2MNK172S-2 Norsk 1, emne 2: Den første lese- og skriveopplæringa
- Emnekode2MNK173S-1
- Studiepoeng15
- Undervisningssemestre2026 Haust
- UndervisningsspråkNorsk
- UndervisningsstedHamar
- Forkunnskapskrav
Anbefalte forkunnskaper: 2MNK172S-1 Norsk 1, emne 1
- Språket som system: fonologi og morfologi
- Språket i bruk
- Barns språkutvikling
- Den første lese- og skriveopplæringa
- Lese- og skrivevanskar
- Læremiddel for småtrinnet
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgjande læringsutbytte:
Studenten
- har omfattande kunnskap om barns språkutvikling
- har brei kunnskap om metodar i den første lese- og skriveopplæringa
- har kunnskap om språket som system og språket i bruk
- har kunnskap om språkleg identitet, norsk som andrespråk og fleirspråkleg praksis
- har kunnskap om læremiddel for trinn 1–4, både digitale og andre
Studenten
- kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel for trinn 1–4, digitale og andre
- meistrar skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer
- kan kjenne att teikn på lese-, skrive- og språkvanskar
- kan bruke ulike metodar i den første lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
- kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter i den første lese- og skriveopplæringa og gi læringsfremjande respons til alle elevar
- kan bruke kunnskap om språk og språkutvikling i språkstimulerande arbeid og gjere greie for fagdidaktiske val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling for alle elevar
Studenten
- kan legge til rette for at elevane utviklar og vidareutviklar grunnleggande språkferdigheiter og blir tekstkyndige språkbrukarar som kan delta aktivt i klasserommet og på andre sosiale arenaer
- kan planlegge og gjennomføre norskundervisning i sentrale emne og gjere greie for elevtilpassa fagdidaktiske val
- kan vurdere eigen praksis med gjeldande læreplanar, fagkunnskap og fagdidaktisk innsikt som grunnlag
Undervisninga vert lagt opp i form av forelesingar, seminar, arbeid i grupper og individuelt. Aktiv deltaking i undervisninga og på høgskolens IKT-baserte studiestøttesystem er ein viktig del av studiet. Arbeidsformene er vidare spsifiserte i undervisningsplanen.
Praksis
Praksisstudiet er ein integrert del av faga som inngår i utdanninga. Alle fag i utdanninga har saman med praksisstudiet ansvar for at studentane utviklar ein identitet som lærar. Det skal vere ei nær kopling mellom innhald og arbeidsmåtar i lærarutdanningsfaga og praksisstudiet. Rettleiing og vurdering av studentar i praksisstudiet er eit felles ansvarsområde for faglærarane i grunnskulelærarutdanningane, praksislærar og rektor.
Studentane skal utføre oppgåver i praksisperioden ut frå undervisningsplanen og delta på profesjonsseminar på høgskulen.
- Gruppearbeid: Munnleg presentasjon med skriftleg støtte av eit læreverk for den første lese- og skriveopplæringa.
- Inntil tre individuelle, skriftlege fagtekstar over oppgitt emne innanfor lesing og skriving. Begge målformene må vere representerte.
- Korte faglege innspel knytt til emne i pensum eller til medstudentane si skriving, som spesifisert i undervisningsplanen.
- 75 % obligatorisk frammøte til undervisning slik det går fram av undervisningsplanen. Studenten har sjølv ansvar for å bli registrert.
Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Skriftlig eksamen med tilsyn | ECTS - A-F | Individuell | 5 Time(r) |
| Digital ordliste, tilgjengeleg på nett under eksamen |
Fem timar individuell skriftleg eksamen.
Målform: Bokmål.
Prestasjonen blir vurdert med graderte bokstavkaraktar frå A-F, der E er lågaste ståkarakter.
Navn | Studiepoeng | Dato | Kommentar |
---|---|---|---|
2MNK171S-1 Norsk 1, emne 1: Lese- og skriveopplæring | 15 |