64HH95A Etikk, samhandling og kommunikasjon

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Helsefag
    • Studiestad
      Førde, Nordnes
    • Studieprogram
      Psykisk helsearbeid og rusarbeid
    • Startsemester
      2023 Haust

Om emnet

1 a. Etikk

• Etiske teoriar og prinsipp

• Etiske dilemma

• Etikk og teknologi

• Heilheitleg menneskesyn

 

1b. Kommunikasjon og samhandling

• Brukarperspektivet

• Relasjonskompetanse og relasjonsbygging

• Kommunikasjon i samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar

• Gruppeprosess og konflikthandtering

 

1c. Lover og forskrifter

• Relevante lover, forskrifter og offentlege dokument for utdanningas studentar

og tenestemottakarar

 

1d. Sosiologi og psykologi

• Utviklingspsykologi

• Sosiale roller

• Migrasjonshelse, kultur, mangfald og urfolk

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  •          har kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, relevante teoriar og arbeidsmåtar, samt etisk refleksjon som verktøy
  •          forstår betydninga av kompetanse innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling i eige yrke, i møte med sårbare menneske, samt           i eit samfunns-  og  verdiskapingsperspektiv
  •          har bransjekunnskap og kjennskap til dei grunnleggande sosialpsykologiske   prinsipp, og korleis desse kan påverka enkeltindividet, familien           og deira sosiale nettverk
  •          har kunnskap om mangfald, migrasjonshelse, ulike kulturar og urfolk i møte med tenestemottakarar og samarbeidspartnarar.
  •          har kunnskap om gruppeprosessar, kriseteori og konflikthandtering
  •          har innsikt i relevant lovverk og offentlege dokument som regulerer fagfeltet,  brukarmedverknad og organisering av tilbod i sektoren
  •          kan oppdatera sin yrkesfaglege kunnskap om teknologiske løysingar og korleis desse kan påverka samhandlinga med tenestemottakar,                   pårørande og samarbeidspartnarar

Ferdigheter

Studenten:

  •          kan anvenda fagleg kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma om grunnlag for refleksjon over teoretiske og praktiske                     problemstillingar
  •          kan anvenda fagleg kunnskap om teknologiske løysingar til å løysa praktiske teoretiske problemstillingar forsvarleg og med etisk bevisstheit
  •          kan anvenda teknikkar innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling, samt andre faglege verktøy som er relevante for                           yrkesutøvelsen
  •         kan finna relevant informasjon og fagstoff, samt lovverk, forskrifter og stortingsmeldingar som er relevante for yrkesutøvinga
  •          kan kartlegga ein situasjon og identifisera faglege problemstillingar og behov for iverksetting av tiltak i forhold til mangfald og                                    migrasjonshelse, samt i møte med ulike kulturar og urfolk

Generell kompetanse

Studenten:

  •          har forståing for yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, samt korleis desse kan påverka samhandlinga mellom tenesteytar og                     tenestemottakar
  •          har utvikla ei etisk grunnhaldning i utøving av yrket som kjem til uttrykk gjennom refleksjon over eiga yrkesutøving, samt gjennom                         kommunikasjon og
  •           samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar
  •          kan bygga relasjonar med fagfeller, tenestemottakarar og samarbeidspartnarar basert på haldningar og verdiar knytt til eit heilheitleg                    menneskesyn, likeverd og respekt
  •          kan utføra arbeidet lovmessig, fagleg og etisk forsvarleg i forhold til tenestemottakarane sitt behov, og med fokus på å fremma eit                         heilheitleg menneskesyn
  •          kan utvikla arbeidsmetodar produkt og/eller tenester basert på tenestemottakarens behov og utfordringar, og som har relevans                             for yrkesutøvinga

Vurdering

Det blir knytt læringsutbyttebeskrivelsar til kvart arbeidskrav. Det blir også gitt vurdringskriterium for kvart arbeidskrav. I kva grad studenten oppfylt vurderingskriteria vil avgjera om arbeidskravet blir vurdert til godkjend. Når arbeidskravet endar ut i ei framføring/presentasjon må studenten delta /gjennomføra denne for å få godkjend.

Alle arbeidskrav må vera leverte og godkjende for å få emnekarateren bestått = Jamt god prestasjon, som er tilfredsstillande på dei fleste områda. Kandidaten syner god vurderingsevne og sjølvstende på dei viktigaste områda

Arbeidsmengde

AktivitetVarighetStudieform
Undervisning
54 Time(r)
Asynkron undervisning
111 Time(r)
Sjølvstudium
116 Time(r)

Arbeidskrav

·      x antall refleksjonsloggar

·     1 individuell oppgåve

·     1 gruppeoppgåve med framlegg

Fagressursar

Etikk, samhandling og kommunikasjon

Grasaas, K.K., Sjursen, M. og Stordalen, J. (2019) Fag, Etikk og kommunikasjon. Oslo, Cappelen Damm akademisk

Håkonsen, K.M. (2014) Psykologi og psykiske lidelser. Gyldendal Akademiske ( del 2, 3, 4 og 5)

Alle studieprogram som bruker dette emnet

  • Psykisk helsearbeid og rusarbeid

Emneansvarlig

Bjarte Johnsen
kjersti.lyssand.lindbom@vlfk.no
Marianne Moberg