58TK51I Entreprenørskap
Emnefakta
- FagområdeGrøne og gastronomiske utdanningar
- Studiepoeng18
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
- StudiestadHjeltnes
- StudieprogramLokal matkultur
- Startsemester2025 Haust
Om emnet
Entreprenørskap; innovasjon, etablering og drift av matfagleg bedrift
Praksis i bedrift
Konseptbygging, komposisjon, smak og design av menyar og rettar
Læringsutbytte
Kunnskap
Kandidaten:
- har kunnskap om prosessar for innovasjon og entreprenørskap
- har kunnskap om presentasjon, kundesamhandling, vertskap, matsikkerheit og kommunikasjon
- har kunnskap om konseptbygging og menylære
- har kunnskap om økonomisk leiing i høve etablering og drift av eit matfagleg tilbod
- kan vurdere eige arbeid i forhold til tileigna kunnskap innan dei ulike fagfelt
- har kjennskap til matbransjen sin eigenart, historie og plass i samfunnet, og kan sjå potensielle utvikling- eller yrkesmoglegheiter innan bransjen.
Ferdigheter
Kandidaten:
- kan delta i foredling av råvarer og bidra med innovasjon og nytenking kring produkt
- kan gjere greie for val av råvarer som vert nytta til produksjon og servering av mat
- kan samarbeide og kommunisere med kunde, produsent og leverandør, ved planlegging av eit matfagleg tilbod basert på kvalitet, smak, farge og næringsinnhald
- kan bruke kunnskap frå dei andre emna i studiet til å finne og nytte relevant faglitteratur og informasjon i møte med yrkesrelaterte utfordringar
- kan i samarbeide med andre, utvikle eit innovativt prosjekt, konsept eller bedrift og ta ansvar for sin del av prosjektet
- kan innhente informasjon om råvarer og råvareproduksjon knytt til ulike tema, konsept eller geografisk område
Generell kompetanse
Kandidaten:
- har spesialisering innan vertskap, produksjon og/eller foredling av råvarer gjennom praksis i bedrift
- kan utvikle, planlegge og gjennomføre eit mattilbod, der matopplevinga skal vere basert på kvalitet, kultur og kjennskap til råvarene
- kan presentere og kommunisere kring matopplevinga / mattilbodet på ein profesjonell måte
- kan ut frå si faglege innsikt i bransjen og nødvendige sertifiseringar, etablera og utvikla ei bedrift, som tilbyr ei matfaglege oppleving for kundar
- kan på fagleg grunnlag utveksle synspunkt om ulik praksis og metodar innan matfaget og bidra til økt fokus på lokal matkultur
Undervisningsformer og aktivitet
I dette emnet skal studentane nytte tidlegare tileigna kunnskap, saman med innføring og opplæring i innovasjon, konseptbygging og entreprenørskap. Dette vert gjort gjennom teoretisk gjennomgang av tema, prosjektarbeid i skule, praksis i bedrift, samt studietur knytt til innovasjon.
I skule skal studentane planlegge og gjennomføre eit prosjektarbeid i grupper. Dei skal nytte heile spekteret av det dei har lært til å planlegge og gjennomføre eit opplegg for kundegruppe.
Ein læringsaktivitet i emnet er at studenten skal gjennomføra praksis i bedrift.
Vurdering
Karakter vert gitt basert på ei mappevurdering med innleveringar gjennom året samt ein større presentasjon mot slutten av emnet.
Logg og refleksjon kring praksis vert óg tatt med i endeleg emnekarakter.
Arbeidsmengde
Aktivitet | Varighet | Studieform |
---|---|---|
Undervisning | 165 Time(r) | |
Sjølvstudium | 360 Time(r) |
Arbeidskrav
Arbeidskrav i emnet er ein mappeinnlevering, mappa skal inneholde:
- 1 større oppgave skrevet i grupper
- gjennomføring av eit prosjekt
- 1 individuell tekst
- 1 presentasjon
Det er eit krav med 4 veker praksis i ei matfagleg bedrift. (Logg og refleksjon)
Fagressursar
Fagressar: Entreprenørskap
Hovland, Nils Per (2018) Entreprenørskap og innovasjonsledelse, Cappelen Damm Akademisk ISBN: 9788202550547
Alle studieprogram som bruker dette emnet
- Lokal matkultur