20AL01X Markedsføringsledelse
20AL01X Markedsføringsledelse
- Emnebeskrivelse
- FagområdeLedelsesfag
- Emnekode20AL01X
- StudieprogramØkonomi og ledelse
- Studiepoeng6
- StudienivåFagskole, nivå 5.1
- Startsemester2023 Høst
Tema 1 Markedsføringens rolle
- Markedsføringens rolle i samfunnet
- Markedsføringens rolle i bedriften
- Kunde-, produkt- og merkevareledelse
- Kunde- og markedsorientering
Tema 2 Marketing Mix
- Bedriftens bruk av virkemidler i markedsføringen
- Produkt
- Plassering
- Pris
- Markedskommunikasjon
- Personale
Tema 3 Forbrukeradferd
- B2C og B2B
- Kjøpsbehov
- Holdninger
- Kultur og relasjoner
- Beslutningsprosesser
Tema 4 Digital markedsføring
- Innholdsstrategi og innholdsmarkedsføring
- Analyse
- Kanaler
- Søk
- Sosiale medier
- Dialogmarkedsføring
Kandidaten
- har kunnskap om viktige begreper og modeller innenfor markedsføring
- har kunnskap om typisk kjøpsatferd på forbruker- og bedriftsmarkedet
- har kunnskap om utvikling og introduksjon av nye produkter og tjenester
- kjenner ulike tilnærminger til markedskommunikasjon
- kjenner til ulike modeller for prissetting
- kjenner til sentrale begreper og virkeområder for digital markedsføring
- har innsikt i de mest sentrale deler av markedsføringsloven
Kandidaten
- kan redegjøre for og drøfte ulike begreper og modeller innen markedsføring i praksis
- kan bruke bedriftens markedsføringsvirkemidler
Kandidaten
- har bevissthet når det gjelder kompleksiteten ved utøvelse av markedsføringsledelse
- har utviklet moralsk bevissthet med hensyn til forbrukerinteresser og generelt samfunnsansvar
Følgende arbeidskrav gjelder:
- aktiv deltakelse i opplæringen
- bidra til læring i gruppen/klassen
- aktiv deltakelse på veilednings- og evalueringsmøter
- alle obligatoriske innleveringer, prøver, fremføringer og eventuelle lab-øvelser i emnet skal være gjennomført og godkjent
Lærer i emnet fastsetter vurderingskriterier og vurderer om arbeidskravet er godkjent eller ikke.