00HH17D Emne 3B: Organisering, kvalitetssikring og finansiering av tannhelsetjenesten
00HH17D Emne 3B: Organisering, kvalitetssikring og finansiering av tannhelsetjenesten
- Emnebeskrivelse
- StudienivåHøyere yrkesfaglig utdanning, nivå 5.1
- FagområdeHelsefag
- StudieprogramHelseadministrasjon
- StudiestedKuben
- Studiepoeng8
- Start2025 Høst
Studenten:
• har kunnskap om relevante IKT-verktøy for organisering, kvalitetssikring og finansiering av tannhelsetjenesten
• har kunnskap om pasientadministrativt system og konsekvenser av registreringspraksis
• har kunnskap om HMS
• har kunnskap om å identifisere, korrigere og forebygge avvik
• har innsikt i gjeldende lover og andre rammebetingelser for tannhelsetjenesten
• har innsikt i prosedyrer for kvalitetssikring i tannhelsetjenesten
• har kunnskap om organisering, kvalitetssikring og finansiering av tannhelsetjenesten
• kan oppdatere sin kunnskap om organisering, kvalitetssikring og finansiering av tannhelsetjenesten
• forstår hvilken betydning kvalitetssikring av pasientadministrative og andre relevante data har for kontroll, statistikk og økonomi
Studenten:
• kan anvende kunnskap om relevante IKT-verktøy for å understøtte organisering, kvalitetssikring og finansiering av tannhelsetjenesten
• kan anvende kunnskap om konsekvenser av registreringspraksis til å identifisere, korrigere og forebygge avvik
• kan anvende faglig kunnskap til forbedring av HMS
• kan anvende faglig kunnskap til å identifisere, korrigere og forebygge avvik
• kan anvende IKT-verktøy som er relevante for organisering, kvalitetssikring og finansiering innen tannhelsetjenesten
• kan finne og kvalitetssikre informasjon og fagstoff som er relevant for organisering, kvalitetssikring og finansiering innen tannhelsetjenesten
• kan kartlegge en situasjon mht. avvik eller uventede hendelser og behov for iverksetting av tiltak
Studenten:
- har forståelse for etiske prinsipper og retningslinjer som gjelder innenfor tannhelsetjenesten
- har utviklet en etisk grunnholdning som kommer til uttrykk ved identifisering, korrigering og forebygging av avvik
- kan levere kvalitet basert på pasientens behov innenfor gjeldende lover og retningslinjer for tannhelsetjenesten