64HH83A Etikk, kommunikasjon og samhandling
Emnefakta
- FagområdeHelsefag
- Studiepoeng10
- StudiestadNordnes, Nettbasert studium
- StudieprogramRehabilitering, kvardagsmestring og velferdsteknologi
- Startsemester2023 Haust
Om emnet
Tema:
- Etikk
- kommunikasjon i samhandling
- Lover og Forskrifter
- Sosiologi og psykologi
1a Etikk
· Etisk teoriar og prinsipp
· Etisk dilemma
· Etikk og teknologi
· Heilskapande menneskesyn
1b Kommunikasjon i samhandling
· Brukerperspektivet. Brukars behov – Kva er viktig for deg?
· Relasjonkompetanse og relasjonsbygging
· Kommunikasjon i samhandling med tjenestemottakar og samarbeidspartnar
· Gruppeprosess og konflikthandtering
1c Lover og forskrifter
· Relevante lover, forskrifter og offentlege dokumenter for utdanninga studentar og tenestemottakar
1d Psykologi og sosiologi
- Utviklingspsykologi
- Sosiale roller
- Migrasjonshelse og mangfold
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om etikk og yrkesetiske prinsipp og dilemma, relevante teoriar og arbeidsmåtar samt etisk refleksjon
- har kunnskap om brukarmedverknad og betydninga den har for tenestemottakar og tenesteytar
- har forståing for psykologiske og sosiologiske prinsipp knytt til enkeltindividet, familien og sosialt nettverk
- har kunnskap om migrasjonshelse og mangfald i sitt møte med tenestemottaka og samarbeidspartnar
- har kunnskap om relasjonskompetanse, samhandling og kommunikasjonsverktøy som er relevant for yrkesutøvinga
- har kunnskap om gruppeprosessar og konflikthandtering
- har kunnskap om relevant lovverk og offentlege dokument som regulerer fagfeltet
- har kunnskap om helse-, omsorg- og oppveksttjenestene i samfunnet og deira organisering
- har kunnskap om teknologiske løysningar og korleis det påverkar samarbeidet med tjenestemottaker, pårørende og samarbeidspartnere
Ferdigheter
Studenten:
- kan anvende kunnskap om etiske og yrkesetiske prinsipp og dilemma som grunnlag for etisk refleksjon rundt praktiske problemstillingar
- kan anvende releasjonskompetanse, samhandling og kommunikasjonsverktøy som er relevant for yrkesutøvelsen
- kan anvende kunnskap om kommunikasjonsferdigheter til profesjonell samhandling med tjenestemottaker og samarbeidspartnarar
- kan finna og visa til relevant lovverk, forskrift eller stortingsmelding som er relevant for yrkesutøvinga.
- Kan anvende kunnskap om organisering av helse-, omsorg- og oppveksttjenestene i samhandling med tjenestemottakere og samarbeidspartnarar
- kan anvende kunnskap om mangfald og migrasjonshelse i sitt møte med tenestemottakar og samarbeidspartnar
- kan anvende teknologiske løysningar forsvarleg og med etiske bevisstheit
Generell kompetanse
Studenten:
- har utvikla ei etisk forståing som kjem til uttrykk gjennom refleksjon over eiga åtferd, samt gjennom kommunikasjon og samhandling i situasjonar med tenestemottakar og samarbeidspartnar
- kan bygge relasjonar basert på haldningar og verdiar knytt til heilskapande menneskesyn, likeverd og respekt, slik at tenestemottar og samarbeidspartnar opplever tryggheit og har tillit til dei ulike tenestene
- kan utøve yrket sitt fagleg forsvarleg og med etisk bevisstheit
- kan samhandla med relevante tjenester innenfor helse-, omsorg- og oppvekstsektoren
- kan utføre arbeidet etter tjenestemottakerens behov og utfordringer
Undervisningsformer og aktivitet
Stadsbasert undervisning eller nettsamling
- Gruppearbeid
- Presentasjon av gruppearbeid
- Lesing av fagstoff på læringsplattform
- Relevant informasjonsinnhenting på internett
- Faglege diskusjonar
- Rollespel
- Refleksjon
- Faglege oppgåver og ev. vidareutvikling av dem
- Individuelle læringsnotat
- Rettleiing
Vurdering
Studentane leverer arbeidskrava som kan være fagleg oppgåver (individuelt/gruppe), framlegg, fleirvalsoppgåver og læringsnotat, på digital læringsplattform. Studentane levere arbeidskrava til faglærar for tilbakemelding/vurdering via læringsplattform. Tilbakemelding/vurdering gis på faglege oppgåver innan 14 dagar. Tilbakemeldinga tar utgangspunkt i kjente vurderingskriterium Studenten kan velja å omarbeide fagleg oppgåve ein gang til og få ny tilbakemelding/vurdering av faglærar.
