58TK51I Entreprenørskap

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Grøne og gastronomiske utdanningar
    • Studiepoeng
      18
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
    • Studiestad
      Hjeltnes
    • Studieprogram
      Lokal matkultur
    • Startsemester
      2025 Haust

Om emnet

Entreprenørskap; innovasjon, etablering og drift av matfagleg bedrift

Praksis i bedrift 

Konseptbygging, komposisjon, smak og design av menyar og rettar

Læringsutbytte

Kunnskap

Kandidaten:

-    har kunnskap om prosessar for innovasjon og entreprenørskap

-   har kunnskap om presentasjon, kundesamhandling, vertskap, matsikkerheit og kommunikasjon

-    har kunnskap om konseptbygging og menylære

-    har kunnskap om økonomisk leiing i høve etablering og drift av eit matfagleg tilbod

-    kan vurdere eige arbeid i forhold til tileigna kunnskap innan dei ulike fagfelt

-   har kjennskap til matbransjen sin eigenart, historie og plass i samfunnet, og kan sjå potensielle utvikling- eller yrkesmoglegheiter innan bransjen.

Ferdigheter

Kandidaten:

-         kan delta i foredling av råvarer og bidra med innovasjon og nytenking kring produkt

-         kan gjere greie for val av råvarer som vert nytta til produksjon og servering av mat

-         kan samarbeide og kommunisere med kunde, produsent og leverandør, ved planlegging av eit matfagleg tilbod basert på kvalitet, smak, farge og næringsinnhald

-         kan bruke kunnskap frå dei andre emna i studiet til å finne og nytte relevant faglitteratur og informasjon i møte med yrkesrelaterte utfordringar

-         kan i samarbeide med andre, utvikle eit innovativt prosjekt, konsept eller bedrift og ta ansvar for sin del av prosjektet

-         kan innhente informasjon om råvarer og råvareproduksjon knytt til ulike tema, konsept eller geografisk område

Generell kompetanse

Kandidaten:

-         har spesialisering innan vertskap, produksjon og/eller foredling av råvarer gjennom praksis i bedrift

-         kan utvikle, planlegge og gjennomføre eit mattilbod, der matopplevinga skal vere basert på kvalitet, kultur og kjennskap til råvarene

-         kan presentere og kommunisere kring matopplevinga / mattilbodet på ein profesjonell måte

-         kan ut frå si faglege innsikt i bransjen og nødvendige sertifiseringar, etablera og utvikla ei bedrift, som tilbyr ei matfaglege oppleving for kundar

-         kan på fagleg grunnlag utveksle synspunkt om ulik praksis og metodar innan matfaget og bidra til økt fokus på lokal matkultur

Undervisningsformer og aktivitet

I dette emnet skal studentane nytte tidlegare tileigna kunnskap, saman med innføring og opplæring i innovasjon, konseptbygging og entreprenørskap. Dette vert gjort gjennom teoretisk gjennomgang av tema, prosjektarbeid i skule, praksis i bedrift, samt studietur knytt til innovasjon. 

I skule skal studentane planlegge og gjennomføre eit prosjektarbeid i grupper. Dei skal nytte heile spekteret av det dei har lært til å planlegge og gjennomføre eit opplegg for kundegruppe.

Ein læringsaktivitet i emnet er at studenten skal gjennomføra praksis i bedrift.

Vurdering

Karakter vert gitt basert på ei mappevurdering med innleveringar gjennom året samt ein større presentasjon mot slutten av emnet.   

Logg og refleksjon kring praksis vert óg tatt med i endeleg emnekarakter. 

Arbeidsmengde

AktivitetVarighetStudieform
Undervisning
165 Time(r)
Sjølvstudium
360 Time(r)

Arbeidskrav

Arbeidskrav i emnet er ein mappeinnlevering, mappa skal inneholde:

- 1 større oppgave skrevet i grupper

- gjennomføring av eit prosjekt

-  1 individuell tekst

- 1 presentasjon

Det er eit krav med 4 veker praksis i ei matfagleg bedrift. (Logg og refleksjon)

Fagressursar

Fagressar: Entreprenørskap

Hovland, Nils Per (2018) Entreprenørskap og innovasjonsledelse, Cappelen Damm Akademisk  ISBN: 9788202550547

 

Alle studieprogram som bruker dette emnet

  • Lokal matkultur

Emneansvarlig

Julie Gyllander
Andrid Solaas