64HH95A Etikk, samhandling og kommunikasjon
Emnefakta
- FagområdeHelsefag
- StudiestadFørde, Nordnes
- StudieprogramPsykisk helsearbeid og rusarbeid
- Startsemester2023 Haust
Om emnet
1 a. Etikk
• Etiske teoriar og prinsipp
• Etiske dilemma
• Etikk og teknologi
• Heilheitleg menneskesyn
1b. Kommunikasjon og samhandling
• Brukarperspektivet
• Relasjonskompetanse og relasjonsbygging
• Kommunikasjon i samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar
• Gruppeprosess og konflikthandtering
1c. Lover og forskrifter
• Relevante lover, forskrifter og offentlege dokument for utdanningas studentar
og tenestemottakarar
1d. Sosiologi og psykologi
• Utviklingspsykologi
• Sosiale roller
• Migrasjonshelse, kultur, mangfald og urfolk
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, relevante teoriar og arbeidsmåtar, samt etisk refleksjon som verktøy
- forstår betydninga av kompetanse innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling i eige yrke, i møte med sårbare menneske, samt i eit samfunns- og verdiskapingsperspektiv
- har bransjekunnskap og kjennskap til dei grunnleggande sosialpsykologiske prinsipp, og korleis desse kan påverka enkeltindividet, familien og deira sosiale nettverk
- har kunnskap om mangfald, migrasjonshelse, ulike kulturar og urfolk i møte med tenestemottakarar og samarbeidspartnarar.
- har kunnskap om gruppeprosessar, kriseteori og konflikthandtering
- har innsikt i relevant lovverk og offentlege dokument som regulerer fagfeltet, brukarmedverknad og organisering av tilbod i sektoren
- kan oppdatera sin yrkesfaglege kunnskap om teknologiske løysingar og korleis desse kan påverka samhandlinga med tenestemottakar, pårørande og samarbeidspartnarar
Ferdigheter
Studenten:
- kan anvenda fagleg kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma om grunnlag for refleksjon over teoretiske og praktiske problemstillingar
- kan anvenda fagleg kunnskap om teknologiske løysingar til å løysa praktiske teoretiske problemstillingar forsvarleg og med etisk bevisstheit
- kan anvenda teknikkar innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling, samt andre faglege verktøy som er relevante for yrkesutøvelsen
- kan finna relevant informasjon og fagstoff, samt lovverk, forskrifter og stortingsmeldingar som er relevante for yrkesutøvinga
- kan kartlegga ein situasjon og identifisera faglege problemstillingar og behov for iverksetting av tiltak i forhold til mangfald og migrasjonshelse, samt i møte med ulike kulturar og urfolk
Generell kompetanse
Studenten:
- har forståing for yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, samt korleis desse kan påverka samhandlinga mellom tenesteytar og tenestemottakar
- har utvikla ei etisk grunnhaldning i utøving av yrket som kjem til uttrykk gjennom refleksjon over eiga yrkesutøving, samt gjennom kommunikasjon og
- samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar
- kan bygga relasjonar med fagfeller, tenestemottakarar og samarbeidspartnarar basert på haldningar og verdiar knytt til eit heilheitleg menneskesyn, likeverd og respekt
- kan utføra arbeidet lovmessig, fagleg og etisk forsvarleg i forhold til tenestemottakarane sitt behov, og med fokus på å fremma eit heilheitleg menneskesyn
- kan utvikla arbeidsmetodar produkt og/eller tenester basert på tenestemottakarens behov og utfordringar, og som har relevans for yrkesutøvinga
Vurdering
Det blir knytt læringsutbyttebeskrivelsar til kvart arbeidskrav. Det blir også gitt vurdringskriterium for kvart arbeidskrav. I kva grad studenten oppfylt vurderingskriteria vil avgjera om arbeidskravet blir vurdert til godkjend. Når arbeidskravet endar ut i ei framføring/presentasjon må studenten delta /gjennomføra denne for å få godkjend.
Alle arbeidskrav må vera leverte og godkjende for å få emnekarateren bestått = Jamt god prestasjon, som er tilfredsstillande på dei fleste områda. Kandidaten syner god vurderingsevne og sjølvstende på dei viktigaste områda
Arbeidsmengde
Aktivitet | Varighet | Studieform |
---|---|---|
Undervisning | 54 Time(r) | |
Asynkron undervisning | 111 Time(r) | |
Sjølvstudium | 116 Time(r) |
Arbeidskrav
· x antall refleksjonsloggar
· 1 individuell oppgåve
· 1 gruppeoppgåve med framlegg
Fagressursar
Etikk, samhandling og kommunikasjon
Grasaas, K.K., Sjursen, M. og Stordalen, J. (2019) Fag, Etikk og kommunikasjon. Oslo, Cappelen Damm akademisk
Håkonsen, K.M. (2014) Psykologi og psykiske lidelser. Gyldendal Akademiske ( del 2, 3, 4 og 5)
Alle studieprogram som bruker dette emnet
- Psykisk helsearbeid og rusarbeid