2M353 Assessment in English language learning
- Emnekode2M353
 - Studiepoeng10
 - Undervisningssemestre2023 Vår, 2024 Vår
 - Undervisnings- og eksamensspråkEngelsk
 - UndervisningsstedHamar
 - Forkunnskapskrav
Studenter bør ha gjennomført 2M315-2 Fagdidaktikk engelsk
 
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:
Studenten
- har avansert kunnskap om vurderingsteori, ulike vurderingspraksiser og utfordringer knyttet til vurdering for læring i engelsk som fag i norsk skole, med spesiell fokus på ungdomsskole og videregående skole
 - har grundig kjennskap til eksamensformer og nasjonale prøver i engelsk
 - har grundig kjennskap til relevante styringsdokumenter
 
Studenten
- kan sette ut i praksis den nasjonale læreplanen for engelskfaget, og følge gjeldende retningslinjer og lovpålegg om riktig vurderingspraksis
 - kan reflektere over, anvende og tilpasse vurderingsmetoder som fremmer kompetanse i muntlig kommunikasjon i engelsk
 - kan reflektere over, anvende og tilpasse vurderingsmetoder som fremmer kompetanse i skriftlig kommunikasjon i engelsk
 - kan bidra til at elevene kan reflektere over egen læring, og gi konstruktive tilbakemeldinger til sine medelever
 - kan vurdere, tilpasse og designe oppgaver som fremmer læring i engelskfaget
 - kan tilpasse sin vurderingspraksis til den enkelte elev, i en mangfoldig og flerspråklig klasserom
 
Studenten
- har en profesjonell, kritisk og informert holdning til vurderingsarbeid i engelskfaget
 - kan bidra med faglig tyngde i diskusjoner om vurdering i skolen, med spesielt fokus på engelskfaget i ungdoms- og videregående skole
 - kan videreutvikle egen kompetanse i vurdering, og bidra til utvikling av skolens vurderingskultur.
 - utviser kritisk refleksjon om kildebruk når det gjelder elevers arbeid så vel som sitt eget arbeid.
 
Undervisning gis hovedsakelig i form av
- forelesninger
 - diskusjoner på campus seminarene, der det forutsettes at studentene møter til undervisningen godt forberedt
 - bruk av læringsplattformen Canvas
 - nettseminar
 - studentpresentasjoner
 
- minimum 80 % frammøte til undervisning i henhold til undervisningsplanen. Studenten er ansvarlig for at tilstedeværelse registreres
 - deltakelse i ett nettseminar
 - en skriftlig oppgave
 - en muntlig oppgave
 
| Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentarer | 
|---|---|---|---|---|---|---|
Hjemmeeksamen  | ECTS - A-F  | Individuell  | 3 Dag(er)  | 
  | 100%  | Alle hjelpemidler er tillatt. Kandidaten må gjøre seg kjent med reglene for kildebruk og referanser. Ved brudd på reglene kan kandidaten bli mistenkt for fusk eller forsøk på fusk.    |  
Skriftlig individuell hjemmeeksamen over 3 dager med et omgang på 2500 – 3000 ord, som skrives på engelsk.
Det benyttes graderte bokstavkarakterer fra A – F, der E er laveste ståkarakter.
Pensum
Ingen pensumliste tilgjengelig for dette emnet