Statusmelding

Emnebeskrivelsen for semesteret du ønsket å se, er ikke publisert. Du ser nå den sist tilgjengelige versjonen.

02AL66C EILADK Administrativ lederstøtte, inkludert økonomi og personalarbeid

02AL66C EILADK Administrativ lederstøtte, inkludert økonomi og personalarbeid

  • Emnebeskrivelse
    • Emnekode
      02AL66C EILADK
    • Studieprogram
      Administrativ koordinator
    • Studiepoeng
      10
    • Studiested
      Fredrikstad
    • Studienivå
      Fagskole nivå 5.1
    • Emneansvarlig
      Ole Kristian Thoresen
Undervisningssemestere
2025 Høst
2026 Vår
2026 Høst
2027 Vår
Emnets innhold

Hovedtemaer:

Administrative arbeidsprosesser og kontorfunksjoner

  • Saksbehandling i offentlige og private virksomheter
  • Logistikk innkjøp, e- handel og lagerlogistikk

Grunnleggende økonomiforståelse

Dokumentforvaltning og arkivering

  • Tilgjengelighet og sikkerhet
  • Arkivstandard, klassifisering og gjenfinning
  • Bevaring, arkivbegrensning og kassasjon

Grunnleggende innsikt i lovverk som berører arbeidsoppgaver innen saksbehandling, arkivering, personalarbeid, HMS og økonomistyring

Læringsutbytte
Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om overordnede juridiske og etiske prinsipper for saksbehandling i både offentlige og private virksomheter
  • har kunnskap om grunnleggende prinsipper for logistikk
  • har innsikt i økonomiforvaltning, grunnleggende økonomiforståelse om budsjettering og regnskapsprinsipper
  • har kunnskap om prinsipper for tilgjengelighet og sikkerhet i dokumentforvaltning
  • har innsikt i arkivstandarder og metoder for klassifisering og gjenfinning av dokumenter
  • har kunnskap om HMS
Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende riktig terminologi i rollen som administrativ koordinator i skriftlig og muntlig kommunikasjon
  • kan identifisere, planlegge og gjennomføre relevante logistikkprosesser effektivt
  • kan kartlegge tiltak for å sikre tilgjengelighet og beskytte sensitiv informasjon og ivareta personvern i tråd med gjeldene lovverk og juridiske standarder
  • kan finne informasjon om lovverk som berører arbeidsoppgaver innen saksbehandling, arkivering, personalarbeid, HMS og økonomistyring
Generell kompetanse

Studenten

  • kan planlegge og gjennomføre relevante logistikkprosesser for å støtte organisasjonens mål
  • har forståelse for hvordan vurdere og forbedre saksbehandlingsprosesser for å sikre effektivitet og kvalitet
  • har utviklet forståelse i sin yrkesutøvelse for hvordan ivareta og forbedre sikkerhetsrutiner i dokumentforvaltning
  • forstår viktigheten av HMS
Arbeidsinnsats

Arbeidskrav

  • Det settes minimum 2 obligatoriske arbeidskrav til emnet.

Alle arbeidskrav må være godkjent for å kunne få sluttvurdering i emnet

Eksamen

Det gjennomføres ikke eksamen i emnet

Oppmøteplikt

Det er ikke oppmøteplikt, men obligatoriske arbeidskrav kan kreve oppmøte.

Vurdering

Formell vurdering av arbeidskrav med godkjent/ikke godkjent.

Det skal foretas en sluttvurdering i emnet av studenten i forhold til emnets læringsutbyttebeskrivelser. Når hele emnet er gjennomført, foretas en helhetsvurdering av studentens kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse. Studentens arbeidsinnsats med ulike studieoppgaver, i tillegg til samarbeid og engasjement i undervisningen har også betydning for emnekarakter. Endelig emnekarakter skal fremgå på vitnemål/karakterutskrift. Et emne kan kun lede frem til en karakter.

Emnet vurderes med karakterskala A-F

Arbeids- og læringsaktiviteter

Forelesninger, individuelle oppgaver som for eksempel PBL, gruppearbeid, rollespill, presentasjon, refleksjoner og diskusjoner

Litteraturliste

Litteraturlilste blir tilgjengelig ved skolestart