RLL2006 Tjenestelogikk
- EmnekodeRLL2006
- Studiepoeng7,5
- Undervisningssemestre2023 Høst, 2024 Høst
- UndervisningsspråkNorsk
- UndervisningsstedLillehammer
- Forkunnskapskrav
ØKA1013 Markedsføring, RLT1005 Innføring i reiseliv og RLT 1002 Attraksjons- og opplevelsesutvikling. Anbefalte forkunnskapskrav: OLA1010 Innføring i innovasjon og entreprenørskap og ØKA1017 Organisasjonsfag.
Emnet fokuserer på den tjenestedominante logikken (service dominant logic) og hva den logikken innebærer for ledelse av organisasjoner i dag. Hovedfokus i emnet settes på hva det vil si å samskape verdier og hvilke utfordringer dette innebærer, både generelt og spesielt for reiselivs- og opplevelsesprodusenter. Videre vil det i emnet særlig arbeide med betydningen av å samskape verdier med kunder. Studenten skal arbeide med de teoretiske begrepene og perspektivene som tjenestelogikken bygger på gjennom et case. Casearbeidet skal gi en forståelse for implikasjoner logikken vil gi for virksomhetene i praksis.
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:
Studenten
- kan beskrive markedsføringsfagets utvikling som utgangspunkt for tjenestelogikken
- kan beskrive de sentrale premisser tjenestelogikken bygger på
- kan redegjøre for reiselivs- og opplevelsesprodusenters prosesser for å samskape verdier med kunder
Studenten
- kan drøfte og analysere relevante faglige og praktiske utfordringer virksomheter møter relatert til samskaping av verdier med kunder
Studenten
- kan utveksle synspunkter og erfaringer om utfordringer tjenestelogikken kan gi for reiselivs- og opplevelsesprodusenter og gjennom dette bidra til utvikling og praksis
Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Hjemmeeksamen | ECTS - A-F | Individuell | Time(r) |
| 100% |