Spesifikke vurderingskriterium ligg ved kvart arbeidskrav. Arbeidskrava vurderast til godkjent/ikkje godkjent. Godkjent = C (Sjå karakterskala tabell under). Ein må være tilstades på framlegg for å få godkjent.
Mappevurdering: Godkjent/ikkje godkjent. Godkjent = Jamt god prestasjon som er tilfredsstillande på dei fleste områda. Studenten har gode kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse.
Ved emneslutt leveringar studentane sine innleveringar i ein presentasjonsmappe, som blir vurdert av faglærarane. Emnekarakteren er ein total formativ vurdering av arbeidskrava i emnemappene. Alle emne må være godkjent for å kunne ta eksamen i emne 5.
Arbeidsmengde
Aktivitet | Varighet | Studieform |
---|---|---|
Undervisning | 54 Time(r) | |
Asynkron undervisning | 111 Time(r) | |
Sjølvstudium | 117 Time(r) |
Arbeidskrav
· 3 læringsnotat.
· 1 individuelt fagleg oppgåve
· 1 gruppeoppgåve, med framlegg.
Studentane levere arbeidskrava til faglærar for tilbakemelding/vurdering via læringsplattform. Tilbakemelding/vurdering gis på faglege oppgåver innan 14 dagar. Tilbakemeldinga tar utgangspunkt i kjente vurderingskriterium. Studenten kan velja å omarbeide fagleg oppgåve ein gang til og få ny tilbakemelding/vurdering av faglærar
Fagressursar
Emne 1: Etikk, kommunikasjon og samhandling
Grasaas, K. G., Sjursen, M. og Stordalen, J. (2019). Fag, etikk og kommunikasjon. Cappelen Damm Akademisk. ISBN: 9788202616625
Hanssen, Ingrid (2019) Helsearbeid i et flerkulturelt samfunn. (4 utg) Oslo: Gyldendal. ISBN: 9788205517738
Helgesen, Leif. A.,Grasaas, Kari. K og Sjursen, Marit (2016) Psykologi og sosiologi, for fagskoleutdanningene. Cappelen Damm. ISBN: 9788202421342
Nettressurser:
Etiske retningslinjer for yrkesgruppene i seksjon Helse og sosial.
Fagforbundet Eide T & Aadland E. Etikkhåndboka i kommunenes helse og omsorgstjenester. Etikkhandboka.
E-læring Etikk og refleksjon KS. https://www.ks.no/fagomrader/demokrati-og-styring/etikk/e-laringsprogram...
Helse- og omsorgsdepartementet (2016): Opptrappingsplan for habilitering og rehabilitering. 2017-2019
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet: https://www.imdi.no/
Integrering og mangfolddirektoratet, IMDI: imdi.no/om-imdi/brosjyrer-handboker-og-veiledere/
Lov om helsepersonell m.v. (helsepersonelloven)
Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m. (Helse- og omsorgstjenesteloven)
Lov om pasient- og brukerrettigheter (Pasient- og brukerrettighetsloven)
Mayers prinsipper
Omsorg 2020
St. meld. nr. 15 (2017 –2018) Leva hele livet
VI og DE, en håndbok om kommunikasjon på tvers av kulturer: https://www.imdi.no/globalassets/dokumenter/andre-filer/vi-og-de-en-hand...
Studie har også andre nettressursar som fagartikler, forskningsrapporter, lovar, forskriftar, offentlige dokument, mm. på læringsplattforma.
Tilleggslitteratur:
Dalland, Olav. (2020). Metode og oppgaveskriving. Oslo: Gyldendal akademisk.
Eide, H. & Eide, T. (2017). Kommunikasjon i relasjoner. Samhandling, konfliktløsning og etikk. Oslo: Gyldendal Akademisk.
FHI Helse i innvandrerbefolkningen:
https://www.fhi.no/nettpub/hin/grupper/helse-i-innvandrerbefolkningen/
Lingås, L. og Herheim, Å. (2020) Kommunikasjon og samarbeid – utvikling av relasjonskompetanse
Alle studieprogram som bruker dette emnet
- Rehabilitering, kvardagsmestring og velferdsteknologi