64HH83A Etikk, kommunikasjon og samhandling

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Helsefag
    • Studiepoeng
      10
    • Studiestad
      Nordnes, Nettbasert studium
    • Studieprogram
      Rehabilitering, kvardagsmestring og velferdsteknologi
    • Startsemester
      2023 Haust

Om emnet

Tema:

  • Etikk
  • kommunikasjon i samhandling
  • Lover og Forskrifter
  • Sosiologi og psykologi

 

1a Etikk

·         Etisk teoriar og prinsipp

·         Etisk dilemma

·         Etikk og teknologi

·         Heilskapande menneskesyn

 

1b Kommunikasjon i samhandling

·         Brukerperspektivet. Brukars behov – Kva er viktig for deg?

·         Relasjonkompetanse og relasjonsbygging

·         Kommunikasjon i samhandling med tjenestemottakar og samarbeidspartnar

·         Gruppeprosess og konflikthandtering

 

1c Lover og forskrifter

·         Relevante lover, forskrifter og offentlege dokumenter for utdanninga studentar og tenestemottakar

 

1d Psykologi og sosiologi

  •  Utviklingspsykologi
  •  Sosiale roller
  • Migrasjonshelse og mangfold

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  •          har kunnskap om etikk og yrkesetiske prinsipp og dilemma, relevante teoriar og arbeidsmåtar samt etisk refleksjon
  •          har kunnskap om brukarmedverknad og betydninga den har for tenestemottakar og tenesteytar
  •          har forståing for psykologiske og sosiologiske prinsipp knytt til enkeltindividet, familien og sosialt nettverk  
  •          har kunnskap om migrasjonshelse og mangfald i sitt møte med tenestemottaka og samarbeidspartnar
  •          har kunnskap om relasjonskompetanse, samhandling og kommunikasjonsverktøy   som er relevant for yrkesutøvinga 
  •          har kunnskap om gruppeprosessar og konflikthandtering 
  •          har kunnskap om relevant lovverk og offentlege dokument som regulerer fagfeltet
  •          har kunnskap om helse-, omsorg- og oppveksttjenestene i samfunnet og deira organisering
  •          har kunnskap om teknologiske løysningar og korleis det påverkar samarbeidet med tjenestemottaker, pårørende og samarbeidspartnere 

Ferdigheter

Studenten:

  •          kan anvende kunnskap om etiske og yrkesetiske prinsipp og dilemma som grunnlag for etisk refleksjon rundt praktiske problemstillingar 
  •          kan anvende releasjonskompetanse, samhandling og kommunikasjonsverktøy som er relevant for yrkesutøvelsen
  •          kan anvende kunnskap om kommunikasjonsferdigheter til profesjonell samhandling med tjenestemottaker og samarbeidspartnarar 
  •          kan finna og visa til relevant lovverk, forskrift eller stortingsmelding som er relevant for yrkesutøvinga.
  •          Kan anvende kunnskap om organisering av helse-, omsorg- og oppveksttjenestene i samhandling med tjenestemottakere og samarbeidspartnarar
  •          kan anvende kunnskap om mangfald og migrasjonshelse i sitt møte med tenestemottakar og samarbeidspartnar
  •          kan anvende teknologiske løysningar forsvarleg og med etiske bevisstheit 

 

     

Generell kompetanse

Studenten:

  •           har utvikla ei etisk forståing som kjem til uttrykk gjennom refleksjon over eiga åtferd, samt gjennom kommunikasjon og samhandling i situasjonar med  tenestemottakar og samarbeidspartnar 
  •          kan bygge relasjonar basert på haldningar og verdiar knytt til heilskapande menneskesyn, likeverd og respekt, slik at tenestemottar og samarbeidspartnar opplever tryggheit og har tillit til dei ulike tenestene
  •          kan utøve yrket sitt fagleg forsvarleg og med etisk bevisstheit 
  •          kan samhandla med relevante tjenester innenfor helse-, omsorg- og oppvekstsektoren
  •          kan utføre arbeidet etter tjenestemottakerens behov og utfordringer

 

Undervisningsformer og aktivitet

         Stadsbasert undervisning eller nettsamling

  •          Gruppearbeid
  •          Presentasjon av gruppearbeid
  •          Lesing av fagstoff på læringsplattform
  •          Relevant informasjonsinnhenting på internett
  •           Faglege diskusjonar
  •          Rollespel
  •          Refleksjon
  •          Faglege oppgåver og ev. vidareutvikling av dem
  •          Individuelle læringsnotat
  •          Rettleiing

Vurdering

Studentane leverer arbeidskrava som kan være fagleg oppgåver (individuelt/gruppe), framlegg, fleirvalsoppgåver og læringsnotat, på digital læringsplattform. Studentane levere arbeidskrava til faglærar for tilbakemelding/vurdering via læringsplattform. Tilbakemelding/vurdering gis på faglege oppgåver innan 14 dagar. Tilbakemeldinga tar utgangspunkt i kjente vurderingskriterium Studenten kan velja å omarbeide fagleg oppgåve ein gang til og få ny tilbakemelding/vurdering av faglærar.

