01TD01B EITDTPKH24 Grunnleggende programmering
01TD01B EITDTPKH24 Grunnleggende programmering
- Emnebeskrivelse
- Emnekode01TD01B EITDTPKH24
- StudieprogramProgrammering
- Studiepoeng10
- StudiestedKongsberg
- StudienivåFagskole nivå 5.2
- EmneansvarligGry Brubakk Fossan
Temaer
Grunnleggende objekt orientert programmering (5 Stp.)
- Funksjoner og løkker
- Innebygde datatyper
- Innføring i egendefinerte datatyper
- Implementering av enkle programmer
Avansert objekt orientert programmering (5 Stp.)
- Grunnprinsipper innen objekt orientert programmering
- Implementering av egendefinerte datatyper
- Operator overlasting, arv og polymorfisme
- Brukergrensesnitt
Studenten
- kjenner til utvikling av brukergrensesnitt
- har kunnskap om grunnleggende programmeringsteknikker som variabeldeklarasjoner, kontrollstrukturer, løkker og funksjoner
- kjenner til viktigheten av å ivareta sikkerheten av applikasjoner
- har kunnskap om GDPR
- har kjennskap til universell utforming
Studenten
- kan utvikle et brukergrensesnitt ved hjelp av kode og utviklingsverktøy
- kan skrive kode med variabeldeklarasjoner, kontrollstrukturer, løkker og funksjoner
- kan lese og tolke kode
- kan vedlikeholde og forbedre eksisterende applikasjoner
- kan drøfte sikkerheten til en applikasjon
- kan vurdere en applikasjon i forhold til kravene om universell utforming
Studenten
- kan planlegge, prosjektere, dokumentere, iverksette og drifte applikasjoner
- kan vedlikeholde og utvikle sin egen kompetanse innenfor emnet
- kan delta aktivt i prosjekter
- kan utføre arbeid etter oppdragsgivers behov, etablere fagnettverk og samarbeide med mennesker på kryss av fagfelt
- kan utveksle bransjerelaterte synspunkter og informasjon
- kan bygge relasjoner, både internt, eksternt og på tvers av fagfelt
Arbeidskrav
- 2-4 obligatoriske innleveringer
- Avsluttende temaprøver
Alle arbeidskrav må være godkjent for å få sluttvurdering.
Eksamen
Det gjennomføres ikke eksamen i emnet.
Arbeidskrav
Arbeidskrav vurderes til godkjent/ikke godkjent.
Det foretas en helhetlig vurdering i emnet. Emnekarakter fastsettes basert på ett eller flere vurderingstellende elementer. Det fremkommer i emnets fremdriftsplan hva som er vurderingstellende arbeid.