2M353 Assessment in English language learning
- Studiepoeng10
- Undervisningssemestre2024 Vår
- UndervisningsspråkEngelsk
- UndervisningsstedHamar
- Forkunnskapskrav
Studenter bør ha gjennomført 2M315-2 Fagdidaktikk engelsk
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:
Studenten
- har avansert kunnskap om vurderingsteori, ulike vurderingspraksiser og utfordringer knyttet til vurdering for læring i engelsk som fag i norsk skole, med spesiell fokus på ungdomsskole og videregående skole
- har grundig kjennskap til eksamensformer og nasjonale prøver i engelsk
- har grundig kjennskap til relevante styringsdokumenter
Studenten
- kan sette ut i praksis den nasjonale læreplanen for engelskfaget, og følge gjeldende retningslinjer og lovpålegg om riktig vurderingspraksis
- kan reflektere over, anvende og tilpasse vurderingsmetoder som fremmer kompetanse i muntlig kommunikasjon i engelsk
- kan reflektere over, anvende og tilpasse vurderingsmetoder som fremmer kompetanse i skriftlig kommunikasjon i engelsk
- kan bidra til at elevene kan reflektere over egen læring, og gi konstruktive tilbakemeldinger til sine medelever
- kan vurdere, tilpasse og designe oppgaver som fremmer læring i engelskfaget
- kan tilpasse sin vurderingspraksis til den enkelte elev, i en mangfoldig og flerspråklig klasserom
Studenten
- har en profesjonell, kritisk og informert holdning til vurderingsarbeid i engelskfaget
- kan bidra med faglig tyngde i diskusjoner om vurdering i skolen, med spesielt fokus på engelskfaget i ungdoms- og videregående skole
- kan videreutvikle egen kompetanse i vurdering, og bidra til utvikling av skolens vurderingskultur.
- utviser kritisk refleksjon om kildebruk når det gjelder elevers arbeid så vel som sitt eget arbeid.
Undervisning gis hovedsakelig i form av
- forelesninger
- diskusjoner på campus seminarene, der det forutsettes at studentene møter til undervisningen godt forberedt
- bruk av læringsplattformen Canvas
- nettseminar
- studentpresentasjoner
- minimum 80 % frammøte til undervisning i henhold til undervisningsplanen. Studenten er ansvarlig for at tilstedeværelse registreres
- deltakelse i ett nettseminar
- en skriftlig oppgave
- en muntlig oppgave
Skriftlig individuell hjemmeeksamen over 3 dager med et omgang på 2500 – 3000 ord, som skrives på engelsk.
Det benyttes graderte bokstavkarakterer fra A – F, der E er laveste ståkarakter.
Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Hjemmeeksamen | ECTS - A-F | Individuell | 3 Dag(er) |
| 100% | Alle hjelpemidler er tillatt. Kandidaten må gjøre seg kjent med reglene for kildebruk og referanser. Ved brudd på reglene kan kandidaten bli mistenkt for fusk eller forsøk på fusk. |
Pensum
Ingen pensumliste tilgjengelig for dette emnet