64HH95A Etikk, samhandling og kommunikasjon - 2023 Haust

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Helsefag
    • Studiestad
      Førde, Nordnes
    • Studieprogram
      Psykisk helsearbeid og rusarbeid
    • Startsemester
      2023 Haust

Om emnet

1 a. Etikk

• Etiske teoriar og prinsipp

• Etiske dilemma

• Etikk og teknologi

• Heilheitleg menneskesyn

 

1b. Kommunikasjon og samhandling

• Brukarperspektivet

• Relasjonskompetanse og relasjonsbygging

• Kommunikasjon i samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar

• Gruppeprosess og konflikthandtering

 

1c. Lover og forskrifter

• Relevante lover, forskrifter og offentlege dokument for utdanningas studentar

og tenestemottakarar

 

1d. Sosiologi og psykologi

• Utviklingspsykologi

• Sosiale roller

• Migrasjonshelse, kultur, mangfald og urfolk

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  •          har kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, relevante teoriar og arbeidsmåtar, samt etisk refleksjon som verktøy
  •          forstår betydninga av kompetanse innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling i eige yrke, i møte med sårbare menneske, samt           i eit samfunns-  og  verdiskapingsperspektiv
  •          har bransjekunnskap og kjennskap til dei grunnleggande sosialpsykologiske   prinsipp, og korleis desse kan påverka enkeltindividet, familien           og deira sosiale nettverk
  •          har kunnskap om mangfald, migrasjonshelse, ulike kulturar og urfolk i møte med tenestemottakarar og samarbeidspartnarar.
  •          har kunnskap om gruppeprosessar, kriseteori og konflikthandtering
  •          har innsikt i relevant lovverk og offentlege dokument som regulerer fagfeltet,  brukarmedverknad og organisering av tilbod i sektoren
  •          kan oppdatera sin yrkesfaglege kunnskap om teknologiske løysingar og korleis desse kan påverka samhandlinga med tenestemottakar,                   pårørande og samarbeidspartnarar

Ferdigheiter

Studenten:

  •          kan anvenda fagleg kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma om grunnlag for refleksjon over teoretiske og praktiske                     problemstillingar
  •          kan anvenda fagleg kunnskap om teknologiske løysingar til å løysa praktiske teoretiske problemstillingar forsvarleg og med etisk bevisstheit
  •          kan anvenda teknikkar innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling, samt andre faglege verktøy som er relevante for                           yrkesutøvelsen
  •         kan finna relevant informasjon og fagstoff, samt lovverk, forskrifter og stortingsmeldingar som er relevante for yrkesutøvinga
  •          kan kartlegga ein situasjon og identifisera faglege problemstillingar og behov for iverksetting av tiltak i forhold til mangfald og                                    migrasjonshelse, samt i møte med ulike kulturar og urfolk

Generell kompetanse

Studenten:

  •          har forståing for yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, samt korleis desse kan påverka samhandlinga mellom tenesteytar og                     tenestemottakar
  •          har utvikla ei etisk grunnhaldning i utøving av yrket som kjem til uttrykk gjennom refleksjon over eiga yrkesutøving, samt gjennom                         kommunikasjon og
  •           samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar
  •          kan bygga relasjonar med fagfeller, tenestemottakarar og samarbeidspartnarar basert på haldningar og verdiar knytt til eit heilheitleg                    menneskesyn, likeverd og respekt
  •          kan utføra arbeidet lovmessig, fagleg og etisk forsvarleg i forhold til tenestemottakarane sitt behov, og med fokus på å fremma eit                         heilheitleg menneskesyn
  •          kan utvikla arbeidsmetodar produkt og/eller tenester basert på tenestemottakarens behov og utfordringar, og som har relevans                             for yrkesutøvinga

Vurdering

Det blir knytt læringsutbyttebeskrivelsar til kvart arbeidskrav. Det blir også gitt vurdringskriterium for kvart arbeidskrav. I kva grad studenten oppfylt vurderingskriteria vil avgjera om arbeidskravet blir vurdert til godkjend. Når arbeidskravet endar ut i ei framføring/presentasjon må studenten delta /gjennomføra denne for å få godkjend.

Alle arbeidskrav må vera leverte og godkjende for å få emnekarateren bestått = Jamt god prestasjon, som er tilfredsstillande på dei fleste områda. Kandidaten syner god vurderingsevne og sjølvstende på dei viktigaste områda

Arbeidsmengde

AktivitetAktivitetsdetaljerVarighetStudieformKommentar
Undervisning
54 Tima(r)
Asynkron undervisning
111 Tima(r)
Sjølvstudium
116 Tima(r)

Obligatoriske læringsaktivitetar

·      x antall refleksjonsloggar

·     1 individuell oppgåve

·     1 gruppeoppgåve med framlegg

Litteratur- og utstyrsliste

Grasaas, K.K., Sjursen, M. og Stordalen, J. (2019) Fag, Etikk og kommunikasjon. Oslo, Cappelen Damm akademisk

Håkonsen, K.M. (2014) Psykologi og psykiske lidelser. Gyldendal Akademiske ( del 2, 3, 4 og 5)

Lauveng, A. (2020) Grunnbok i psykisk helsearbeid, Universitetsforlaget 

Emneansvarleg

Bjarte Johnsen
Kjersti Lyssand Lindbom
Marianne Moberg