2MIT4007 Inkludering i teknologirike læringsmiljø
- Emnekode2MIT4007
- Studiepoeng15
- Undervisningssemestre2023 Høst, 2024 Høst
- UndervisningsspråkNorsk
- UndervisningsstedHamar
- Forkunnskapskrav
Ingen
- digital danning, identitet og sosialiseringsprosesser
- historisk og samfunnsmessig perspektiv på digitaliseringsprosesser i utdanning
- profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK)
- bruk av ulike digitale teknologier for å skape inkluderende læringsmiljø
- spillpedagogikk
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:
Studenten har
- bred kunnskap om digital danning
- inngående kunnskap om digitale mediers betydning for identitetsutvikling og sosialiseringsprosesser
- kunnskap om nyere perspektiver og forskning på digitale medier og teknologirike læringsmiljø
- kunnskap om tilpasning og inkludering i det digitale samfunnet
- kunnskap om forholdet mellom digital teknologi og utdanning i et dannings- og samfunnsperspektiv
Studenten kan
- anvende teknologi og digitale medier for å aktivt fremme et inkluderende læringsmiljø
- anvende sine didaktiske kunnskaper i teknologirike læringsmiljø
- utøve og utvikle egen profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK) i et danningsperspektiv
Studenten kan
- drøfte pedagogiske problemstillinger knyttet til digitale medier
- kritisk reflektere over digitale medier og teknologi i pedagogisk arbeid
- kritisk vurdere hvordan man kan anvende digital teknologi for å tilpasse opplæringen i et mangfoldig læringsmiljø
Undervisningen er samlingsbasert og vil legge opp til en veksling mellom forelesninger, praktiske øvelser, individuelt arbeid og gruppearbeid.
Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Mappeeksamen | ECTS - A-F | Individuell |
| 100% |
Mappeinnlevering som består av to valgfrie individuelle mappeoppgaver og en introduksjon til mappen.
Prestasjonen vurderes med graderte bokstavkarakterer fra A-F, der E er laveste ståkarakter.
Pensum
Ingen pensumliste tilgjengelig for dette emnet