3PRA300 Ekstern praksis

    • Studiepoeng
      7,5
    • Undervisningssemestre
      2025 Høst
    • Undervisningsspråk
      Norsk
    • Undervisningssted
      Rena
    • Forkunnskapskrav

      Gjennomført emner tilsvarende 105 studiepoeng fra studieplanen for Bachelor i serviceledelse og markedsføring.

Emnets innhold

Arbeidet vil være knyttet til det daglige arbeidet i virksomheten. I tillegg vil studenten arbeide med to mindre eller én større problemstilling knyttet til praksisorganisasjonen. Tema avtales med praksisverten og godkjennes av høgskolen før praksisstart. 

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har praktisk erfaring med arbeid i en privat eller offentlig virksomhet som er relevant for serviceledelse/markedsføring
  • har kunnskap om praksisvirksomhetens arbeidsmåter 
  • forstår hvordan relevante teorier kan anvendes til utvikling og forbedring av organisasjonen
Ferdigheter

Studenten

  • kan identifisere, definere, analysere og reflektere over problemstillinger knyttet til praksisorganisasjonen
Arbeids- og undervisningsformer
  • Inntil 16 dagers praksis. Studentene blir fulgt opp av praksisvert.
  • Seminarer og veiledning i forbindelse med semesteroppgaven. 
Obligatoriske aktiviteter
  • Skriftlig kontrakt mellom praksisvert og student godkjent av høgskolen hvor arbeidsoppgavene i praksisperioden kommer fram. Kontrakten leveres senest den 15. juni.
  • Dokumentasjon på gjennomført praksis fra praksisorganisasjonen.
  • Tre obligatoriske seminarer i forbindelse med semesteroppgaven. 
Eksamen

Individuell, skriftlig semesteroppgave.

Eksamen
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
Oppgave
ECTS - A-F
Individuell
1 Semester
  • Alle
100
Fakultet
Handelshøgskolen i Innlandet - fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap
Institutt
Institutt for økonomifag