64HH95F Fagleg fordjuping
Emnefakta
- FagområdeHelsefag
- Studiepoeng10
- StudiestadFørde, Nordnes
- StudieprogramPsykisk helsearbeid og rusarbeid
- Startsemester2027 Vår
Om emnet
Studenten skal skrive en fordypningsoppgave ut fra selvvalgt tema og problemstilling, og med utgangspunkt i overordnet læringsutbytte for utdanningen. Studenten skal vise evne til å anvende relevant teori og erfaringer fra praksis eller egen yrkesutøvelse til å drøfte den aktuelle problemstillingen. Studenten skal ha tilbud om veiledning knyttet til arbeidet med fordypningsoppgaven.
- Fordjupningsoppgåva kan skrivast anten i grupper eller individuelt. Den skal vera praksisretta, og konkret vera knytt til praksis og eit eller fleire tema i utdanningas emne. Studentane skal gjennom fordjupingsarbeidet visa refleksjon og bruka både teori og røynsler frå praksis.
- Studentane skal velja tema for oppgåva og laga ei problemstilling innan temaet. Vidare må det utarbeidast ein framdriftsplan som inneheld problemstilling, og litteraturliste. Dette skal godkjennast innan ein tidsfrist.
- Kvar gruppe/student vil få tilbod om rettleiing av ein lærar.
- Studentane må avtala rettleiingstid og vera budd til rettleiingstimane.
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om psykiske lidingar, psykisk helsearbeid og rusarbeid og kva omgrep, prosessar og verktøy som er sentrale innanfor dette fagområdet
- har innsikt i sentrale lover, forskrifter og rettleiarar som regulerer rettar og plikter og gir anbefalingar innan psykisk helsearbeid og rusarbeid
- har bransjekunnskap og kjennskap til korleis tenester er organiserte innan psykisk helsearbeid og rusarbeid i helse- og omsorgs- eller oppvekstsektoren
- kan oppdatera sin yrkesfaglege kunnskap om psykisk helsearbeid og rusarbeid
- forstår betydninga av arbeid med psykiske helse og rus i eit folkehelse- og samfunnsperspektiv
Ferdigheter
Studenten:
- kan anvenda fagleg kunnskap og samhandlingskompetanse ved praktiske og teoretiske problemstillingar innan psykisk helsearbeid og rusarbeid
- kan anvenda relevante faglege verktøy og teknikkar for å fremma psykisk helse, førebygga rusproblematikk og bidra til meistring hos ulike aldersgrupper
- kan finne informasjon og fagstoff innan psykisk helsearbeid og rusarbeid som er relevant for ei yrkesfagleg problemstilling
- kan kartlegga ein situasjon og identifisera faglege problemstillingar innan psykisk helsearbeid og rusarbeid og behov for iverksetting av tiltak
Generell kompetanse
Studenten:
- har forståing for yrkes- og bransjeetiske prinsipp, utfordringar og dilemma innan psykisk helsearbeid og rusarbeid
- har utvikla ei etisk grunnhaldning i utøving av yrket som kjem fram i refleksjonar og handlingar, samt i møte med mangfald, migrasjonshelse, ulike kulturar og urfolk
- kan utføra arbeidet innan psykisk helsearbeid og rusarbeid etter utvalgte målgruppers behov
- kan bygge relasjonar med pasient/brukar, pårørande, fagfeller, tverrfagleg og med eksterne målgrupper innan psykisk helsearbeid og rusarbeid
- kan utvikla arbeidsmetodar for å vidareutvikla beste praksis på eigen arbeidsplass
Vurdering
Vurderingskrav (karakter A-F)
Individuell muntlig eksamen, vurderast med karakter (A-F)
Vurderingskrav må være bestått for å få bestått vitnemål og fagskulegrad 60stp.
