64HH95A Etikk, samhandling og kommunikasjon

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Helsefag
    • Studiestad
      Førde, Nordnes, Nettbasert studium
    • Studieprogram
      Psykisk helsearbeid og rusarbeid
    • Startsemester
      2025 Haust

Om emnet

 Emnet gir ei kort innføring i ulike viktige begrep og tema innan helse- og omsorg og oppvekstsektoren med fokus på viktigheita av etikk og etisk refleksjon i samhandling med mennesker.

Etikk og etiske dilemma

• Etiske teoriar og prinsipp

• Etiske dilemma og etisk refleksjon

• Etikk og teknologi

• Menneskesyn og etiske utfordringar
 

 Kommunikasjon og samhandling

• Brukarperspektivet

• Relasjonsbygging og kommunikasjon

• Kommunikasjon i samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar

• Samhandling og konflikthandtering

• Rettleiing og kritisk refleksjon

• Fleirkulturell forståing i kommunikasjon og bruk av tolk
 

 Lover og forskrifter

• Relevante lover, forskrifter og offentlege dokument for utdanningas studentar og tenestemottakarar
 

Sosiologi og psykologi

•         Utviklingspsykologi

•         Sosiale roller

•         Migrasjonshelse, kultur, mangfald og urfolk

•         Sosiale fellesskap

•         Diskriminering, utanforskap

•         Einsemd og psykisk helse

•         Psykiske kriser

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  •  har kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, relevante teoriar og arbeidsmåtar, samt etisk refleksjon som verktøy
  • forstår betydninga av kompetanse innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling i eige yrke, i møte med sårbare menneske, samt i eit samfunns-  og  verdiskapingsperspektiv
  • har bransjekunnskap og kjennskap til dei grunnleggande sosialpsykologiske   prinsipp, og korleis desse kan påverka enkeltindividet, familien og deira sosiale nettverk
  • har bransjekunnskap og kjennskap til dei grunnleggande sosialpsykologiske prinsipp, og korleis desse kan påverka enkeltindividet, familien og deira sosiale nettverk
  • har kunnskap om gruppeprosessar, kriseteori og konflikthandtering
  • har innsikt i relevant lovverk og offentlege dokument som regulerer fagfeltet, brukarmedverknad og organisering av tilbod i sektoren
  • kan oppdatera sin yrkesfaglege kunnskap om teknologiske løysingar og korleis desse kan påverka samhandlinga med tenestemottakar, pårørande og samarbeidspartnarar

Ferdigheter

Studenten:

  • kan anvenda fagleg kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma om grunnlag for refleksjon over teoretiske og praktiske problemstillingar
  • kan anvenda fagleg kunnskap om teknologiske løysingar til å løysa praktiske teoretiske problemstillingar forsvarleg og med etisk bevisstheit
  • kan anvenda teknikkar innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling, samt andre faglege verktøy som er relevante for yrkesutøvinga
  • kan finna relevant informasjon og fagstoff, samt lovverk, forskrifter og stortingsmeldingar som er relevante for yrkesutøvinga
  • kan kartlegga ein situasjon og identifisera faglege problemstillingar og behov for iverksetting av tiltak i forhold til utanforskap og diskriminering, mangfald og migrasjonshelse, samt i møte med ulike kulturar og urfolk

Generell kompetanse

Studenten:

  • har forståing for yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, samt korleis desse kan påverka samhandlinga mellom tenesteytar og tenestemottakar
  • har utvikla ei etisk grunnhaldning i utøving av yrket som kjem til uttrykk gjennom refleksjon over eiga yrkesutøving, samt gjennom kommunikasjon og
  • samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar
  • kan bygga relasjonar med fagfeller, tenestemottakarar og samarbeidspartnarar basert på haldningar og verdiar knytt til eit heilheitleg menneskesyn, likeverd og respekt
  • kan utføra arbeidet lovmessig, fagleg og etisk forsvarleg i forhold til tenestemottakarane sitt behov, og med fokus på å fremma eit heilheitleg menneskesyn

Arbeidsinnsats

267 timer som inkluderer synkron og asynkron undervisning og selvstudie som pensumlitteratur,  obligatoriske læringsaktiviteter og vurderingskrav

Vurdering

Obligatoriske vurderingskrav (bestått/ikkje bestått):     

  • 1 individuell oppgåve
  •  1 gruppeoppgåve med framlegg

Alle vurderingskrav må være bestått for å få bestått emnet og kunne gå vidare til neste emne.

Arbeidskrav

  • Oppmøte 1 workshopdag 
  • 80% oppmøte morgensamling 
  • Min. 3 refleksjonsloggar 
  • Min 3 diskusjonsinnlegg 
  • Min 3 test deg sjølv oppgåver 

.​For å ha rett til å gå opp til vurdering i emnet, så må arbeidskrava vere fullført og godkjent.

Alle studieprogram som bruker dette emnet

  • Psykisk helsearbeid og rusarbeid

Emneansvarlig

kjersti.lyssand.lindbom@vlfk.no
Mariann Hovland