EITDAMK 01TD56D Programmering for maskinlæring
EITDAMK 01TD56D Programmering for maskinlæring
- Emnebeskrivelse
- EmnekodeEITDAMK 01TD56D
- StudieprogramAnvendt maskinlæring
- Studiepoeng10
- StudiestedKongsberg
- StudienivåFagskole nivå 5.2
- EmneansvarligGry Brubakk Fossan
Temaer
Rammeverk og dataforberedelser
- Introduksjon til rammeverk
- Innhenting av data: metoder og verktøy
- Datasett forberedelser: rensing, normalisering og splitting
Anvendt maskinlæringsprosjekt
Studenten:
- Har kunnskap om ulike rammeverk og biblioteker for maskinlæring
- Har kunnskap om Implementering av applikasjoner
- Har kunnskap om metoder for innhenting og bearbeiding av data
- Har kunnskap om planlegging og dokumentering av maskinlæringsprosjekter
Studenten
- Kan anvende faglig kunnskap for rammeverk og biblioteker for å utvikle maskinlæringsapplikasjoner
- Kan gjøre rede for sine valg for å samle inn, rense og behandle data for maskinlæring
- Kan anvende faglig kunnskap om implementering av maskinlæringsmodeller i programmeringsprosjekter
- Kan anvende faglig kunnskap for å planlegge og dokumentere programmeringsprosjekter innen maskinlæring
Studenten
- Har evne til å tilpasse programmeringsferdigheter til ulike maskinlæringsprosjekter
- Kan oppdatere sin faglige kunnskap og følge med på teknologiske trender
- Har forståelse for etiske aspekter ved programmering og maskinlæring
- kan utveksle synspunkter med andre med bakgrunn innen bransjen og delta i diskusjoner om utvikling av god praksis
Arbeidskrav
- Gjennomføre obligatoriske innleveringsoppgaver
- Studentene får grundig tilbakemelding på arbeidskrav og vurderes bestått/ikke bestått
- Arbeidskravene må være bestått for å gjennomføre kurset/få avsluttende vurdering
Det gjennomføres obligatoriske arbeidskrav i emnet. Disse vurderes til godkjent/ikke godkjent. Antall arbeidskrav fremkommer i emnets fremdriftsplan.
Det foretas en helhetlig vurdering i emnet. Emnekarakter fastsettes basert på ett eller flere vurderingstellende elementer. Det fremkommer i emnets fremdriftsplan hva som er vurderingstellende arbeid.
Nettbaserte forelesninger, individuelle oppgaver, gruppearbeid, presentasjoner, refleksjoner og diskusjoner