10KA50F E6 - Samarbeid, teamarbeid og relasjonsbygging (Prosjektperiode 2)
10KA50F E6 - Samarbeid, teamarbeid og relasjonsbygging (Prosjektperiode 2)
- Emnebeskrivelse- StudienivåHøyere yrkesfaglig utdanning, nivå 5.2
- FagområdeScenetekniske fag
- StudieprogramSceneteknisk produksjon
- StudiestedOslo
- Studiepoeng5
- Start2024 Vår
 
- Sceneteknisk produksjon
Læringsutbytte for emnet:
Studenten:
- 
har kunnskaper om begreper, prosesser og verktøy som anvendes innenfor sceneteknisk produksjon 
- 
kan oppdatere sin yrkeskunnskap innenfor sceneteknisk produksjon 
- 
har kunnskap om hva som gir godet samarbeid i mindre arbeidsgrupper 
- 
har kunnskap om kommunikasjon i et flerkulturelt perspektiv 
Studenten:
- 
kan sette sammen gode team, bidra aktivt i et teamarbeid, og sikre at teamene fungerer etter hensikten 
- 
kan bygge gode relasjoner til et stort mangfold av mennesketyper og profesjoner 
- 
kan anvende faglig kunnskap for å styrke samarbeid og relasjonerkan kartlegge en situasjon og fremme god kommunikasjon i samarbeidet på arbeidsplassen kan utøve praktisk lederskap i en sceneproduksjon 
- 
kan yte service og være en god lagspiller 
Studenten:
- 
kan finne løsninger og ta raske beslutninger for et best mulig produksjonsresultat 
- 
har god forståelse av sammenhengen mellom en produksjons kvalitet og at alle involverte opplever et godt arbeidsmiljø med respekt for den enkeltes profesjonalitet 
- 
forstår verdien av å skape tillit og trygghet for prosess og resultatoppnåelse 
- 
har utviklet en etisk grunnholdning til oppgaver knyttet til sceneteknisk produksjon 
- 
kan utføre arbeidsoppgavene på en måte som ivaretar medarbeidere, kunder og leverandørers behov 
Operativt medarbeiderskap
a) Produksjon og arbeidskultur
b) Partssamarbeid
c) Hva er godt samarbeid i mindre arbeidsgrupper
Kommunikasjon på arbeidsplassen
d) Språkforståelse – kommunikasjon i et flerkulturelt perspektiv
e) Kulturforståelse og sosialisering
f) Medarbeiderskap
Relasjonsledelse
g) Bakgrunn for begrepet
h) Hvorfor er relasjonsledelse viktig i denne bransjen?
i) Relasjonsledelse som holdning til ledelse og samarbeid
Team og teamledelse
j) Hva er team?
k) Ulike roller i et team
l) Vellykkede team
m) Muligheter og utfordringer
Målet med denne prosjektperioden er å sikre god medarbeiderkompetanse, og dermed styrke studentens evne til å fungere godt på arbeidsplass.
Arbeidskravene i emnet er å ha levert prosjektoppgaven for prosjektperioden (prosjektoppgave 2) og ett refleksjonsnotat knyttet til prosjektoppgaven. Arbeidskravene er utformet slik at studenten skal kunne vise kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse.
For å få prosjektoppgaven og refleksjonsnotatet godkjent må disse arbeidskravene være levert til avtalt frist og oppfylle formelle krav til innhold.
| Aktivitet | Varighet | 
|---|---|
| Selvstudium (inkl. løsning av arbeidskrav) | 75 Time(r) | 
| Veiledning | 30 Time(r) | 
| Lærerstyrt undervisning | 30 Time(r) | 
For å få vurdering med karakter må følgende være oppfylt:
- Arbeidskravene er godkjent, se beskrivelse og kriterier under arbeidskrav.
Karakteren i emnet er bestått eller ikke bestått. Grunnlaget for vurderingen med karakter i emnet er innholdet i arbeidskravene. Vurderingen viser om læringsutbyttet for emnet er oppnådd.