkludering i teknologirike læringsmiljø
- Studiepoeng15
- Undervisningssemestre2025 Høst
- UndervisningsspråkNorsk
- UndervisningsstedHamar
- Forkunnskapskrav
Ingen
- digital danning, identitet og sosialiseringsprosesser
- historisk og samfunnsmessig perspektiv på digitaliseringsprosesser i utdanning
- profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK)
- bruk av ulike digitale teknologier for å skape inkluderende læringsmiljø
- spillpedagogikk
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:
Studenten har
- bred kunnskap om digital danning
- inngående kunnskap om digitale mediers betydning for identitetsutvikling og sosialiseringsprosesser
- kunnskap om nyere perspektiver og forskning på digitale medier og teknologirike læringsmiljø
- kunnskap om tilpasning og inkludering i det digitale samfunnet
- kunnskap om forholdet mellom digital teknologi og utdanning i et dannings- og samfunnsperspektiv
Studenten kan
- anvende teknologi og digitale medier for å aktivt fremme et inkluderende læringsmiljø
- anvende sine didaktiske kunnskaper i teknologirike læringsmiljø
- utøve og utvikle egen profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK) i et danningsperspektiv
Studenten kan
- drøfte pedagogiske problemstillinger knyttet til digitale medier
- kritisk reflektere over digitale medier og teknologi i pedagogisk arbeid
- kritisk vurdere hvordan man kan anvende digital teknologi for å tilpasse opplæringen i et mangfoldig læringsmiljø
Undervisningen er samlingsbasert og vil legge opp til en veksling mellom forelesninger, praktiske øvelser, individuelt arbeid og gruppearbeid.
Mappeinnlevering som består av to valgfrie mappeoppgaver og en introduksjon til mappen.
Prestasjonen vurderes med graderte bokstavkarakterer fra A-F, der E er laveste ståkarakter.
Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Mappeeksamen | ECTS - A-F | Individuell |
| 100% |
Pensum
Ingen pensumliste tilgjengelig for dette emnet