2MNK171-4 Norsk 2, emne 4: Tekster i norskfaget
- Emnekode2MNK171-4
 - Studiepoeng15
 - Undervisningssemestre2027 Vår
 - Undervisnings- og eksamensspråkNorsk
 - UndervisningsstedHamar
 - Forkunnskapskrav
Emna 2MNK171-1 Norsk 1, emne 1 og 2MNK171-2 Norsk 1, emne 2 eller tilsvarande, må vere bestått.
 
- Skjønnlitteratur og sakprosa i tradisjonelle og moderne medium
 - Litteraturhistorie
 - Litteraturteori og multimodalitetsteori
 - Litteraturdidaktiske tilnærmingar
 - Leseferdigheiter og lesestrategiar
 - Elevtekstanalyse og respons
 - Akademiske tekstar og akademisk skriving
 
Læringsutbytte
Ved bestått emne har kandidaten oppnådd følgende læringsutbytte:
Studenten
- har brei kunnskap om litteraturdidaktiske tilnærmingar
 - har kunnskap om ulike litteraturteoretiske perspektiv
 - har kunnskap om litteraturhistorie
 - har brei kunnskap om skjønnlitteratur frå ulike tider, for barn, unge og vaksne
 - har kunnskap om samisk litteratur og kultur
 - har omfattande kunnskap om den vidare opplæringa i lesing
 - har omfattande kunnskap om den vidare opplæringa i skriving
 
Studenten
- kan legge til rette for variert arbeid med skjønnlitteratur og sakprega tekstar i tradisjonelle og moderne medium
 - kan bruke grammatikk- og språkkunnskap, tekst- og litteraturkunnskap i analyse av munnlege, skriftlege og multimodale tekstar
 - kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål
 - kan legge til rette for at elevar på trinn 1–7 lærer å lese, skrive og diskutere saktekstar og skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium
 - kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i den vidare lese- og skriveopplæringa
 
Studenten
- har innsikt i skulefagets historie og eigenart som språk-, kultur-, litteratur- og danningsfag
 - kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
 - kjenner til norskdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
 - kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 1–7 i samarbeid med andre
 
Undervisninga vert lagt opp i form av forelesingar, ulike seminar, arbeid i grupper og individuelt. Aktiv deltaking i undervisninga og på høgskulens IKT-baserte studiestøttesystem er ein viktig del av studiet. Arbeidsformene er vidare spesifiserte i undervisningsplanen.
Praksis
Praksisstudiet er ein integrert del av faga som inngår i utdanninga. Alle fag i utdanninga har saman med praksisstudiet ansvar for at studentane utviklar ein identitet som lærar. Det skal vere ei nær kopling mellom innhald og arbeidsmåtar i lærarutdanningsfaga og praksisstudiet. Rettleiing og vurdering av studentar i praksisstudiet er eit felles ansvarsområde for faglærarane i grunnskulelærarutdanningane, praksislærar og rektor.
Studentane skal utføre oppgåver i praksisperioden ut frå undervisningsplanen og delta på profesjonsseminar på høgskulen.
- Munnleg presentasjon i gruppe av ei fagleg problemstilling
 - Inntil tre individuelle skriftlege arbeidskrav (kort notat med prosjektskildring, resymé av relevant faglitteratur, drøfting av eit fagleg tema)
 - Korte faglege innspel knytt til emne i pensum eller til medstudentane si skriving og munnlege presentasjonar, som spesifisert i undervisningsplanen
 - 75 % obligatorisk frammøte til undervisning slik det går fram av undervisningsplanen. Studenten har sjølv ansvar for å bli registrert
 
| Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentarer | 
|---|---|---|---|---|---|---|
Oppgave  | ECTS - A-F  | Individuell  | 
  | 60 %  | ||
Muntlig eksamen  | ECTS - A-F  | Individuell  | 
  | 40 %  | 
Del 1: Individuell FoU-oppgåve om eit tema studenten sjølv har valt. Eksamen tel 60 % av karakteren. Målform: Bokmål
Del 2: Individuell munnleg eksamen. Eksamen tel 40 % av karakteren.
Prestasjonen blir vurdert med graderte bokstavkaraktar frå A-F, der E er lågaste ståkarakter.