58TK51I Entreprenørskap
Emnefakta
- FagområdeGrøne og gastronomiske utdanningar
- Studiepoeng18
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
- StudiestadHjeltnes
- StudieprogramLokal matkultur
- Startsemester2026 Haust
Om emnet
- Entreprenørskap; innovasjon, etablering og drift av matfagleg bedrift
- Praksis i bedrift
- Konseptbygging, komposisjon, smak og design av menyar og rettar
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om prosessar for innovasjon og entreprenørskap
- har kunnskap om presentasjon, kundesamhandling, vertskap, matsikkerheit og kommunikasjon
- har kunnskap om konseptbygging og menylære
- har kunnskap om økonomisk leiing i høve etablering og drift av eit matfagleg tilbod
- kan vurdere eige arbeid i forhold til tileigna kunnskap innan dei ulike fagfelt
- har kjennskap til matbransjen sin eigenart, historie og plass i samfunnet, og kan sjå potensielle utvikling- eller yrkesmoglegheiter innan bransjen.
Ferdigheter
Studenten:
- kan delta i foredling av råvarer og bidra med innovasjon og nytenking kring produkt
- kan gjere greie for val av råvarer som vert nytta til produksjon og servering av mat
- kan samarbeide og kommunisere med kunde, produsent og leverandør, ved planlegging av eit matfagleg tilbod basert på kvalitet, smak, farge og næringsinnhald
- kan bruke kunnskap frå dei andre emna i studiet til å finne og nytte relevant faglitteratur og informasjon i møte med yrkesrelaterte utfordringar
- kan i samarbeide med andre, utvikle eit innovativt prosjekt, konsept eller bedrift og ta ansvar for sin del av prosjektet
- kan innhente informasjon om råvarer og råvareproduksjon knytt til ulike tema, konsept eller geografisk område
Generell kompetanse
Studenten:
- har spesialisering innan vertskap, produksjon og/eller foredling av råvarer gjennom praksis i bedrift
- kan utvikle, planlegge og gjennomføre eit mattilbod, der matopplevinga skal vere basert på kvalitet, kultur og kjennskap til råvarene
- kan presentere og kommunisere kring matopplevinga / mattilbodet på ein profesjonell måte
- kan ut frå si faglege innsikt i bransjen og nødvendige sertifiseringar, etablera og utvikla ei bedrift, som tilbyr ei matfaglege oppleving for kundar
- kan på fagleg grunnlag utveksle synspunkt om ulik praksis og metodar innan matfaget og bidra til økt fokus på lokal matkultur
Undervisningsformer og aktivitet
I dette emnet skal studentane nytte tidlegare tileigna kunnskap, saman med innføring og opplæring i innovasjon, konseptbygging og entreprenørskap. Dette vert gjort gjennom teoretisk gjennomgang av tema, prosjektarbeid i skule, praksis i bedrift, samt bedriftsbesøk knytt til innovasjon.
I skule skal studentane planlegge og gjennomføre eit prosjektarbeid i grupper. Dei skal nytte heile spekteret av det dei har lært til å planlegge og gjennomføre eit opplegg for kundegruppe.
Studenten skal gjennomføra praksis i bedrift, for å få ei djupare forståing for eit tema dei interesserer seg for.
Vurdering
- 5 innleveringar
- gjennomføring av praktisk prosjekt
- munnleg høyring
Sluttvurdering basert på ei helskapleg vurdering.
Arbeidsmengde
Aktivitet | Varighet | Studieform |
---|---|---|
Praksis | 150 Time(r) | Deltid |
Timeplanfesta timer | 77 Time(r) | Deltid |
Egenstyrt aktivitet | 283 Time(r) | Deltid |
Arbeidskrav
- obligatorisk deltaking i gruppeprosjekt
- øvingsoppgåver frå pensum
- 4 veker praksis i ei matfagleg bedrift
Fagressursar
Hovland, Nils Per (2018) Entreprenørskap og innovasjonsledelse, Cappelen Damm Akademisk ISBN: 9788202550547
Alle studieprogram som bruker dette emnet
- Lokal matkultur