58TK51I Entreprenørskap

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Grøne og gastronomiske utdanningar
    • Studiepoeng
      18
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
    • Studiestad
      Hjeltnes
    • Studieprogram
      Lokal matkultur
    • Startsemester
      2026 Haust

Om emnet

  • Entreprenørskap; innovasjon, etablering og drift av matfagleg bedrift
  • Praksis i bedrift 
  • Konseptbygging, komposisjon, smak og design av menyar og rettar

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om prosessar for innovasjon og entreprenørskap
  • har kunnskap om presentasjon, kundesamhandling, vertskap, matsikkerheit og kommunikasjon
  • har kunnskap om konseptbygging og menylære
  • har kunnskap om økonomisk leiing i høve etablering og drift av eit matfagleg tilbod
  • kan vurdere eige arbeid i forhold til tileigna kunnskap innan dei ulike fagfelt
  • har kjennskap til matbransjen sin eigenart, historie og plass i samfunnet, og kan sjå potensielle utvikling- eller yrkesmoglegheiter innan bransjen.

Ferdigheter

Studenten:

  • kan delta i foredling av råvarer og bidra med innovasjon og nytenking kring produkt
  • kan gjere greie for val av råvarer som vert nytta til produksjon og servering av mat
  • kan samarbeide og kommunisere med kunde, produsent og leverandør, ved planlegging av eit matfagleg tilbod basert på kvalitet, smak, farge og næringsinnhald
  • kan bruke kunnskap frå dei andre emna i studiet til å finne og nytte relevant faglitteratur og informasjon i møte med yrkesrelaterte utfordringar
  • kan i samarbeide med andre, utvikle eit innovativt prosjekt, konsept eller bedrift og ta ansvar for sin del av prosjektet
  • kan innhente informasjon om råvarer og råvareproduksjon knytt til ulike tema, konsept eller geografisk område

Generell kompetanse

Studenten:

  •   har spesialisering innan vertskap, produksjon og/eller foredling av råvarer gjennom praksis i bedrift
  • kan utvikle, planlegge og gjennomføre eit mattilbod, der matopplevinga skal vere basert på kvalitet, kultur og kjennskap til råvarene
  • kan presentere og kommunisere kring matopplevinga / mattilbodet på ein profesjonell måte
  • kan ut frå si faglege innsikt i bransjen og nødvendige sertifiseringar, etablera og utvikla ei bedrift, som tilbyr ei matfaglege oppleving for kundar
  • kan på fagleg grunnlag utveksle synspunkt om ulik praksis og metodar innan matfaget og bidra til økt fokus på lokal matkultur

Undervisningsformer og aktivitet

I dette emnet skal studentane nytte tidlegare tileigna kunnskap, saman med innføring og opplæring i innovasjon, konseptbygging og entreprenørskap. Dette vert gjort gjennom teoretisk gjennomgang av tema, prosjektarbeid i skule, praksis i bedrift, samt bedriftsbesøk knytt til innovasjon. 

I skule skal studentane planlegge og gjennomføre eit prosjektarbeid i grupper. Dei skal nytte heile spekteret av det dei har lært til å planlegge og gjennomføre eit opplegg for kundegruppe.

Studenten skal gjennomføra praksis i bedrift, for å få ei djupare forståing for eit tema dei interesserer seg for.

Vurdering

  • 5 innleveringar
  • gjennomføring av praktisk prosjekt
  • munnleg høyring 

Sluttvurdering basert på ei helskapleg vurdering. 

Arbeidsmengde

AktivitetVarighetStudieform
Praksis
150 Time(r)
Deltid
Timeplanfesta timer
77 Time(r)
Deltid
Egenstyrt aktivitet
283 Time(r)
Deltid

Arbeidskrav

  • obligatorisk deltaking i gruppeprosjekt 
  • øvingsoppgåver frå pensum 
  • 4 veker praksis i ei matfagleg bedrift

Fagressursar

Hovland, Nils Per (2018) Entreprenørskap og innovasjonsledelse, Cappelen Damm Akademisk  ISBN: 9788202550547

 

Alle studieprogram som bruker dette emnet

  • Lokal matkultur

Emneansvarlig

Julie Gyllander
Andrid Solaas