10KA50F E6 - Samarbeid, teamarbeid og relasjonsbygging (Prosjektperiode 2)
10KA50F E6 - Samarbeid, teamarbeid og relasjonsbygging (Prosjektperiode 2)
- Emnebeskrivelse
- StudienivåHøyere yrkesfaglig utdanning, nivå 5.2
- FagområdeScenetekniske fag
- StudieprogramSceneteknisk produksjon
- StudiestedKuben
- Studiepoeng5
- Start2025 Vår
Læringsutbytte for emnet:
Studenten:
-
har kunnskaper om begreper, prosesser og verktøy som anvendes innenfor sceneteknisk produksjon
-
kan oppdatere sin yrkeskunnskap innenfor sceneteknisk produksjon
-
har kunnskap om hva som gir godet samarbeid i mindre arbeidsgrupper
-
har kunnskap om kommunikasjon i et flerkulturelt perspektiv
Studenten:
-
kan sette sammen gode team, bidra aktivt i et teamarbeid, og sikre at teamene fungerer etter hensikten
-
kan bygge gode relasjoner til et stort mangfold av mennesketyper og profesjoner
-
kan anvende faglig kunnskap for å styrke samarbeid og relasjonerkan kartlegge en situasjon og fremme god kommunikasjon i samarbeidet på arbeidsplassen kan utøve praktisk lederskap i en sceneproduksjon
-
kan yte service og være en god lagspiller
Studenten:
-
kan finne løsninger og ta raske beslutninger for et best mulig produksjonsresultat
-
har god forståelse av sammenhengen mellom en produksjons kvalitet og at alle involverte opplever et godt arbeidsmiljø med respekt for den enkeltes profesjonalitet
-
forstår verdien av å skape tillit og trygghet for prosess og resultatoppnåelse
-
har utviklet en etisk grunnholdning til oppgaver knyttet til sceneteknisk produksjon
-
kan utføre arbeidsoppgavene på en måte som ivaretar medarbeidere, kunder og leverandørers behov
Operativt medarbeiderskap
a) Produksjon og arbeidskultur
b) Partssamarbeid
c) Hva er godt samarbeid i mindre arbeidsgrupper
Kommunikasjon på arbeidsplassen
d) Språkforståelse – kommunikasjon i et flerkulturelt perspektiv
e) Kulturforståelse og sosialisering
f) Medarbeiderskap
Relasjonsledelse
g) Bakgrunn for begrepet
h) Hvorfor er relasjonsledelse viktig i denne bransjen?
i) Relasjonsledelse som holdning til ledelse og samarbeid
Team og teamledelse
j) Hva er team?
k) Ulike roller i et team
l) Vellykkede team
m) Muligheter og utfordringer
Målet med denne prosjektperioden er å sikre god medarbeiderkompetanse, og dermed styrke studentens evne til å fungere godt på arbeidsplass.
Arbeidskravene i emnet er å ha levert prosjektoppgaven for prosjektperioden (prosjektoppgave 2) og ett refleksjonsnotat knyttet til prosjektoppgaven. Arbeidskravene er utformet slik at studenten skal kunne vise kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse.
For å få prosjektoppgaven og refleksjonsnotatet godkjent må disse arbeidskravene være levert til avtalt frist og oppfylle formelle krav til innhold.
Aktivitet | Varighet |
---|---|
Selvstudium (inkl. løsning av arbeidskrav) | 80 Time(r) |
Veiledning | 30 Time(r) |
Lærerstyrt undervisning | 15 Time(r) |
For å få vurdering med karakter må følgende være oppfylt:
- Arbeidskravene er godkjent, se beskrivelse og kriterier under arbeidskrav.
- Studenten har minst 75 % oppmøte på obligatoriske samlinger som emnets innhold inngår i.
Karakteren i emnet er bestått eller ikke bestått. Grunnlaget for vurderingen med karakter i emnet er innholdet i arbeidskravene. Vurderingen viser om læringsutbyttet for emnet er oppnådd.