64HH95A Etikk, samhandling og kommunikasjon - 2024 Haust
Emnefakta
- FagområdeHelsefag
- StudiestadFørde, Nordnes
- StudieprogramPsykisk helsearbeid og rusarbeid
- Startsemester2024 Haust
Om emnet
Etikk og etiske dilemma
- Etiske teoriar og prinsipp
- Etiske dilemma og etisk refleksjon
- Etikk og teknologi
- Heilheitleg menneskesyn
Kommunikasjon og samhandling
- Brukarperspektivet
- Relasjonskompetanse og relasjonsbygging
- Kommunikasjon i samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar
- Gruppeprosess og konflikthandtering
Lover og forskrifter
- Relevante lover, forskrifter og offentlege dokument for utdanningas studentar og tenestemottakarar
Sosiologi og psykologi
- Utviklingspsykologi
- Sosiale roller
- Migrasjonshelse, kultur, mangfald og urfolk
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, relevante teoriar og arbeidsmåtar, samt etisk refleksjon som verktøy
- forstår betydninga av kompetanse innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling i eige yrke, i møte med sårbare menneske, samt i eit samfunns- og verdiskapingsperspektiv
- har bransjekunnskap og kjennskap til dei grunnleggande sosialpsykologiske prinsipp, og korleis desse kan påverka enkeltindividet, familien og deira sosiale nettverk
- har bransjekunnskap og kjennskap til dei grunnleggande sosialpsykologiske prinsipp, og korleis desse kan påverka enkeltindividet, familien og deira sosiale nettverk
- har kunnskap om gruppeprosessar, kriseteori og konflikthandtering
- har innsikt i relevant lovverk og offentlege dokument som regulerer fagfeltet, brukarmedverknad og organisering av tilbod i sektoren
- kan oppdatera sin yrkesfaglege kunnskap om teknologiske løysingar og korleis desse kan påverka samhandlinga med tenestemottakar, pårørande og samarbeidspartnarar
Ferdigheiter
Studenten:
- kan anvenda fagleg kunnskap om yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma om grunnlag for refleksjon over teoretiske og praktiske problemstillingar
- kan anvenda fagleg kunnskap om teknologiske løysingar til å løysa praktiske teoretiske problemstillingar forsvarleg og med etisk bevisstheit
- kan anvenda teknikkar innan relasjonsbygging, kommunikasjon og samhandling, samt andre faglege verktøy som er relevante for yrkesutøvinga
- kan finna relevant informasjon og fagstoff, samt lovverk, forskrifter og stortingsmeldingar som er relevante for yrkesutøvinga
- kan kartlegga ein situasjon og identifisera faglege problemstillingar og behov for iverksetting av tiltak i forhold til mangfald og migrasjonshelse, samt i møte med ulike kulturar og urfolk
Generell kompetanse
Studenten:
- har forståing for yrkes- og bransjeetiske prinsipp og dilemma, samt korleis desse kan påverka samhandlinga mellom tenesteytar og tenestemottakar
- har utvikla ei etisk grunnhaldning i utøving av yrket som kjem til uttrykk gjennom refleksjon over eiga yrkesutøving, samt gjennom kommunikasjon og
- samhandling med tenestemottakar og samarbeidspartnarar
- kan bygga relasjonar med fagfeller, tenestemottakarar og samarbeidspartnarar basert på haldningar og verdiar knytt til eit heilheitleg menneskesyn, likeverd og respekt
- kan utføra arbeidet lovmessig, fagleg og etisk forsvarleg i forhold til tenestemottakarane sitt behov, og med fokus på å fremma eit heilheitleg menneskesyn
Vurdering
- 1 individuell oppgåve
- 1 gruppeoppgåve med framlegg
Vurderingsuttrykket er bestått/ikkje bestått.
Arbeidsmengde
Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
---|---|---|---|---|
Undervisning | 72 Tima(r) | Deltid | ||
Asynkron undervisning | 111 Tima(r) | Deltid | ||
Sjølvstudium | 116 Tima(r) | Deltid |
Obligatoriske læringsaktivitetar
- 4 refleksjonsloggar
- 1 test deg sjølv
For å ha rett til å gå opp til vurdering i emnet, så må arbeidskrava vere fullført og bestått.
Litteratur- og utstyrsliste
Grasaas, K.K., Sjursen, M. og Stordalen, J. (2019) Fag, Etikk og kommunikasjon. Oslo, Cappelen Damm akademisk
Håkonsen, K.M. (2014) Psykologi og psykiske lidelser. Gyldendal Akademiske
Lauveng, A. (2020) Grunnbok i psykisk helsearbeid, Universitetsforlaget
Emneansvarleg
Bjarte Johnsen
Kjersti Lyssand Lindbom
Marianne Moberg
Rebecca Hoff Vangsnes