Arbeidsmengde
Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
---|---|---|---|---|
Undervisning | 24 Time(r) | Deltid | ||
Asynkron undervisning | 8 Time(r) | Deltid | ||
Sjølvstudium | 263 Time(r) | Deltid |
Obligatoriske læringsaktivitetar
- Oppmøte ved start av emne 6 (digitalt eller fysisk)
- Veiledning
- Prosjektkontrakt
- Fremdriftsplan
- Opponentdag med medstudenter.
- Innlevering av fordjupningsopgåva.Omfang innlevering 5000 ord (+/- 10%).
- Framlegg av fordjupningsoppgåve i plenum. Tid framlegg 30 min.
For å ha rett til å gå opp til eksamen i emnet, så må arbeidskrava vere fullført og godkjent..
Litteratur- og utstyrsliste
LITTERATURLISTE – PSYKISK HELSEARBEID OG RUSARBEID 2025-2027
Litteraturlista vert oppdatert kvart år. Studentane trenger berre kjøpe dei bøkene som har utheva skrift i kvart emne.
EMNE 1 – FELLES GRUNNLAG FOR FAGSKULE FOR HELSE- OG OPPVEKSTFAGA
Grasaas, K.K., Sjursen, M. og Stordalen, J. (2019) Fag, Etikk og kommunikasjon. Oslo, Cappelen Damm akademisk
Håkonsen, K.M. (2014) Psykologi og psykiske lidelser. Gyldendal Akademiske
EMNE 2 – HELSEFREMJANDE OG FØREBYGGJANDE ARBEID
Eide, H., og Eide, T. (2017) Kommunikasjon i relasjoner -Personorientering, samhandling, etikk. Oslo, Gyldendal akademiske
Evjen, R., Kielland, K. B. og Øiern, T. (2018) Dobbelt opp. Oslo, Universitets forlaget
Lauveng, A. (2020) Grunnbok i psykisk helsearbeid, Universitetsforlaget
Mæland, J.G. (2021) Forebyggende helsearbeid: folkehelsearbeid i teori og praksis. Universitetsforlaget
Lingås, L. og Herheim, Å. (2008) Kommunikasjon og samarbeid – utvikling av relasjonskompetanse, Cappelen Damm akademisk
EMNE 3 – FAGSPESIFIKKKIUNNSKAP OM BRUKARGRUPPENE
Evjen, R., Kielland, K. B. og Øiern, T. (2018) Dobbelt opp. Oslo, Univ.forlaget
Fekjær, H.O. (2016) Rus ,4.utg., Oslo, Gyldendal Akademisk
Håkonsen, K.M. (2014) Psykologi og psykiske lidelser. Gyldendal Akademiske
Lossius, K. red. (2021) Håndbok i rusbehandling, Oslo, Gyldendal akademiske
Rokstad, A.M.M og Smebye K.L. red (2020) Personer med demens, Oslo, Cappelen Damm
Grøholt, B., Garløv, I., Weidle, B. og Ramleth, RK. (2022) Lærebok i barne- og ungdomspsykiatri. 6. utg. Oslo, Universitetsforlaget.
EMNE 4 – BEHANDLINGSTILTAK, OPPFØLGING OG KOORDINERING
Evjen, R., Kielland, K. B. og Øiern, T. (2018) Dobbelt opp. Oslo, Univ.forlaget
Lauveng, A. (2020) Grunnbok i psykisk helsearbeid, Universitetsforlaget.
Håkonsen, K.M. (2014) Psykologi og psykiske lidelser. Gyldendal Akademiske
Lingås, L. og Herheim, Å. (2008) Kommunikasjon og samarbeid – utvikling av relasjonskompetanse.
Skau, G.M. (2013) mellom makt og hjelp. Oslo, Universitetsforlaget
Strand, L. (1990) Fra kaos mot samling, mestring og helhet, Oslo, Gyldendal akademisk
Alle studieprogram som bruker dette emnet
- Psykisk helsearbeid og rusarbeid