2MNK171-4 Norsk 2, emne 4: Litteratur og litterasitetspraksiser

    • Studiepoeng
      15
    • Undervisningssemestre
      2024 Vår
    • Undervisningsspråk
      Norsk
    • Undervisningssted
      Hamar
    • Forkunnskapskrav

      Sist revidert

      Krav til forkunnskaper

      Emnene 2MNK171-1 Norsk 1, emne 1 og 2MNK171-2 Norsk 1, emne 2 eller tilsvarende, må være bestått

Emnets innhold
  • Begynnaropplæring og overgangen mellom barnehage og skole  
  • Vidareutvikling av lese- og skriveferdighetier og overgangen mellom barnetrinn og ungdomstrinn
  • Litteratur og litteraturdidaktikk i overgangen mellom barnetrinn og ungdomstrinn
  • Skjønnlitteratur og sakprosa  
  • Nyare språk- og litteraturdidaktisk forsking
  • Ulike vurderingsformer i norskfaget
  • Utforming og drøfting av problemstillingar (presentert munnleg i seminar)(FoU)
  • Vitskapsteori, forskingsdesign og forskingsmetode (FoU)
  • Resymé og analyse av faglitteratur som er relevant for eit sjølvvalt tema (FoU)
  • Arbeid med utvikling av eige munnleg og skriftleg fagspråk og gi respons til medstudentar si skriving

Læringsutbytte

Ved bestått emne har kandidaten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, begynnaropplæringa og den vidare opplæringa i lesing og skriving
  • har inngåande kunnskap om vidareutvikling av grunnleggjande ferdigheiter, og vurderings- og prøvesystem i norskfaget
  • har brei kunnskap om litteraturdidaktiske tilnærmingar og kunnskap om ulike litteraturteoretiske perspektiv
Ferdigheter

Studenten

  • kan gi tilpassa opplæring for minoritetselevar med varierande ferdigheiter i munnleg og skriftleg norsk
  • kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i begynnaropplæringa og den vidare lese- og skriveopplæringa
  • kan legge til rette for at elevar på trinn 1–7 lærer å lese, skrive og diskutere saktekstar og skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium
  • kan aleine, og i samarbeid med andre, bruke relevante metodar frå forskings- og utviklingsarbeid
  • kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål, finne fram til og bruke relevante kjeder og utøve kjeldekritikk
Generell kompetanse

Studenten

  • kan analysere og kommunisere om faglege problemstillingar og har profesjonsfagleg digital kompetanse
  • kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
  • kan analysere og vurdere norskdidaktisk forskings- og utviklingsarbeid og drøfte forskingsetiske problemstillingar
  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 1–7 i samarbeid med andre
  • kan styrke internasjonale og fleirkulturelle perspektiv ved skolen sitt arbeid 
Arbeids- og undervisningsformer

Undervisninga vert lagt opp i form av forelesingar, ulike seminar, arbeid i grupper og individuelt. Aktiv deltaking i undervisninga og på høgskulens IKT-baserte studiestøttesystem er ein viktig del av studiet. Arbeidsformene er vidare spesifiserte i undervisningsplanen.

Praksis

Praksisstudiet er ein integrert del av faga som inngår i utdanninga. Alle fag i utdanninga har saman med praksisstudiet ansvar for at studentane utviklar ein identitet som lærar. Det skal vere ei nær kopling mellom innhald og arbeidsmåtar i lærarutdanningsfaga og praksisstudiet. Rettleiing og vurdering av studentar i praksisstudiet er eit felles ansvarsområde for faglærarane i grunnskulelærarutdanningane, praksislærar og rektor.

Studentane skal utføre oppgåver i praksisperioden ut frå undervisningsplanen og delta på profesjonsseminar på høgskulen.

Arbeidskrav
  • Munnleg presentasjon i gruppe av ein fagleg problemstilling
  • Inntil tre individuelle skriftlege arbeidskrav (ort notat med prosjektbeskriving, resymé av relevant faglitteratur, drøfting av eit fagleg tema)
  • Korte faglege innspel knytt til emne i pensum eller til medstudentane si skriving og munnlege presentasjonar, som spesifisert i undervisningsplanen
  • 80 % obligatorisk frammøte til undervisning slik det går fram av undervisningsplanen. Studenten har sjølv ansvar for å bli registrert
Vurdering

Del 1: Individuell FoU-oppgåve om eit tema studenten sjølv har valt. Eksamen tel 60 % av karakteren. Målform: Bokmål

Del 2: Individuell munnleg eksamen. Eksamen tel 40 % av karakteren.

Prestasjonen blir vurdert med graderte bokstavkaraktar frå A-F, der E er lågaste ståkarakter.

Vurderinger
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
Oppgave
ECTS - A-F
Individuell
  • Alle
60 %
Muntlig eksamen
ECTS - A-F
Individuell
  • Ingen hjelpemidler
40 %
Fakultet
Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk