30HH62E Prosjekt i egen organisasjon

30HH62E Prosjekt i egen organisasjon

    • Studiepoeng
      5
    • Emneansvarlig
      Eva Kirkeberg, Agnes Brønstad, Hilde Eide Tørring
    • Start
      2025 Vår
Studiested
Horten
Introduksjon

Prosjektet skal kobles til relevant teori knyttet til velferdsteknologi i egen/relevant organisasjon / bedrift

Innhold

Fagspesifikt fra fordypningsemnene.

Læringsutbytte

Gjennom alle arbeidskrav i emnet vil studenten bli målt opp mot læringsutbyttet i emnet. Alle målene er beskrevet under.

Kunnskap

• Kan med basis i studiet, planlegge, gjennomføre og dokumentere et problemorientert prosjekt i samarbeid med en oppdragsgiver
• Kan forholde seg til kunnskapsbasert praksis

Ferdigheter

• Kan delta i teamarbeid, ta ansvar for egen læring, kommunisere og presentere prosjektarbeid.
• kan bruke prosjektarbeid som metode og kunne planlegge, styre/lede, kommunisere og presentere resultatet
• kan gjennomføre et prosjekt på oppdrag fra kommuner og virksomheter for å utvikle og dokumentere tjenester, prosesser og / eller produkter.

Generell kompetanse

• Kan bruke erfaringer, kunnskaper, ferdigheter og holdninger i praktisk prosjektarbeid
• Kan, gjennom kreativitet og nytenkning, fordype seg i de aktuelle temaene som danner grunnlag for prosjektoppgaven og løse denne på en måte som reflekterer kunnskap om velferdsteknologi 

Læringsformer
Prosjektarbeid og problembasert læring
Refleksjon
Veiledning
Vurdering

Gjennom emnet vil du få utlevert ulike arbeidskrav. Disse må være godkjent før studenten får gå opp til sluttvurdering i emnet (emnekarakter).

Arbeidskrav
ArbeidskravNavnKommentar
Arbeidskrav 1
Prosjektsøknad
Arbeidskrav 2
Oppstartpresentasjon til veileder
Arbeidskrav 3
Midtveispresentasjon til veileder
Arbeidskrav 4
Prosjektrapport
Sluttvurdering
VurderingKommentar
Skriftlig oppgave uten muntlig høring
Prosjektrapport
Forkunnskapskrav

Alle fellesemner og 2 valgfag må være bestått

Evaluering

Evaluering av emnet gjennomføres på fagskolens digitale læringsplattform. Evalueringen er beskrevet i fagskolens kvalitetssystem. Hensikten med evalueringsordningen er å gi studenten, lærerne og fagskolen regelmessig informasjon om undervisningens kvalitet i forhold til studentens faglige og personlige utvikling. 

Litteratur

• Andersen, E. S. & Schwencke, E. (2020). Prosjektarbeid. En veiledning for studenter. (utg. 2). Vigmostad &Bjørke AS. 214 s.

• E-kompendium på læringsplattformen

• Selvvalgt fagstoff