Spesifikke vurderingskriterium ligg ved kvart arbeidskrav. Arbeidskrava vurderast til godkjent/ikkje godkjent. Godkjent = C (Sjå karakterskala tabell under). Ein må være tilstades på framlegg for å få godkjent.

 

Mappevurdering: Godkjent/ikkje godkjent. Godkjent = Jamt god prestasjon som er tilfredsstillande på dei fleste områda. Studenten har gode kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse.  

 

Ved emneslutt leveringar studentane sine innleveringar i ein presentasjonsmappe, som blir vurdert av faglærarane. Emnekarakteren er ein total formativ vurdering av arbeidskrava i emnemappene. Alle emne må være godkjent for å kunne ta eksamen i emne 5. 

 

Arbeidsmengde

AktivitetVarighetStudieform
Undervisning
54 Time(r)
Asynkron undervisning
111 Time(r)
Sjølvstudium
117 Time(r)

Arbeidskrav

·         3 læringsnotat.  

·         1 individuelt fagleg oppgåve

·         1 gruppeoppgåve, med framlegg.  

 

Studentane levere arbeidskrava til faglærar for tilbakemelding/vurdering via læringsplattform. Tilbakemelding/vurdering gis på faglege oppgåver innan 14 dagar. Tilbakemeldinga tar utgangspunkt i kjente vurderingskriterium. Studenten kan velja å omarbeide fagleg oppgåve ein gang til og få ny tilbakemelding/vurdering av faglærar

Fagressursar

Emne 1: Etikk, kommunikasjon og samhandling

Grasaas, K. G., Sjursen, M. og Stordalen, J. (2019). Fag, etikk og kommunikasjon. Cappelen Damm Akademisk. ISBN: 9788202616625 

Hanssen, Ingrid (2019) Helsearbeid i et flerkulturelt samfunn. (4 utg) Oslo: Gyldendal. ISBN: 9788205517738

Helgesen, Leif. A.,Grasaas, Kari. K og Sjursen, Marit (2016) Psykologi og sosiologi, for fagskoleutdanningene. Cappelen Damm. ISBN: 9788202421342

 

Nettressurser:

Etiske retningslinjer for yrkesgruppene i seksjon Helse og sosial.

Fagforbundet Eide T & Aadland E. Etikkhåndboka i kommunenes helse og omsorgstjenester. Etikkhandboka.

E-læring Etikk og refleksjon KS. https://www.ks.no/fagomrader/demokrati-og-styring/etikk/e-laringsprogram...

Helse- og omsorgsdepartementet (2016): Opptrappingsplan for habilitering og rehabilitering. 2017-2019

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet: https://www.imdi.no/

Integrering og mangfolddirektoratet, IMDI: imdi.no/om-imdi/brosjyrer-handboker-og-veiledere/

Lov om helsepersonell m.v. (helsepersonelloven)

Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m. (Helse- og omsorgstjenesteloven)

Lov om pasient- og brukerrettigheter (Pasient- og brukerrettighetsloven)

Mayers prinsipper

Omsorg 2020

St. meld. nr. 15 (2017 –2018) Leva hele livet

VI og DE, en håndbok om kommunikasjon på tvers av kulturer: https://www.imdi.no/globalassets/dokumenter/andre-filer/vi-og-de-en-hand...

Studie har også andre nettressursar som fagartikler, forskningsrapporter, lovar, forskriftar, offentlige dokument,  mm. på læringsplattforma.

 

Tilleggslitteratur:

Dalland, Olav. (2020). Metode og oppgaveskriving. Oslo: Gyldendal akademisk.

Eide, H. & Eide, T. (2017). Kommunikasjon i relasjoner. Samhandling, konfliktløsning og etikk. Oslo: Gyldendal Akademisk.

FHI Helse i innvandrerbefolkningen:

https://www.fhi.no/nettpub/hin/grupper/helse-i-innvandrerbefolkningen/

Lingås, L. og Herheim, Å. (2020) Kommunikasjon og samarbeid – utvikling av relasjonskompetanse 

 

Alle studieprogram som bruker dette emnet

  • Rehabilitering, kvardagsmestring og velferdsteknologi

Emneansvarlig

Inger Elen Mælingen
Marianne Moberg